فرانسوی ها در قرنطینه بیشتر کتاب نوشتند

به گزارش آریا بلاگ، تهران (پانا) - بر اساس آمار ارائه شده توسط وزارت فرهنگ فرانسه، فرانسوی ها در دوران قرنطینه کمتر کتاب مطالعه نموده اما بیشتر کتاب نوشته اند.

فرانسوی ها در قرنطینه بیشتر کتاب نوشتند

به گزارش ایسنا و به نقل از فرانس 24، آمار و ارقام رسمی فرانسه نشان می دهد نگارش کتاب در دوران قرنطینه در این کشور افزایش داشته است.

از زمان همه گیری ویروس کرونا، انتشارات گالیمار با دوبرابر پیشنهاد برای چاپ کتاب های جدید روبرو شده است. چنین شرایط مشابهی در طول قرنطینه نخست فرانسه در سایر انتشاراتی ها به وجود آمد.

افزایش پیشنهاد برای چاپ کتاب های جدید در گالیمار به حدی رسید که این انتشارات در توئیتر نوشت: با توجه به شرایط از شما می خواهیم ارسال نسخه های دست نویس کتاب های تان را به تعویق بیندازید.

اگر پیش از شیوع ویروس کرونا، انتشارات گالیمار روزانه سه پیشنهاد چاپ دریافت می کرد در سال گذشته این آمار به 50 مورد افزایش پیدا کرد.

دو بار تعطیل شدن کتاب فروشی ها در سال 2020 (در بهار و در پاییز) سبب به تعویق افتادن چاپ آثار و ایجاد ترافیک در انتشار کتاب ها در سال 2021 شد.

اما این گالیمار نیست که با هجوم پیشنهادها برای چاپ کتاب روبرو شده است و سایر انتشاراتی ها نیز طی مرحله نخست قرنطینه یعنی بهار سال 2020 با چنین شرایطی روبه رو شدند.

انتشارات سویل که هرساله 3500 نسخه پیشنهادی دریافت می نماید در فاصله ژانویه تا مارس 1200 نسخه دریافت نموده است.

انتشارات گراست که در سال 2018 آمار چشمگیر دریافت 5000 نسخه پیشنهادی را ثبت نموده بود تا اواسط مارس 2021 بیش از 1000 متن دریافت نموده است.

اولیویه دیگر انتشارات فرانسوی نیز اظهار داشت در سه ماه اول 2021 بیش از 700 پیشنهاد چاپ کتاب دریافت نموده است که با توجه به آن می توان تخمین زد این آمار تا انتها سال به 2000 اثر برسد؛ این درحالی است که آمار سالانه دریافت پیشنهاد چاپ کتاب این انتشارات 1500 تا 1600 مورد بوده است.

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 6808

به "فرانسوی ها در قرنطینه بیشتر کتاب نوشتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرانسوی ها در قرنطینه بیشتر کتاب نوشتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید