سفر رئیس کمیساریای اتحادیه آفریقا به سودان

به گزارش آریا بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از آناتولی، شورای نظامی انتقالی سودان در بیانیه ای گفت موسی فکی رئیس کمیساریای اتحادیه آفریقا امروز شنبه طی یک سفر رسمی 2 روزه وارد این کشور خواهد شد.

سفر رئیس کمیساریای اتحادیه آفریقا به سودان

بر اساس این بیانیه، وی با عبدالفتاح البرهان رئیس شورای نظامی انتقالی سودان، اعضای آن و نیروهای سیاسی دیدار و تبادل نظر خواهد نمود.

شورای صلح و امنیت اتحادیه آفریقا چند روز پیش به شورای نظامی سودان 15 روز مهلت داده بود تا قدرت را به غیرنظامیان واگذار کند.

لازم به ذکر است به دنبال گسترش تظاهرات علیه دولت سودان، نیروهای ارتش در 11 آوریل امسال نهادهای دولتی را محاصره و بیش از 100 عضو حزب کنگره ملی حاکم این کشور را بازداشت کردند. 35 تن دیگر نیز در جریان تظاهرات مردم سودان کشته شدند.

عوض بن عوف وزیر دفاع و رئیس شورای نظامی انتقالی سودان از بازداشت عمر البشیر و شروع دوره انتقال سیاسی در این کشور اطلاع داد و گفت: قانون اساسی سودان به حالت تعلیق درآمده و نهادهای نخست وزیری، مجلس و ادارات ایالتی نیز منحل شده اند. وضعیت فوق العاده به مدت سه ماه و مقررات منع رفت وآمد برای یک ماه در سراسر سودان از ساعت 19:00 امروز برقرار خواهد شد.

بن عوف، پس از یک روز گفت که از سمت خود استعفا نموده است.

ژنرال عبدالفتاح البرهان به عنوان رئیس جدید شورای نظامی انتقالی سودان معین شد. ژنرال کمال عبدالمعروف نیز از سمت معاون رئیس شورای نظامی انتقالی سودان برکنار شد.

عبدالفتاح البرهان رئیس جدید شورای نظامی انتقالی سودان بعد از انتصاب گفت که مقررات منع رفت و آمد را لغو نموده است. البرهان همچنین تاکید نمود که استانداران تمامی استان های سودان برکنار شده اند.

رئیس شورای نظامی انتقالی سودان همچنین با بیان اینکه دوره گذار حداکثر 2 سال خواهد بود، گفت که پس از این مرحله نیز دولت مدنی تشکیل خواهد شد.

از سوی دیگر مخالفان سودان تحصن خود را در مقابل مقر ارتش این کشور در خارطوم ادامه داده و خواهان انتقال قدرت به دولت مدنی هستند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 108

به "سفر رئیس کمیساریای اتحادیه آفریقا به سودان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر رئیس کمیساریای اتحادیه آفریقا به سودان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید