ساماندهی ورودی شهرهای فارس تا قبل از نوروز

به گزارش آریا بلاگ، خبرنگاران/فارس مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس با بیان اینکه توجه نکردن به ورودی شهرها در استانی که مهد فرهنگ و تمدن ایرانی بوده است، پسندیده نیست، خواستار ساماندهی ورودی های شیراز شد و گفت: امید است تا قبل از عید نوروز این مهم در تمام شهرهای استان محقق شود.

ساماندهی ورودی شهرهای فارس تا قبل از نوروز

حمید ظهرابی در سومین جلسه شورای اداری اداره مل محیط زیست فارس، با تاکید بر لزوم برنامه ریزی مناسب و علمی برای رفع چالش های زیست محیطی ، رعایت نظم و انضباط، حفاظت از اموال و بهره برداری صحیح از منابع در اختیار، آراستگی شخصی و نظافت محیط کار و رعایت قانون، انضباط مالی و سلامت امور را از اولویت های مورد توجه در ارزیابی مدیران برشمرد.

او بر رعایت قانون و قانون مداری تاکید و اعلام کرد: رعایت قانون امنیت و آرامش و بهبود فرایندها را در پی داشته و بی قانونی حتی اگر در کوتاه مدت نتیجه خوبی داشته باشد در دراز مدت آسیب زا بوده و سیستم را دچار مشکل و نارضایتی های زیادی ایجاد می کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس همچنین رعایت اخلاق و حقوق شهروندی را از ضروریات کار و اجرای قانون دانسته و گفت: حرمت افراد و شهروندان حتی اگر مشکوک به انجام تخلف باشند، نباید به هیچ شکلی مخدوش شود.

ظهرابی همچنین سرکشی از خانواده شهدا به ویژه شهدای محیط زیست، دستگیری از همکاران در مسائل و ایجاد سیستم مدیریتی متکی بر روابط انسانی را از اولویت های مدیریتی محیط زیست استان اعلام کرد.

او با اشاره به شرایط نابسامان زباله در حاشیه جاده ها، مراکز خدماتی بین راهی و اطراف روستاها گفت: این موضوع به پیگیری جدی نیاز دارد.

ظهرابی با اشاره به تصویب آیین نامه اجرایی قانون حفاظت و مدیریت تالاب ها، از ادارات شهرستانی خواست بر اساس این آیین نامه، با عوامل ایجاد آلودگی و تخریب در حوضه آبخیز تالاب ها برخورد قانونی داشته باشند.

او ضمن تشکر از مسئولان مربوطه با اشاره به اولویت بندی در رفع مسائل زیست محیطی گفت: برگزاری دوره های آموزشی برای محیط بانان از ضروریات بوده، چرا که این حرفه از حساسیت های قابل توجهی برخوردار است و لازم است که امنیت این شغل مهم فراهم شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس اضافه نمود: تجهیز پاسگاه های محیط بانی نیز یکی از موارد مهم است و لازم است با تامین اعتبارات لازم ترمیم و نوسازی این مکان ها نیز انجام شود.

ظهرابی همچنین بر لزوم تعامل بیشتر با دیگر بخش ها در شرایط کنونی اشاره و اظهار کرد: دشمن اول محیط زیست و طبیعت، فقر و بیکاری است و لازم است کارشناسان و مدیران محیط زیست برای حفظ اشتغال و تولید در شرایط کنونی اقتصاد، خصوصا در مواردی که سلامت مردم در خطر نیست ، انعطاف و همراهی لازم را داشته باشند اما فراموش نکنند که رعایت خطوط قرمز از جمله سلامت مردم از اولویت های غیر قابل جایگزین است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 2056

به "ساماندهی ورودی شهرهای فارس تا قبل از نوروز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساماندهی ورودی شهرهای فارس تا قبل از نوروز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید