زاخارووا: آمریکا دیگر اعتمادی به رهبر اپوزیسیون ونزئلا ندارد

به گزارش آریا بلاگ، سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت، ایالات متحده اعتمادش را به رهبر اپوزیسیون ونزوئلا از دست داده است.

زاخارووا: آمریکا دیگر اعتمادی به رهبر اپوزیسیون ونزئلا ندارد

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: کاملا معین است که برنامه برای انتقال دموکراتیک که از سوی مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا اعلام شد و عدم نام بردن از خوآن گوآیدو، رهبر اپوزیسیون ونزوئلا به عنوان رئیس جمهوری موقت این کشور اثبات می نماید که آمریکایی ها دیگر اعتمادی به او ندارند و واضح است او را کنار گذاشته اند.

زاخارووا همچنین گفت، برنامه سازش آمریکا برای ونزوئلا با معین جایزه برای سر مادورو تداخل دارد. در کنار این مساله، این پیشنهاد به نظر عجیب است چون ایالات متحده در حال آنالیز اجرای رزمایش های نظامی دریایی در دریای کارائیب است که به نظر می رسد محاصره موثر یک کشور مستقل است.

وی ادامه داد: ما نمی توانیم به چنین ابتکار عمل های دیپلماتیک از سوی واشنگتن نگاهی مثبت داشته باشیم، چون هدف آن یعنی حذف مادورو از قدرت است.

31 مارس امسال میلادی، پامپئو برنامه سازش بحران برای ونزوئلا را با ایجاد یک دولت موقت از سوی نمایندگان دو طرف یعنی اپوزیسیون و دولت و لغو تحریم های ایالات متحده علیه ونزوئلا اعلام نمود.

به گفته وزیر خارجه ایالات متحده، این کشور به دنبال تشکیل یک شورای ایالتی است که همانند دولت موقت عمل کند تا زمانیکه انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی در ونزوئلا برگزار گردد و بر اساس این طرح، این فرایند شش تا 12 ماه زمان می برد.

وزیر خارجه آمریکا همچنین گفته که هم نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا و هم خوآن گوآیدو باید اذعان نمایند که دولت موقت تنها قدرت و نهاد اجرایی در این کشور در دوران انتقال است و اگر تمامی شرایط این طرح اجرایی گردد، واشنگتن تحریم هایش را لغو می نماید.، ایسنا

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 3088

به "زاخارووا: آمریکا دیگر اعتمادی به رهبر اپوزیسیون ونزئلا ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زاخارووا: آمریکا دیگر اعتمادی به رهبر اپوزیسیون ونزئلا ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید