خبرنگاران وزرای مالی 4 کشور خواستار توقف جنگ تجاری آمریکا و چین شدند

به گزارش آریا بلاگ، تهران- خبرنگاران- وزیران امور اقتصادی و اقتصادی استرالیا، کانادا، سنگاپور و اندونزی بدون اشاره به نام دو ابر قدرت اقتصادی جهان، با یادآوری مخاطرات روزافزون جنگ تجاری آمریکا و چین، از این دو کشور خواستند به این تنش پایان دهند.

خبرنگاران وزرای مالی 4 کشور خواستار توقف جنگ تجاری آمریکا و چین شدند

وزرای امور اقتصادی و اقتصادی استرالیا، کانادا، سنگاپور و اندونزی در یک اظهاریه که در تارنمای موسسه سیاستگذاری راهبردی استرالیا منتشر شد، اعلام کردند: نباید یکجانبه گرایی و سیاست حمایت از تولید داخل را دنبال کنیم. توسل به رویارویی و تقابل به جای گفت وگو صرفا باعث تشدید مخاطرات، از بین رفتن اعتماد و تضعیف فرایند بهبود اقتصادی جهان خواهد شد.

این وزرا با تاکید بر این نکته که مصالحه کلید پیروزی برد- برد و اعتماد متقابل است، خاطر نشان کردند، اذعان می کنیم که مسایل قانونی نظام تجارت جهانی باید مورد توجه قرار بگیرد.

در این اظهاریه همچنین آمده است، بلاتکلیفی و بی ثباتی حاکم بر فضای اقتصاد جهانی باعث کاهش مبادلات تجاری و تولید شده است. بی ثباتی بازار اقتصادی و ارزی افزایش و گردش سرمایه اقتصادهای نوظهور کاهش یافته است. وخامت شرایط تجارت جهانی بر اعتماد سرمایه گذار، هزینه کار و تولید تاثیر گذاشته است.

این وزرای اقتصادی و اقتصادی تاکید کردند، سیستم چندجانبه گرایی شکل گرفته پس از جنگ دوم جهانی هم به کشورهای بزرگ و هم کشورهای کوچک اجازه می دهد از پتانسیل خود کاملا استفاده کنند. سیستم چندجانبه گرایی، به ویژه تشکلاتی مانند گروه 20، می تواند سمت و سوی اقتصاد جهانی را به وضعیتی شفاف تر و مبتی بر همکاری بیشتر بازگرداند.

دولت آمریکا مارس 2018 (اسفند 96)، یک ماه پس از آغاز مذاکرات تجاری آمریکا و چین، گزارش بازرسی درباره کالاهای چینی را منتشر و اعلام کرد، 25 درصد بر تعرفه گمرکی 50 میلیارد دلاری کالای چینی می افزاید.

در مه 2018 (اردیبهشت 97)، 10 روز پس از صدور بیانیه مشترک دو کشور مبنی بر توقف جنگ تجاری، دولت آمریکا از تداوم اجرای افزایش تعرفه گمرکی بر کالاهای چینی خبر داد.

آمریکا در 2019 (اردیبهشت 98) چین را به عقب نشینی از موضع پیشین متهم و اعلام کرد، تعرفه گمرکی بر 200 میلیارد دلار کالای چینی را که قبلا 10 درصد افزایش داده بود، به 25 درصد افزایش می دهد و افزایش تعرفه گمرکی 300 میلیارد دلاری کالای چینی باقی مانده را آغاز می کند. چین نیز در واکنش به این اقدامات تعرفه ای آمریکا تا کنون بر روی 120 میلیارد دلار از کالاهای آمریکا تعرفه اعمال کرده است.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان | برای اجرای یک طرح بازسازی مقرون به صرفه با کارشناسان گروه ساختمانی آبان مشورت کنید

منبع: ایرنا
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 2975

به "خبرنگاران وزرای مالی 4 کشور خواستار توقف جنگ تجاری آمریکا و چین شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران وزرای مالی 4 کشور خواستار توقف جنگ تجاری آمریکا و چین شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید