سالمندان آمریکایی به تلویزیون بیشتر از کتاب علاقه دارند

به گزارش آریا بلاگ، موسسه تحقیقاتی پیو آخرین نظرسنجی خود از سالمندان آمریکایی را منتشر نموده است که نشان می دهد این قشر نیز مثل جوان ترها نسبت به گذشته کمتر مطالعه می نمایند.

سالمندان آمریکایی به تلویزیون بیشتر از کتاب علاقه دارند

به گزارش خبرگزاری ایبنا به نقل از گودایریدر، سابق بر این گزارش و آمارهای مربوط به مطالعه کتاب در آمریکا نشان می داد که سالمندان و قشر بازنشسته بیشترین و علاقمندترین افرادی هستند که کتاب مطالعه می نمایند ولی حالا ظاهراً اوضاع تغییر نموده و این قشر هم تلویزیون و اینترنت را به کتاب ترجیح می دهند.

نتایج آخرین نظرسنجی و تحقیقات میدانی موسسه تحقیقاتی پیو (Pew) در سال 2018 حاکی از این مسئله تلخ است که سالمندان نیز نسبت به گذشته کمتر مطالعه می نمایند و بیشتر تلویزیون تماشا نموده و از شبکه های اجتماعی استفاده می نمایند.

بر اساس گزارش موسسه پیو در سال 2005 افراد میانسال و سالمند در آمریکا به طور متوسط در روز 23 دقیقه مطالعه داشتند درحالیکه این رقم در سال 2018 به 15 دقیقه کاهش پیدا نموده است. نظرسنجی از این افراد نشان می دهد آنها تکنولوژی های جدید را به مطالعه کتاب ترجیح می دهند.

بر اساس این گزارش سالمندان آمریکایی در سال 2015 به طور متوسط تنها 20 دقیقه برای تماشای تلویزیون وقت می گذاشتند ولی در سال 2018 کمتر از 3 ساعت از جعبه جادویی استفاده کردند. به گفته آمارهای پیو از سال 2000 میلادی تا 2018 افراد بالای 65 سال کاربر اینترنت از 14 درصد به 73 درصد رسیده است.

طبق نظرسنجی موسسه پیو معلوم شده است که سالمندان تحصیل نموده بیشتر از سایرین هم سنین خود به مطالعه گرایش دارند. طبق این نظرسنجی مشاهده شده تعداد سالمندانی که به بازی ویدیویی علاقه دارند نسبت به سال های گذشته بیشتر شده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 5 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 282

به "سالمندان آمریکایی به تلویزیون بیشتر از کتاب علاقه دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سالمندان آمریکایی به تلویزیون بیشتر از کتاب علاقه دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید