عذرخواهی مجله نیچر انگلیس برای سومین روز متوالی به دلیل به کار بردن ویروس ووهان

به گزارش آریا بلاگ، مجله نیچر چاپ انگلیس که یکی از مجله های معتبر علمی دنیا است، برای سومین روز متوالی به خاطر ربط دادن کرونا به ووهان و چین عذرخواهی کرد.

عذرخواهی مجله نیچر انگلیس برای سومین روز متوالی به دلیل به کار بردن ویروس ووهان

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رادیو بین المللی چین، مجله نیچر ابتدا 7 آوریل (19 فروردین) در سرمقاله منتشر شده روی پایگاه اینترنتی خود به زبان انگلیسی و سپس در روز 8 آوریل (20 فروردین) با انتشار آن مطلب در شبکه ها اجتماعی و 9 آوریل (21 فروردین) در حساب رسمی ویچت مجله نیچر با انتشار یک نسخه چینی از آن مقاله عذرخواهی خود را گفت.

در این مقاله با عنوان دست از انگ زدن به بهانه کرونا بردارید نوشت: سازمان جهانی بهداشت در ماه فوریه امسال و هنگام نام گذاری بیماری ناشی از ویروس کرونای جدید از عبارت کووید-19 استفاده کرد تا به طور غیر مستقیم به آن دسته از افرادی و سازمان هایی که به اشتباه در اخبار این ویروس کرونا با عنوان ویروس وو هان و یا چین استفاده می کردند که مجله نیچر نیز شامل آنان می شد.

مجله نیچر در پیغام عذرخواهی خود آورده است: رفتار ما در ابتدا اشتباه بود و حاضریم مسئولیت آن را بپذیریم و به خاطر این رفتار عذرخواهی می کنیم.

در پی شیوع کووید-19 در سراسر جهان، رفتارهای نژادپرستانه و تبعیض آمیز نیز در جهان افزایش پیدا کرد اما در سوی دیگر هواداران علم و حقیقت نیز کوشش کردند مخالفت خود اتهام زنی و سیاسی کردن ویروس کرونای جدید را گفتند و یک نیروی بزرگ بر علیه چنین رفتارهای در جهان شکل گرفت.

مجله نیچر در این مقاله ضمن عذرخواهی نوشت: سازمان جهانی بهداشت در سال 2015 میلادی، دستورالعملی را صادر کرد که با اجرای آن می توان رفتارهایی مثل انگ زدن و واکنش های منفی مثل ترس و خشونت را در مناطق شاهد شیوع کووید-19 کاهش داد.

در این مقاله به نقل از متخصصان بیماری های عفونی و واگیر آمده است: تاریخ نشان داده شیوع گسترده یک بیماری می تواند موجب انگ زدن به یک منطقه و یا گروه خاص از انسان ها گردد و به همین سبب، از همگان می خواهیم محتاطانه تر سخن بگویند و رفتار نمایند. در صورت هر گونه تردید می توانند از دیگران بپرسند؛ اما به هر حال، باید طبق شواهد واقعی عمل نمایند.

در این سرمقاله تأکید شده منفی ترین تاثیر ناشی از شیوع کرونا انگ زدن به یک گروه خاص از مردم بوده است. اکنون شاهد آن هستیم که گروهی از آسیایی تبارها در سراسر جهان هدف حمله های نژادپرستانه قرار گرفته اند؛ تعداد زیادی از دانشجویان چینی مقیم کشورهای دیگر از تبعیض نژادی رنج می برند و آینده و تحصیلات آنها در هاله ای از ابهام قرار گرفته است؛ اکنون دانش آموزان و دانشجویان چینی کمتر متقاضی رفتن به مدارس و دانشگاه های خارجی هستند و بسیاری موارد دیگر.

این مقاله در اشاره به نگرانی از این موضوع آورده است: با توجه به سیر جهانی شدن، هیچ کسی نمی تواند خود را در یک جزیره جداگانه محبوس کند و هیچ کشوری نمی تواند از دیگر کشورها جدا باشد. در صورت عدم مهار تبعیض و رفتارهای متعصبانه، تنها دشمن انسان دیگر کرونا نخواهد بود. همان طور که نیچر نیز نوشته است: ویروس هیچ مرز و نژادی نمی شناسد و برای همه انسان ها به یک اندازه خطرناک است.

انتشار این مقاله در مجله نیچر گفت وگوهای زیادی را در میان کاربران اینترنتی چینی و خارجی ایجاد نموده است. برخی از کاربران اینترنتی چینی از اصلاح اشتباه مجله نیچر و مخالفت آن با انگ زدن به دیگران قدردانی کردند. برخی از کاربران اینترنتی خارجی نیز مستقیما با بازنشر این مقاله خواهان توقف انگ زنی در جهان شدند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 14 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 2928

به "عذرخواهی مجله نیچر انگلیس برای سومین روز متوالی به دلیل به کار بردن ویروس ووهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عذرخواهی مجله نیچر انگلیس برای سومین روز متوالی به دلیل به کار بردن ویروس ووهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید