سعی در ایجاد جریان امیدبخش برای مسکن داریم، رسانه ها با کارشناسان ناآگاه مصاحبه نکنند

به گزارش آریا بلاگ، وزیر راه و شهرسازی گفت: وزارت راه و شهرسازی سعی نموده یک جریان امیدبخش در حوزه مسکن ایجاد کند تا 400 هزار واحد مسکونی برای متقاضیان نهایی در قالب طرح اقدام ملی مسکن ساخته گردد.

سعی در ایجاد جریان امیدبخش برای مسکن داریم، رسانه ها با کارشناسان ناآگاه مصاحبه نکنند

جهت دریافت خدمات اجرای آلاچیق با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

به گزارش گروه مالی خبرگزاری خبرنگاران، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در مراسم امضای تفاهم نامه تأمین مسکن ایثارگران بین وزارت راه و شهرسازی و بنیاد شهید و امور ایثارگران، با بیان اینکه هر قدمی برداشته شده در راستای توجه به خانواده عظیم شهدا و ایثار گران است، گفت: جامعه ایثارگران برای تمامی ملت ایران شریف و عزیز هستند و دولت اراده قاطعی برای پیشبرد برنامه های مسکن در این زمینه دارد.

او با اشاره به اینکه دولت برنامه مسکن و طرح اقدام ملی و همچنین تکمیل واحد های مسکن را از سال گذشته شروع نموده است، اضافه نمود: دولت اهتمام ویژه ای برای ساخت و تکمیل این پروژه ها دارد و ما سعی می کنیم با مشارکت تمامی دستگاه ها بتوانیم علاوه بر جامعه هدف اقشار مورد احتیاج در حوزه مسکن را خانه دار کنیم.

اسلامی یادآور شد: امکانات و زمین که در حوزه اختیارات وزارت راه و شهرسازی بوده فراهم شده است و سایر دستگاه ها هم در جهت تکمیل و اجرای این واحد ها باید اقدامات لازم را انجام دهند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه علاوه بر ساخت و تکمیل واحد های مسکن ملی ساخت 200 هزار واحد مسکونی برای کارگران و 170 هزار واحد مسکونی برای آموزش وپرورش را وزارت راه و شهرسازی در قالب تفاهم نامه ای منعقد نموده است، اضافه نمود: دولت تمام کوشش و اهتمام خود را برای تکمیل و اجرای واحد های مسکن به کار گرفته است.

اسلامی با بیان اینکه در تفاهم نامه امروز سعی شده زمین برای ساخت 200 هزار واحد مسکونی در اختیار ایثارگران قرار داده گردد اضافه نمود: با عنایت خداوند سعی خواهیم کرد فراوری و عرضه مسکن را به یک جریان پایدار تبدیل کنیم تا نهضت خانه سازی که جزو برنامه های ما است را بتوانیم با قدرت بیشتر ادامه دهیم.

وزیر راه و شهرسازی اضافه نمود: در بعضی از مواقع شاهد آن هستیم که صحبت هایی در رابطه با کوتاهی و یا کم کاری در این حوزه مطرح می گردد، اما ما سعی خواهیم کرد با تأمین امکانات لازم زمینه خانه دار شدن برای تمامی بخش های جامعه را فراهم کنیم.

او بیان نمود: در زمان ورود آقای اوحدی رئیس بنیاد شهید، به هیئت دولت اعلام کردیم که اراضی لازم برای ساخت واحد های مسکونی ایثارگران را با هماهنگی استانداران در شهر های مختلف فراهم خواهیم کرد.

وزیر راه و شهرسازی مطرح نمود: برنامه اجرایی یا تمهیدات لازم در این زمینه انجام شد و ما توانستیم شرایط لازم برای ساخت مسکن دویست هزار واحد را فراهم کنیم.

اسلامی با اشاره به اینکه انتظار جامعه است که با انجام اقدامات لازم بر کاهش قیمت مسکن تأثیرگذار باشیم گفت: آنچه بر قیمت مسکن در بازار تأثیر بسیار زیادی دارد فراوری و عرضه مسکن است که با همکاری بخش خصوصی این برنامه ها را در دستور کار خود قرار داده ایم.

اسلامی توضیح داد: متقاضیانی که فاقد مسکن بودن به وسیله ثبت نام در سامانه طرح اقدام ملی مسکن تعیین شدند و هر فردی که متقاضی و یا شرایط لازم را داشت در بیشتر شهر های کشور ثبت نامشان انجام شد و با توجه به پالایش های اجرا شده ثبت نام نمایندگان نهایی در این طرح ها تعیین شدند.

وزیر راه و شهرسازی شرح داد: وزارت راه و شهرسازی سعی نموده یک جریان امیدبخش در حوزه مسکن ایجاد کند تا 400 هزار واحد مسکونی برای متقاضیان نهایی در قالب طرح اقدام ملی مسکن ساخته گردد.

اسلامی یادآور شد: در بعضی از مواقع شاهد آن هستیم که در بعضی از رسانه ها از کارشناسانی که اطلاعات کافی در حوزه مسکن ندارند دعوت می نمایند و این افراد با اظهارنظر های اشتباه سعی می نمایند دوگانگی در بازار مسکن و در بین مردم ایجاد کند که این خود باعث ایجاد مشکلاتی در حوزه مسکن خواهد شد این کارشناسان در ابتدا اطلاعات خود را درباره مسکن تکمیل نمایند تا دوگانگی در این حوزه ایجاد نگردد.

وزیر راه و شهرسازی در انتها تأکید کرد: بعضی از کارشناسان معتقد هستند که در حوزه مسکن کاری انجام نشده و این دولت برنامه ای در حوزه کنترل قیمت مسکن ندارد که این اظهارنظرها باعث می گردد که جامعه مشوش گردد. وزارت راه و شهرسازی طبق زمان بندی که اعلام نموده واحد ها را به بهره برداری می رساند از سوی دیگر برنامه های کافی در حوزه مسکن داریم که این بازار را به سمت آرامش راهنمایی می نماید.

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 4 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 4042

به "سعی در ایجاد جریان امیدبخش برای مسکن داریم، رسانه ها با کارشناسان ناآگاه مصاحبه نکنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سعی در ایجاد جریان امیدبخش برای مسکن داریم، رسانه ها با کارشناسان ناآگاه مصاحبه نکنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید