علاقه مندی کشورهای اروپایی به استفاده از واکسن اسپوتنیک روسیه

به گزارش آریا بلاگ، رئیس مجمع پارلمانی شورای اروپا تأیید کرد، بعضی کشورهای اروپایی خواهان دسترسی به واکسن روسی اسپوتنیک-وی هستند و صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه نیز از مذاکره با بعضی اروپایی ها در این باره اطلاع داد.

علاقه مندی کشورهای اروپایی به استفاده از واکسن اسپوتنیک روسیه

با ما سفر کنید و با قیمت تور اروپا ارزان از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، هندریک دامس رئیس مجمع پارلمانی شورای اروپا برای یک ملاقات دو روزه به مسکو سفر نموده، در جریان ملاقات با ویچسلاو والودین رئیس دومای دولتی روسیه بیان کرد که بعضی کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواستار دسترسی به واکسن اسپوتنیک-وی علیه ویروس کرونا هستند. به گفته این مقام اروپایی، به همین دلیل، آنالیز امکان استفاده از این واکسن و راه یابی آن به بازار اروپا، اقدامی درست خواهد بود.

در خبر دیگری نیز گزارش شده، روز دوشنبه سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در جریان گفتگوی تلفنی با همتای مجارستانی خود که به ابتکارعمل بوداپست انجام شد، درباره کوشش های مشترک برای مقابله با اپیدمی کرونا، از جمله امکان ارسال واکسن اسپوتنیک-وی به این کشور، گفتگو کردند.

علاوه بر این، کیریل دمیتریف رئیس صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه نیز روز گذشته (دوشنبه) یادآور شد که این ارگان در حال اجرا مذاکراتی با بعضی شرکت های اروپایی، از جمله ایتالیا، اسپانیا، فرانسه و آلمان به منظور فراوری مشترک واکسن اسپوتنیک-وی است.

این مقام روس همچنین از آمادگی طرف روسی برای شروع ارسال این واکسن به کشورهای علاقه مند اروپایی که بطور مستقل واکسن اسپوتنیک را ثبت نموده اند، اطلاع داد.

خبرگزاری رویترز روز دوشنبه به نقل از منابع خبری نوشت که اتحادیه اروپا میخواهد مذاکره با طرف روسی درباره خرید واکسن اسپوتنیک-وی را شروع نمایند. طبق این اطلاعات، برای شروع این فرایند، ضروری است تا چهار کشور اروپایی چنین درخواستی را از اتحادیه اروپا داشته باشند. البته مقامات بروکسل هنوز این اطلاعات را تأیید ننموده اند.

هفته گذشته موسسه دارویی اروپا ( ЕМА ) بیان کرد که در حال آنالیز تطابق واکسن روسی اسپوتنیک با استانداردهای متعارف در قاره اروپاست و تصمیم گیری در این باره تنها بر اساس داده های علمی و نه اظهارات سیاسی انجام خواهد گرفت.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 10 فروردین 1400 بروزرسانی: 10 فروردین 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 6379

به "علاقه مندی کشورهای اروپایی به استفاده از واکسن اسپوتنیک روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علاقه مندی کشورهای اروپایی به استفاده از واکسن اسپوتنیک روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید