خبرنگاران همایش های مالی ایران و روسیه در راه است

به گزارش آریا بلاگ، تهران-خبرنگاران- فرصت مناسب برای حفظ تماس ها و ارتباطات مالی فیمابین ایران و روسیه در شرایط شیوع کرونا و بحران ارتباطات جهانی و رکودهای مالی ناشی از آن با برگزاری همایش های مالی و تجاری تسهیل خواهد شد؛ راهکاری که معاون دیپلماسی مالی وزیر خارجه ایران و همتای روس او از آن استقبال و بر آن تاکید کردند.

خبرنگاران همایش های مالی ایران و روسیه در راه است

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

نشست مشترک ویدئوکنفرانسی روز دوشنبه غلامرضا انصاری معاون دیپلماسی مالی وزیر امور خارجه ایران با الکساندر پانکین همتای روس خود، یک جلسه هم اندیشی آسیب شناسانه و ناظر به راهکارهای ادامه منظم همکاری ها بین دو طرف زیر سایه سنگین بحران هایی مانند شیوع کرونا و نقاط متعدد همگرایی و همکاری دو کشور در فضای فرصت ها و نیز تهدیدهای مشترک است.

همکاری های مالی دوجانبه، ارزیابی عملکرد یکساله موافقتنامه موقت تجارت آزاد ایران با اتحادیه مالی اورآسیا، نفت و گاز، کریدورهای حمل و نقل و ترانزیت، توسعه مناسبات مالی در شرایط کرونایی و چاره جویی در این باره؛ موضوعات متنوع مورد بحث و گفتگو بین غلامرضا انصاری معاون دیپلماسی مالی وزیر امور خارجه ایران با الکساندر پانکین، همتای روس او در این نشست مشترک ویدئو کنفرانسی بود.

انصاری و پانکین، درباره همکاری های مالی دوجانبه، ارزیابی عملکرد یکساله موافقتنامه موقت تجارت آزاد ایران با اتحادیه مالی اورآسیا و توسعه این همکاری ها و همچنین همکاری دو کشور در سازمان های مالی منطقه ای و بین المللی گفتگو کردند.

دو طرف با ابراز رضایت از توسعه مناسبات مالی دوجانبه بر ضرورت کوشش مضاعف در این زمینه با توجه به شرایط بحران همه گیری کرونا (کووید19) تاکید کردند.

طرفین همچنین با ابراز علاقمندی به استمرار رایزنی های تهران و مسکو در حوزه بازارهای بین المللی نفت و گاز و کریدورهای حمل و نقل و ترانزیت از برگزاری همایش های مالی و تجاری در زمینه موضوعات مورد علاقه به عنوان فرصت مناسبی برای حفظ تماس ها و ارتباطات مالی فیمابین استقبال کردند.

منبع: ایرنا
انتشار: 10 آذر 1399 بروزرسانی: 10 آذر 1399 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 4950

به "خبرنگاران همایش های مالی ایران و روسیه در راه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران همایش های مالی ایران و روسیه در راه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید