علل ریزش مو در نوجوانان

به گزارش آریا بلاگ، نوجوانان ممکن است به چندین علت دچار ریزش مو شوند. هرچند، علت اصلی شروع این شرایط می تواند ناشی از چندین عامل پایه ای و مشترک باشد. برخی عوامل شناخته شده ای مانند استفاده از محصولات شیمیایی برای مو، بکار

علل ریزش مو در نوجوانان

مترجم: رزیتا ملکی زاده

منبع:راسخون

نوجوانان ممکن است به چندین علت دچار ریزش مو شوند. هرچند، علت اصلی شروع این شرایط می تواند ناشی از چندین عامل پایه ای و مشترک باشد. برخی عوامل شناخته شده ای مانند استفاده از محصولات شیمیایی برای مو، بکار بردن مدل های مختلف مو برای مدت زمان طولانی، گرفتن رژیم های لاغری ناسالم، و فشار روحی وجود دارند که موجب ریزش مو می شوند. با این حال عوامل دیگری هم در این امر دخیلند که کمتر شناخته شده می باشند. در این مقاله به دو علت کمتر شناخته شده ریزش مو اشاره کرده و راه کارهایی را برای پیشگیری از این شرایط ارائه داده ایم.

علل ریزش مو در نوجوانان

شیوه زندگی ناسالم

نوجوانان ممکن است یا خیلی نسبت به ظاهر خود اهمیت داده و فکر و فکر خود را مشغول آن سازند و یا ممکن است کمترین اهمیتی به آن ندهند. هرکدام از این روش ها را در پیش گیرند، پیامدهای بد و زیان بخشی را برای سلامت خود به ارمغان خواهند آورد. در حالی که نوجوانانی وجود دارند که تسلیم فشار همسالان خود شده و عادات بدی مانند کشیدن سیگار، مصرف مواد غذایی ناسالم و نوشیدنی های مضر و غیره را برمی گزینند که این هم تأثیری منفی بر سلامت آنها خواهد گذاشت.

پیشگیری:

راه ساده جهت معکوس ساختن ریزش مو، ایجاد تغییرات لازم در گزینه های شیوه زندگی است. به نام مثال، نوجوانان باید عاداتی نظیر کشیدن سیگار، زیاده روی در خوردن محصولات غذایی ناسالم و غیره را ترک کنند. آنها بایستی به شیوه ای بهداشتی زندگی کنند بدین معنا که شستن موهای خود یک روز درمیان و یا حداقل هر دو روز یکبار را به عادت تبدیل کنند. آندسته از نوجوانانی که موهای خود را هر روز می شویند، بایستی شامپو و نرم کننده های قوی استفاده نکنند، به این علت که ریزش مو را تشدید خواهند کرد.

تماشای بیش از حد تلویزیون

نوجوانانی که تمام وقت آزاد خود را در اینترنت و انجام بازی های آنلاین و کامپیوتری گذرانده و همچنین بیش از حد تلویزیون تماشا می کنند، نهایتاً به سلامت کلی خود آسیب وارد می سازند. عدم انجام حرکات ورزشی و فعالیت، سوخت و ساز بدن را آهسته ساخته که خود به شدت بر روی پوست، مو و سلامت و عملکرد ماهیچه ها تأثیر می گذارد. نداشتن فعالیت می تواند ترشح هورمون سبوم را که برای رشد مو و تعادل PH پوست سر ضروری می باشد، کاهش یا افزایش دهد.

پیشگیری:

تنها راه حل، گذراندن وقت در بیرون از خانه و انجام حرکات ورزشی به صورت روزانه است. ضروری است که برخی فعالیتهای خارج خانه هر روز انجام شود. این کار می تواند شامل بیرون رفتن برای 30 تا 45 دقیقه پیاده روی تند، دوچرخه سواری، انجام ورزش بسکتبال و دیگر ورزشهای میدانی باشد. کمک به والدین و یا همسایه های خود برای انجام کارهای بیرون از خانه هم می تواند شما را به هدفتان برساند. فعالیت های کوچکی مانند تمیز کردن محیط بیرونی خانه، هرس کردن چمن، برداشتن برگها از پشت بام و حیاط پشتی یا چمن می تواند ورزشی عالی محسوب شود.منبع: راسخون
انتشار: 1 آبان 1400 بروزرسانی: 1 آبان 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 8242

به "علل ریزش مو در نوجوانان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علل ریزش مو در نوجوانان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید