سفر نوروزی به استان مازندران مشروط به رزرو اقامتگاه

به گزارش آریا بلاگ، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران با اشاره به برپایی ستاد تسهیل سفر در استان، از امکان سفر به استان مازندران با شرایط خاص اطلاع داد.

سفر نوروزی به استان مازندران مشروط به رزرو اقامتگاه

مهران حسنی، معاون توریستی اداره کل میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی مازندران، با اشاره به مجوز ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا جهت فعالیت واحدهای توریستی و برقراری سفرهای نوروزی، از تشکیل ستاد تسهیل سفر همانند سنوات گذشته برای خدمت رسانی به مسافران نوروزی اطلاع داد. این در حالی است ستاد سفرهای نوروزی سال 99 در استان مازندران تشکیل نشده بود. حسنی در این رابطه اذعان داشت:

در آن موقع ویروس کرونا کاملا ناشناخته بود و ستاد مقابله با ویروس کرونا برای سلامت مردم دستور به لغو ستاد سفر و بعلاوه ممنوعیت مسافرت داد؛ ولی در حال حاضر نه تنها شاهد سطح مناسبی از رعایت پروتکل های بهداشتی و آگاهی عمومی هستیم، بلکه واحدهای توریستی نیز در شرایط مطلوبی برای اجرای صحیح پروتکل ها و هدایت توریستان هستند که می توان با هوشیاری سفر را مدیریت کرد.

معاون توریستی اداره کل میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی مازندران ضمن اشاره به اعمال پروتکل های تعیین سفر در نوروز 1400، بر جلوگیری از فرایند عادی سازی موضوع شیوع ویروس کرونا تاکید نمود. وی با اشاره به امکان سفر توریستان با وسایل نقلیه شخصی و وسایل حمل ونقل عمومی، اضافه نمود:

مهم ترین شرطی که برای ورورد توریستان به استان مازندران در نوروز 1400 وضع شد، مسافرت به شکل رزرو اقامتگاه پیش از سفر است و بر این اساس، تمامی توریستان و مسافران به هر شکل که می خواهند نوروز 1400 به مازندران سفر نمایند، باید دارای برگه رزرو اقامتگاه های توریستی شامل هتل، مسافرخانه، اقامتگاه بوم گردی، مهمانسرا یا دیگر اقامتگاه های رسمی باشند. توریستان به هر طریقی که وارد مازندران می شوند، باید پیش از سفر برای حضورشان اقامتگاه معین نمایند تا معلوم گردد به عنوان توریست وارد استان می شوند.

معاون توریستی اداره کل میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی مازندران با بیان اینکه تدوین اساسنامه محدودیت های سفر نوروزی به مازندران در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی این استان واقع شده است، از در نظر گرفتن شرایط احتمالی دیگری برای سفر نوروزی 1400 به مازندران با هماهنگی وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا اطلاع داد.

مهران حسنی با اشاره به خسارت های هنگفت استان مازندران به واسطه تعطیلی صنعت توریستی ناشی از شیوع ویروس کرونا، از خاتمه تاب آوری مجموعه های توریستی و تهدید روزافزون سرمایه های این حوزه اطلاع داد و اضافه نمود:

بیش از 150 هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در صنعت توریستی مازندران فعال و شاغل هستند. 30 درصد عایدیهای استان نیز همین حوزه تامین می گردد. ورشکستگی توریستی استان می تواند آسیب جدی به عایدی کلان مازندران و بعلاوه معیشت و اشتغال استان وارد کند.

منبع: کجارو / ایرنا
انتشار: 15 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 15 اردیبهشت 1401 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 9545

به "سفر نوروزی به استان مازندران مشروط به رزرو اقامتگاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر نوروزی به استان مازندران مشروط به رزرو اقامتگاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید