عجیب ترین جزیره های جهان

به گزارش آریا بلاگ، از تکه های بازمانده کشتیهای شکسته تا جزیره ماسکهای ضد گاز، این دنیا پر از جزایر عجیبی است که برخی از آنها مسکونی و برخی دیگر غیر مسکونی هستند.

عجیب ترین جزیره های جهان

گروه وبگردی خبرنگاران - از تکه های بازمانده کشتی های شکسته تا جزیره ماسک های ضد گاز، این جهان پر از جزایر عجیبی است که برخی از آنها مسکونی و برخی دیگر غیر مسکونی هستند.

در این گزارش با عجیب ترین و معروف ترین جزیره های جهان آشنا خواهید شد.

جزیره عروسک ها

جزیره عروسک ها در نزدیکی مکزیکوسیتی قرار گرفته و به جزیره عروسک های زشت و ترسناک معروفیت دارد. داستان این جزیره به مردی به نام دان جولیان بازمی شود. او که نتوانسته بود دختر کوچکی را از غرق شدن نجات دهد، خانواده و خانه اش را رها می کند و به این جزیره رهسپار می شود. او پس از این اتفاق دردناک، عروسکی را که بر روی آب شناور بود پیدا کرده و چنین تصور می کند که عروسک روح کودک درگذشته است که اینک به شکل عروسکی به سوی او بازگشته است. او عروسک را به درخت می آویزد و از آن پس صدها عروسک دیگر را که از کانال آب گرفته و یا خودش ساخته بود، از درختان جزیره آویزان می کند. این عروسک ها بر اثر گذر زمان و ریزش باران و وزش بادها، کثیف و زشت شده و منظره ای ترسناک را به جزیره بخشیده اند.

جزیره سابل

جزیره سابل در جنوب نوا اسکاتیا کانادا قرار گرفته است. در این جزیره اسب های آزاد و لاشه کشتی های شکسته بیش از هر چیز دیگری به چشم می خورند.

جزایر مرجانی پالمیرا

جزایر مرجانی پالمیرا یکی از جزایر آمریکا در اقیانوس آرام شمالی است که خالی از سکنه هستند. کسانی که به این جزیره سفر کرده اند، می گویند که آب و هوای جزیره و فضای حاکم در آن حس مرگ اندیشی را تقویت می کند و حتی حالتی نزدیک به مرگ را به وجود می آورد. در سال 1974 میلادی یک زوج در این جزیره به قتل رسیدند.

جزیره اوکونوشیما، جزیره خرگوش ها

این جزیره در نزدیکی سواحل جنوب غربی ژاپن قرار گرفته است. داستان جزیره اوکونوشیما یا جزیره خرگوش ها به سال های 1929 تا 1945 میلادی بازمی شود. ارتش ژاپن از این جزیره به عنوان مکانی برای انجام آزمایش های شیمیایی استفاده می کرد و از خرگوش ها برای پیشبرد آزمایش های خود بهره می جست. از این روی، تعداد خرگوش های این جزیره به دلیل زاد و ولد بیش از حد معمول هستند تا جایی که اوکونوشیما را جزیره خرگوش ها می نامند.

جزیره تاشیروجیما

جزیره تاشیروجیما در میاگی ژاپن به جزیره گربه ها معروف است. ماجرای گربه های جزیره از سال های پایانی جنگ جهانی دوم آغاز می شود. جمعیت این جزیره در آن زمان 900 نفر بودند و ماهیگیری تنها منبع درآمد آنها بود. کم کم موش ها برای مردم جزیره دردسر درست کردند و با جویدن تورهای ماهیگیری مانع از ماهیگیری آنها شدند. این گونه پای گربه ها به جزیره باز شد و با مرور زمان و زاد و ولد گربه ها جزیره تاشیروجیما به جزیره گربه ها تغییر نام داد.

جزیره گراندی

این جزیره در 144 کیلومتری سائوپائولو قرار گرفته است. در هر متر مربع از جزیره حداقل پنج مار سمی زندگی می کنند که اغلب از مارهای سرطلایی سمی هستند. وجود مارهای سمی در این جزیره گراندی را به یکی از خطرناک ترین جزایر جهان تبدیل کرده است.

جزیره کریسمس

جزیره کریسمس، یک جزیره استرالیایی کوچک در اقیانوس هند است. سالانه میلیون ها خرچنگ سفر خود را از جنگل های این جزیره به سوی سواحل اقیانوس هند آغاز می کنند. تعداد این خرچنگ ها حدود 120 میلیون تخمین زده شده است.

جزیره هاشیما

جزیره هاشیما یا جزیره کشتی جنگی یکی از 505 جزیره غیر مسکونی در استان ناگاساکی ژاپن است.

جزیره های شناور در دریاچه تیتیکاکا

این جزایر شناور در آمریکای جنوبی قرار گرفته اند. جزیره های شناور مصنوعی و ساخته دست بشر هستند. قبایل یوروز این جزایر را برای در امان بودن از غارت قبایل دیگر و همسایگان خود درست کرده اند.

گودال های آبی بزرگ

گودال های آبی بزرگ که به آنها غارهای عمودی هم گفته می شود، همواره با جزایر کوچکی احاطه شده اند. این گودال های عمیق بزرگ که پدیده های زمین شناسی هستند، در سراسر کره زمین و به خصوص منطقه ها ساحلی کم ارتفاع به چشم می خورند. بیشتر این گودال های آبی (blue hole) در باهاما و بلیز وجود دارند.

جزیره سینتیل شمالی

جزیره سینتیل شمالی یکی از جزایر آندامان در خلیج بنگال می باشد. بومیان این جزیره در انزوا زندگی می کنند و هیچ ارتباطی با جهانی بیرون ندارند و از ورود بیگانگان به جزیره خود جلوگیری می کنند.

جزیره پاولیگا

جزیره پاولیگا واقع در یکی از تالاب های ونیز ایتالیاست. رومیان باستان افراد مبتلا به طاعون را به این جزیره می فرستادند. پاولیگا تبعیدگاه و قرنطینه بیماران بود. در سال 1921 میلادی یک آسایشگاه روانی در آنجا تأسیس شد و بنا به ادعای برخی آزمایش های عجیبی روی بیماران انجام گرفت. همه این ها باعث شده تا پاولیگا مورد علاقه گردشگران قرار نگیرد.

جزیره رامری

این جزیره در برمه پر از تمساح های آب شور است . در طول جنگ جهانی دوم این تمساح ها 500 سرباز ژاپنی را بلعیدند . این اتفاق در کتاب رکوردهای گینس ثبت شده است.

جزیره فیجی

فیجی به نظر تکه ای از بهشت است و ظاهر فوق العاده زیبایی دارد. اما تاریخ فیجی به مانند ظاهرش زیبا نیست. مبلغان مسیحی و کاشفانی که به این جزیره رفته اند داستان های هولناکی از آدم خواری و شکنجه غیر بومیان را نقل کرده اند.

جزیره ایزو

ایزو یک جزیره در ژاپن است. به دلیل فعالیت کوه های آتشفشانی مقدار زیادی گوگرد و گازهای سمی در ایزو وجود دارد و ساکنان آن مجبور به استفاده از ماسک های ضد گاز هستند. آن ها شب و روز از ماسک استفاده می کنند. شاید باور نکنید اما ساکنان این منطقه برای ماندن در جزیره پول دریافت می کنند. پژوهشگرانی هم در منطقه حضور دارند که مشغول مطالعه تأثیرات زندگی با ماسک اکسیژن و تنفس مقدار کم گاز گوگرد بر مردم هستند.

جزیره زباله های شناور در اقیانوس آرام

زباله های شناور فضای گسترده ای به مساحت صدها کیلومتر در شمال اقیانوس آرام را اشغال کرده و جزیره ای زباله ای را شکل داده اند. این جزیره زباله ای در سال 1988 میلادی کشف شد. این جزیره بزرگترین توده زباله جهان است که مقدار آن یک میلیون تن برآورد شده و بزرگترین فاجعه زیست محیطی جهان به شمار می رود.

جزیره نخل

جزیره مصنوعی نخل در دبی امارات متحده عربی قرار گرفته است.

قلعه بویارد

ساخت این قلعه جزیره ای پنجاه سال طول کشید. فرانسوی ها از آن به عنوان دژ نظامی استفاده می کردند. با گذشت زمان و پیشرفت ادوات و ساز و کارهای نظامی این قلعه به تاریخ پیوست و مخروبه شد.

جزایر سقطرا

جزایر سقطرا یا سقطری مجمع الجزایری در باختر اقیانوس هند و میان دو قاره آسیا و آفریقا و در دهانه خلیج عدن قرار گرفته و به کشور یمن تعلق دارد. به دلیل اکوسیستم منحصر به فرد به (گالاپاگوس اقیانوس هند) معروفیت دارد و از عجیب ترین منطقه ها کره زمین است.

ولکان پوینت

ولکان پوینت جزیره ای متمایز در اقیانوس آرام است که یک دریاچه در وسط آن قرار گرفته است.

منبع: تابناک

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 6 دی 1400 بروزرسانی: 6 دی 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 8612

به "عجیب ترین جزیره های جهان" امتیاز دهید

1 کاربر به "عجیب ترین جزیره های جهان" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عجیب ترین جزیره های جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید