خبرنگاران نخست وزیر انگلیس: در مرحله حساس کرونایی قرار داریم

به گزارش آریا بلاگ، لندن - خبرنگاران - نخست وزیر انگلیس هم زمان با افزایش پرشتاب آمار مبتلایان به کرونا در این کشور، هشدار داد که جزیره در مرحله حساس و خطرناکی واقع شده است.

خبرنگاران نخست وزیر انگلیس: در مرحله حساس کرونایی قرار داریم

به گزارش خبرنگاران، بوریس جانسون روز چهارشنبه با ایراد سخنانی در نشست خبری روزانه دولت توضیح داد که در صورت لزوم برای بازگرداندن محدودیت های قرنطینه تردید نخواهد نمود.

وی که هفته گذشته محدودیت های تازه ای را برای مهار کرونا در این کشور به اجرا گذاشت، با اذعان به بی تابی و کلافگی مردم خواهان تداوم بردباری و فداکاری جمعی برای عبور از این بحران شد.

هم زمان پتریک والانس مشاور ارشد علمی دولت انگلیس، با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا در این کشور تحت کنترل نیست توضیح داد که برای مهار بحران کنونی مجال غفلت نیست.

وی این تصور را که ویروس کرونا محدود به مناطق خاصی در انگلیس است مردود دانست و اضافه کرد: شواهد نشان می دهد که شیوع این ویروس در سراسر کشور در حال گسترش است و احاد ملت باید مراقبت نمایند.

پیشتر گروه مشاوران علمی دولت با صدور بیانیه ای اعلام کردند که موج دوم کرونا در تمام نواحی این کشور (انگلیس، اسکاتلند، ولز، ایرلند شمالی) شروع شده است.

در این بیانیه که آدینه گذشته 4 مهر 1399 یک نسخه ان در رسانه های انگلیس منتشر شد، آمده است: آمار مبتلایان به سرعت رو به افزایش است و برای توقف این فرایند که می تواند فشار بیش از حدی را بر نظام خدمات درمانی کور وارد کند باید سریعا اقدام کرد.

آن ها در این بیانیه از مردم انگلیس خواسته اند تا اصول بهداشتی را رعایت نموده، چون همه در معرض خطر قرار دارند.

بر اساس آخرین گزارش وزارت بهداشت انگلیس، در 24 ساعت گذشته 7 هزار و 108 نفر به کرونا مبتلا شده و 71 نفر بر اثر این بیماری به کام مرگ رفته اند.

این درحالیست که تحقیقات دفتر آمار ملی انگلیس نشان می دهد که به طور متوسط روزانه حدود 9 هزار نفر به کرونا مبتلا می شوند و شمار آن با شتاب زیادی رو به افزایش است.

به گفته کارشناسان بهداشتی انگلیس اگر ویروس کرونا با این سرعت گسترش یابد در اواسط اکتبر (ماه اینده میلادی) آمار مبتلایان روزانه به تقریبا 50 هزار مورد در روز افزایش پیدا خواهد نمود.

منبع: ایرنا
انتشار: 15 آبان 1399 بروزرسانی: 15 آبان 1399 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 4633

به "خبرنگاران نخست وزیر انگلیس: در مرحله حساس کرونایی قرار داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نخست وزیر انگلیس: در مرحله حساس کرونایی قرار داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید