علت افزایش حق بیمه اختیاری برای دومین بار در امسال چیست؟

به گزارش آریا بلاگ، رئیس گروه بیمه صاحبان حرف، مشاغل آزاد و بیمه اختیاری تأمین اجتماعی درباره علت افزایش حق بیمه اختیاری برای بار دوم در امسال توضیحاتی داد.

علت افزایش حق بیمه اختیاری برای دومین بار در امسال چیست؟

محمود علی بخشی رئیس گروه بیمه صاحبان حرف، مشاغل آزاد و بیمه اختیاری سازمان تأمین اجتماعی در گفت وگو با خبرنگار ، درباره علت افزایش حق بیمه اختیاری برای بار دوم در امسال اظهار کرد: افرادی مشمول بیمه اختیاری هستند که در کارگاه ها و موسسات مشمول قانون تامین اجتماعی اشنغال به کار ندارند و یا به عبارتی فاقد رابطه استخدامی و مزدبگیری با کارفرمامی باشند که در اینصورت خود فرد حق بیمه را پرداخت می نماید.

علی بخشی اعلام کرد: بیمه اختیاری شامل تعهدات قانونی از جمله بازنشستگی، فوت، ازکارافتادگی و خدمات درمانی است.

وی در مورد نحوه معین دستمزد مبنای پرداخت حق بیمه متقاضیان بیمه اختیاری اضافه نمود متقاضیانی که در تاریخ ارائه تقاضای بیمه کمتر از 5 سال سابقه پرداخت حق بیمه دارند می توانند دستمزد مبنای پرداخت حق بیمه خود را بین حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار و حداکثر دستمزد مصوب انتخاب کنند.

او ادامه داد: فردی که بالای 5 سال سابقه پرداخت حق بیمه داشته باشد دستمزد مبنای پرداخت حق بیمه وی بر اساس میانگین دستمزد آخرین 360 روز قبل از ارائه درخواست خواهد بود در این صورت متقاضی می تواند بین 70 تا 100 درصد دستمزد محاسبه شده را به عنوان دستمزد مبنای پرداخت حق بیمه انتخاب کند.

علی بخشی در مورد نحوه محاسبه میزان حق بیمه متقاضیان بیمه اختیاری اضافه نمود: نرخ پرداخت حق بیمه 27 درصد می باشد و چنانچه دستمزد مبنای پرداخت حق بیمه را در نرخ مربوطه ضرب کنیم حاصل ضرب بدست آمده میزان حق بیمه ای است که باید توسط بیمه شده پرداخت گردد.

تفاوت بیمه اجباری و اختیاری تامین اجتماعی چیست؟

رئیس گروه بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد و بیمه اختیاری سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه در امسال طبق مصوبه شورای عالی کار حداقل دستمزد حدود 37 درصد افزایش پیدا کرد، افزود: بر همین اساس حداقل دستمزد که در سال گذشته حدودا یک میلیون و یکصد هزار تومان بود در سال 98 به حدود و یک میلیون و پانصد هزار تومان افزایش یافت بنابراین با توجه به افزایش حداقل دستمزد میزان حق بیمه بیمه شدگان اختیاری از ابتدای امسال افزایش پیدا کرد.

او گفت: براساس ماده 111 قانون تأمین اجتماعی، هنگامی که بیمه شده با احراز شرایط مربوطه به مرحله بازنشستگی برسد اگر میانگین دو سال آخر دستمزد مبنای پرداخت حق بیمه وی کمتر از حداقل دستمزد مصوب سال برقراری مستمری باشد طبق قانون سازمان تامین اجتماعی ملزم به افزایش و ترمیم میزان مستمری تا حداقل دستمزد مصوب خواهد بود؛ بنابراین بر اساس محاسبات بیمه ای اجرا شده و طبق مصوبه هیات امنای سازمان تامین اجتماعی دستمزد مبنای پرداخت حق بیمه افرادی که در سال گذشته در زمره بیمه شدگان اختیاری قرار گرفته اند به میزان 10 درصد نیز افزایش یافت.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 21 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 871

به "علت افزایش حق بیمه اختیاری برای دومین بار در امسال چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علت افزایش حق بیمه اختیاری برای دومین بار در امسال چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید