دستور مادورو برای گسترش نیروهای شبه نظامی حامی دولت

به گزارش آریا بلاگ، رئیس جمهور ونزوئلا دستور داده است تا نیروهای شبه نظامی حامی دولت حدود یک میلیون نفر دیگر گسترش پیدا کند.

دستور مادورو برای گسترش نیروهای شبه نظامی حامی دولت

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، نیکولاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا در حالی دستور داده است تا تعداد نیروهای شبه نظامی وفادار به دولت حدود یک میلیون نفر دیگر افزایش پیدا کند که خوان گوایدو رهبر مخالفان و رئیس جمهور خود خوانده ونزوئلا به ایالت زولیا در غرب این کشور سفر نموده است، ایالتی که با قطع گسترده و سراسری برق روبرو شده است.

گوایدو بارها از ارتش خواسته است تا مادورو را از قدرت برکنار کند. ونزوئلا طی ماه های گذشته با بحران های شدید مالی و اجتماعی روبرو شده و میلیون ها نفر از مردم این کشور مجبور به مهاجرت و ترک آن شده اند.

قطع مکرر برق طی یک ماه اخیر به معضل بزرگی برای ونزوئلا تبدیل شده است. نیروهای شبه نظامی ونزوئلا در سال 2008 میلادی توسط هوگو چاوز رئیس جمهور فقید این کشور تشکیل شد تا به عنوان مکملی برای ارتش ونزوئلا فعالیت کند.

مادورو تاکید نموده است که میخواهد تعداد نیروهای شبه نظامی وفادار به دولت را تا سرانجام سال جاری به 3 میلیون نفر افزایش دهد. این رقم هم اکنون حدود 2 میلیون نفر است.

کمبود مواد غذایی و دارو موجب شده است تا بیش از 3 میلیون نفر از شهروندان ونزوئلا طی سال های اخیر این کشور را ترک نمایند.

ایالات متحده، کشورهای آمریکای لاتین و بسیاری از کشورهای عضو اتحادیه اروپا تاکنون خوان گوایدو رهبر مخالفان ونزوئلا را به عنوان رئیس جمهور موقت این کشور رسمیت شناخته اند و از نیکولاس مادورو رئیس جمهور قانونی ونزوئلا خواسته اند تا انتخابات زودرس ریاست جمهوری را برگزار کند.

مادورو تاکنون حاضر به تسلیم در برابر این درخواست ها نشده است. مادورو از حمایت روسیه و چین نیز برخوردار است. کوبا و ایران نیز از رئیس جمهور قانونی ونزوئلا حمایت نموده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 16 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 103

به "دستور مادورو برای گسترش نیروهای شبه نظامی حامی دولت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستور مادورو برای گسترش نیروهای شبه نظامی حامی دولت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید