شورای انتقالی جنوب یمن، دولت منصورهادی را به کودتا متهم کرد

به گزارش آریا بلاگ، شورای انتقالی جنوب یمن، دولت مستعفی را به استفاده از نیروهای تروریستی و شکست کوشش ها درخصوص اجرای توافق ریاض متهم کرد.

شورای انتقالی جنوب یمن، دولت منصورهادی را به کودتا متهم کرد

به نقل از خبرگزاری آناتولی، این شورا در نخستین واکنش خود به بیانیه عربستان که طی آن با هرگونه تحرکات سیاسی و نظامی علیه دولت مستعفی یمن مخالفت نموده بود، اظهار داشت، با وجود مانع تراشی های بی اساس طرف مقابل، کوشش می نماید توافق ریاض را اجرایی کند.

در این بیانیه آمده است، هدف از این مانع تراشی ها ناکام گذاشتن کوشش های برادرانمان در عربستان است.

پیش از این دولت عربستان با صدور بیانیه ای از دولت مستعفی به ریاست عبد ربه منصورهادی و شورای انتقالی جنوب یمن مورد حمایت امارات خواست که اختلافاتشان را کنار گذاشته و فرایند اجرای توافقنامه ریاض را تکمیل نمایند.

بعلاوه شورای انتقالی دولت مستعفی را به استفاده از نیروهای تروریستی با هدف ایجاد بحران و انتصاب این نیروها به پست های امنیتی و نظامی متهم کرد.

این شورا اظهار داشت، جذب نیروی نظامی، یورش نظامی، حمله، قتل، نقض تمامی ارزش های انسانی که در منطقه لودر واقع در استان أبین صورت می گیرد، بیانگر این مساله است که برای نقض توافق ریاض کوشش می گردد.

منطقه لودر روز آدینه صحنه درگیری های مسلحانه میان نیروهای مشترک ارتش و نیروهای امنیتی دولت مستعفی و نیروهای مسلح موسوم به کمربند امنیتی وابسته به شورای انتقالی بود.

شورای انتقالی نقض های سیاسی، اداری و نظامی دولت مستعفی را تشدید خطرناکی دانست که با سازوکار مورد توافق برای توقف تشدید همخوانی ندارد. بعلاوه این تخلفات را خروج آشکار و کودتا علیه مفاد توافق ریاض تلقی کرد.

طبق اعلام این شورا، از جمله نقض های انجام شده به وسیله دولت مستعفی دستور کابینه دولت تازه تشکیل شده برای ترک عدن است تا کار نهادها تعطیل شده و این نهادها از مسوولیت خود شانه خالی نمایند.

شورا در بیانیه خود انتصاب ها در دو وزارتخانه خارجه و کشور را هم به باد انتقاد گرفت و دولت مستعفی را مسوول تشدید سیاسی و نظامی دانست.

به همین دلیل، نایف مبارک الحجرف، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس بر اهمیت استقبال طرفین توافق ریاض از کوشش های عربستان جهت اجرای این توافق تاکید نمود.

وی بر لزوم عمل به سازوکار مورد توافق، در اولویت قرار دادن منافع عمومی جهت تکمیل اجرای سایر مفاد توافق ریاض با هدف ایجاد اتحاد ، امنیت و ثبات و حمایت از کوشش ها برای دستیابی به راه حلی سیاسی جامع برای سرانجام دادن به بحران یمن تاکید نمود.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 28 تیر 1400 بروزرسانی: 28 تیر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 7387

به "شورای انتقالی جنوب یمن، دولت منصورهادی را به کودتا متهم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شورای انتقالی جنوب یمن، دولت منصورهادی را به کودتا متهم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید