خلیلزاد بازهم به پاکستان سفر می کند

به گزارش آریا بلاگ، نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان امروز به پاکستان سفر کرده و با مسئولین اسلام آباد دیدار خواهد خواهد داشت.

خلیلزاد بازهم به پاکستان سفر می کند

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران به نقل از ای.آر.وای نیوز، زلمی خلیلزاد نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان امروز وارد پاکستان خواهد شد.

در حالی که تعداد سفرهای خلیلزاد به منطقه و پاکستان طی ماههای اخیر افزایش چشمگیری داشته است دولت آمریکا همچنان به صلح در افغانستان از طریق مذاکره و کمک های پاکستان چشم امید دارد.

قرار است خلیلزاد در سفر خود با سران سیاسی و نظامی پاکستان ملاقات کرده و از آنها برای ایفای نقشی پر رنگ تر در صلح افغانستان درخواست به عمل آورد.

سفر خلیلزاد به منطقه تا 10 آوریل طول خواهد کشید و مهم ترین بخش های سفر او ملاقات با سران افغانستان و پاکستان است.

دور جدید مذاکرات صلح افغانستان از 25 فوریه آغاز شده است و دولت اسلام آباد مدعی ایفای نقشی کلیدی در این دور از مذاکرات است.

برخی رسانه های افغانستانی مدعی شده اند که در دور جدید مذاکرات توافق هایی حاصل شده و بر سر برخی مسائل هنوز اختلافاتی وجود دارد.

آمریکا سال ها در تلاش بود تا مسئله افغانستان را از طریق قوای نظامی خود حل نماید ولی پس از شکست در این نقشه اخیرا تلاش خود را برای حل بحران از طریق مذاکره افزایش داده است.

دولت ترامپ که آشکارا در حل مسئله افغانستان دچار سردرگمی شده است از مدتی قبل دست به دامان پاکستان شده تا طرفین را برای مذاکره تشویق نماید.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 11 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 99

به "خلیلزاد بازهم به پاکستان سفر می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خلیلزاد بازهم به پاکستان سفر می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید