درگیری پلیس فرانسه با معترضان جلیقه زرد در استراسبورگ

به گزارش آریا بلاگ، پلیس فرانسه با استفاده از گاز اشک آور به معترضان جلیقه زرد در شهر استراسبورگ یورش برده است.

درگیری پلیس فرانسه با معترضان جلیقه زرد در استراسبورگ

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، پلیس فرانسه روز شنبه به سوی معترضان جلیقه زرد در شهر استراسبورگ که قصد حرکت به سوی ساختمان مجلس اروپا را داشتند، گاز اشک آور شلیک نموده است. این در شرایطی است که اعتراضات جلیقه زردها برای بیست و چهارمین هفته متوالی در شهرهای مختلف فرانسه ادامه یافته است.

ادامه تظاهرات اعتراض آمیز جلیقه زردها دو روز پس از وعده های امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه برای کاهش 5 میلیارد یورویی مالیات ها در واکنش به اعتراضات ماه های اخیر بوده است.

حدود 2 هزار نفر از معترضان جلیقه زرد در نزدیکی نهادهای اتحادیه اروپا در شهر استراسبورگ تجمع کردند تا با تظاهرات به سوی مجلس اروپا به نوعی اعتراضات خود را به صورت بین المللی نشان دهند، آن هم در شرایطی که کمتر از یک ماه به برگزاری انتخابات مجلس اروپا فرصت باقی مانده است.

اکثر اعتراضات و تظاهرات جلیقه زردها در این شهر به صورت مسالمت آمیز برگزار شده بود. ولی نگرانی مقام های رسمی نسبت به خشونت های احتمالی و آسیب دیدن ساختمان های دولتی و عمومی موجب شد تا پلیس فرانسه اجازه حرکت تظاهرات کنندگان به سوی ساختمان مجلس اروپا را ندهد و این مساله موجب شروع درگیری ها شده است.

یک شاهد عینی در این باره گفت: پلیس با شلیک گاز اشک آور سعی کرد تا تظاهرات کنندگان را متفرق نموده و به مجبور به عقب نشینی کند.

وزارت کشور فرانسه اعلام نموده است که حدود 23600 نفر در تظاهرات جلیقه زردها در روز شنبه در سراسر این کشور شرکت نموده اند که از این تعداد 2600 نفر در پاریس اقدام به برپایی تظاهرات کردند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 112

به "درگیری پلیس فرانسه با معترضان جلیقه زرد در استراسبورگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درگیری پلیس فرانسه با معترضان جلیقه زرد در استراسبورگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید