خبرنگاران مدیریت بحران خوزستان نسبت به آلودگی هوا در استان هشدار داد

به گزارش آریا بلاگ، اهواز - خبرنگاران - اداره کل مدیریت بحران خوزستان نسبت به آلودگی هوا از روز آدینه در بعضی شهرهای استان هشدار سطح زرد صادر کرد.

خبرنگاران مدیریت بحران خوزستان نسبت به آلودگی هوا در استان هشدار داد

به گزارش چهارشنبه خبرنگاران براساس این هشدار از روز آدینه تا اوایل روز سه شنبه (21 تا 25 آذرماه امسال) پایداری نسبی جو در استان رخ می دهد که مخاطراتی شامل افزایش غلظت آلاینده ها وکاهش دید افقی را به دنبال دارد.

براساس این گزارش منطقه اثر این مخاطره شهرهای پرجمعیت و صنعتی استان ذکر شده است و کاهش کیفیت هوا تا حدناسالم برای گروههای حساس از جمله اثرات این پدیده است.

مدیریت بحران در این هشدار ضمن آماده باش نمودن، برقراری کشیک شبانه روزی و حضور دستگاه ها و بخش های مورد احتیاج در محل فعالیت، اتخاذ تمهیدات لازم و ابلاغ جهت انجام اقدامات پیشگیرانه، بر کاهش ترددهای غیرضروری در سطح شهر به ویژه برای بیماران تنفسی و قلبی، بچه ها، سالمندان، گروه های حساس، رانندگان و ساکنان شهرهای عظیم، پرجمعیت و صنعتی استان تاکید نموده است.

اتخاذ تمهیدات لازم و مدیریت سوخت مصرفی شرکت ها، کارخانجات و مراکز صنعتی به منظور کاهش آلاینده ها، استقرار مراکز درمانی سیار و اورژانس در مکان های پرتردد شهرهای عظیم، پرجمعیت و صنعتی در صورت احتیاج، اتخاذ تدابیر لازم جهت مدیریت ترددهای شهری به ویژه درشهرهای پرجمعیت و صنعتی استان طبق ضوابط از جمله موارد توصیه شده به دستگاه های مربوطه است.

همچنین این هشدار به شهرداری ها جهت آماده باش نیروها و مدیریت محل های دفع پسماند به منظور کاهش آلاینده ها و رصد و پایش مستمر میزان آلاینده ها و اعلام آن توسط محیط زیست ابلاغ شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 18 دی 1399 بروزرسانی: 18 دی 1399 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 5385

به "خبرنگاران مدیریت بحران خوزستان نسبت به آلودگی هوا در استان هشدار داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مدیریت بحران خوزستان نسبت به آلودگی هوا در استان هشدار داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید