لوازم عکاسی از محصول که داشتن آنها لازم است

به گزارش آریا بلاگ، دنیای تصویر، بسیار گسترده و تاثیرگذار است. تصاویر گاهی گویاتر از کلام هستند. تولیدنمایند گان و فروشندگان لوازم و محصولات مختلف از این قابلیت بهره برده و برای معرفی کالاهای خود از انواع زمینه های عکاسی تبلیغاتی استفاده می نمایند. برای عکاسان حرفه ای، داشتن لوازم عکاسی از محصول یک ضرورت محسوب می گردد. درصورتی که بدون توجه به عواملی چون زمینه کاری، اندازه حرفه ای بودن و اندازه بودجه فعلی خود برای خرید تجهیزات عکاسی اقدام کنید، سردرگم خواهید شد، زیرا انواع مختلفی از هرکدام از لوازم عکاسی در بازار موجود است. بهتر است قبل از هرکاری با توجه به فاکتورهای مختلف، لیستی از هرآنچه که می خواهید را با ایجاد الویت تهیه نموده و بعد برای خرید آن اقدام کنید. در این مطلب سعی داریم به مهم ترین این لوازم اشاره کنیم.

لوازم عکاسی از محصول که داشتن آنها لازم است

تجهیزات و لوازم عکاسی از محصول

پس از گذراندن دوره های تحصیلی و آموزشی خود در حرفه عکاسی، برای فعالیت در این زمینه اقدام خواهید کرد. شما باید بدانید که برای ایجاد محیط کاری خود و انجام درخواست مشتری به برترین شکل، احتیاج به صرف هزینه برای خرید یکسری لوازم مورداحتیاج را دارید که برای آغاز کار، از همه موارد ضروری تر هستند. به این معنی که باید بدانید برای رسیدن به نتیجه مطلوب در عکاسی از محصولات مختلف، علاوه بر سوژه و عکاس، به یکسری لوازم و تجهیزات عکاسی احتیاج است تا اثربخشی موضوع عکس را به حداکثر ممکن برسانید. شاید برای شما سوال باشد که مهم ترین این لوازم کدام است؟ بیایید با یک فهرست از تجهیزات مورد احتیاج برای عکاسی محصول که از دیگر لوازم مهم تر و ضروری تر هستند، آغاز کنیم. در این قسمت به چند مورد از لوازم عکاسی از محصول که برای آغاز به کار به آن احتیاج دارید اشاره خواهیم کرد.

دوربین ها از لوازم عکاسی از محصول

دوربین عکاسی پایه و اساس انجام کار عکاسی حرفه ای ست. این وسیله، یکی از تجهیزات اولیه مورداحتیاج برای عکاسی محصول است. در واقع عکاس بدون دوربین معنایی ندارد. این وسیله آنقدر در کار شما مهم و تاثیرگذار است که توصیه می گردد پس ازخرید، تست کردن آن و شناخت ویژگی های مختلف دوربین خود، برای خرید دیگر لوازم عکاسی از محصول اقدام کنید، تا متناسب با دوربین، وسایل جانبی دیگر را در مجموعه خود داشته باشید.

به این شکل، درک بهتری از آنچه که واقعاً برای رسیدن به آن کوشش می کنید، خواهید داشت. استفاده از دوربین تلفن همراه برای عکاسی محصول ایده آل نیست. زیرا توانایی شما برای کنترل نحوه واکنش دوربین گوشی به نور را محدود می نماید، این موضوع انعطاف کاری شما را برای ایجاد اثری که می خواهید و بعلاوه کار در شرایط مختلف را تحت تاثیر خود قرار می دهد. با این حال، اگر خرید یک دوربین DSLR حرفه ای در بودجه شما نیست، می توانید با دوربین گوشی خود آغاز کنید. مطمئن شوید که در نور طبیعی ملایم خوب عکاسی می کنید، و توصیه های لازم را در خصوص گرفتن عکس های عالی از محصول با گوشی هوشمند را آنالیز نموده اید تا برترین نتیجه را بگیرید.

ما در بابافت اعتقاد داریم که عکاسی از محصول، نوعی از عکاسی تبلیغاتی محسوب می گردد که کیفیت عکس و بزرگ نمایی سوژه در این نوع از کار، بسیار اهمیت دارد. به همین علت برای رسیدن به برترین نتیجه، به دوربین DSLR احتیاج دارید. این یکی از موارد گران قیمت در فهرست لوازم عکاسی از محصول است. توصیه می کنیم که قبل از اقدام به خرید دوربین، ابتدا بودجه خود را درنظر گرفته و بعلاوه در خصوص این موضوع که از دوربین خود با توجه به سبک کاری خود چه استفاده و انتظاراتی دارید، شفاف باشید.

لنز برای عکاسی محصول

شما در کار عکاسی، زمینه ها و سوژه های مختلفی را تجربه می کنید و یا اینکه دوست دارید در کار خود تنوع ایجاد نموده و از تکرار یک یا چند سبک دوری کنید. در این جهت ناگزیر هستید که برای ثبت سوژه های مختلف و ساخت زوایای متفاوت از کار، از لنزهای متعددی استفاده کنید. استفاده از دوربین DSLR به شما این آزادی را می دهد که برترین لنز دوربین را متناسب با کار خود انتخاب کنید. حالا سوال اساسی این است که کدام لنز برای عکاسی محصول برترین است؟ لنز کیت که با دوربین DSLR شما ارائه می گردد، گزینه خوبی برای کار شما محسوب می گردد. اما در ادامه کار خود، می توانید انواع لنزهای حرفه ای و تخصصی را به لوازم عکاسی از محصول خود اضافه کنید.

انواع لنزهای تخصصی عبارتند از:

  • یک لنز ماکرو برای عکاسی از نمای نزدیک
  • یک لنز پرایم برای تصاویر فوق العاده واضح
  • یک لنز زوم با کیفیت بهتر برای تصاویر واضح تر و عملکرد بیشتر روی لنز کیت شما

سه پایه و شاتر از راه دور

در بین لوازم عکاسی از محصول، وجود سه پایه و یک شاتر از راه دور بسیار لازم است. این دو وسیله، از تجهیزات ضروری مورد احتیاج برای عکاسی محصول نیستند، اما می توانند تاثیر زیادی بر کیفیت عکس های شما داشته باشند. آنها قطعا ارزش افزودن به فهرست لوازم عکاسی شما را دارند. شما در آغاز کار خود که بودجه کمی نیز دارید، می توانید دوربین خود را در دست بگیرید. اما استفاده از سه پایه برای عکاسی محصول می تواند کیفیت کار شما را به کلی تغییر دهد! یک سه پایه مخصوصاً برای ایجاد مجموعه ای از تصاویر ثابت و واضح عالی است. کارکرد این دو وسیله کاربردی چیست؟

سه پایه: برای آزادکردن دست، حفظ ثبات و ایجاد عکس های واضح تر کاربرد دارد. پیشنهاد می کنیم این قطعه از تجهیزات را در بالای فهرست خریدهای خود قرار دهید.

شاتر از راه دور: برای ایجاد تصاویر واضح تر، به ویژه هنگام عکاسی باسرعت بالا، این ابزار بسیار کاربرد دارد.

با استفاده از سه پایه و شاتر از راه دور:

در شرایط سخت عکس های واضح بگیرید، مانند زمانی که از نمای نزدیک عکاسی می کنید یا درحال استفاده از سرعت شاتر آهسته هستید.

ایجاد یکپارچگی در میان یک سری عکس، فقط کافی است هر بار سه پایه خود را به همین ترتیب تنظیم کنید. در این صورت به ثبت عکس هایی با یک زاویه تعیین می پردازید که حفظ آن زاویه با دست، خطای زیادی را به همراه دارد.

از زوایایی عکس بگیرید که دسترسی به آنها با دوربین دستی سخت است. بعضی زوایا را با استفاده از سه پایه به آسانی می توان ثبت کرد که به صورت دستی سخت یا غیرممکن است.

با استفاده از سه پایه و شاتر، دستان شما برای انجام دیگر کارها، آزاد بوده و این امر، به افزایش سرعت کار شما یاری می نماید.

ایجاد تاری ناخواسته بر اثر تکان خوردن دست را با استفاده از شاتر از راه دور برطرف کنید. این برترین علت برای داشتن شاتر از راه دور در بین لوازم عکاسی از محصول شما است.

شاترهای از راه دور در نسخه های سیمی یا بی سیم عرضه می شوند. بی سیم ها معمولاً کمی گران تر هستند، اما می توانند آزادی حرکت بیشتری به شما بدهند.

تجهیزات نورپردازی برای عکاسی از محصول

اگر در کار خود مبتدی هستید، بودجه شما محدود است و بعلاوه به نورطبیعی خوب دسترسی دارید، این می تواند گزینه عالی برای آغاز کار شما باشد. اما اگر می خواهید کنترل بیشتری بر منبع نور خود داشته باشید، باید از تنظیمات نورپردازی عکاسی محصول با نور مصنوعی استفاده کنید. بهتر است با لوازم عکاسی از محصول که به کنترل و تنطیم نور می پردازند آشنا شوید.

پخش کننده: برای ملایم کردن نور در صحنه شما که با یک پرده سفید شفاف، ملحفه تخت و موارد مشابه این کار را انجام می دهد.

بازتابنده ها: برای بازتاب نور به صحنه خود، نور موجود را افزایش دهید و ظاهر سایه ها را تغییر دهید. شما با استفاده از این وسیله به آسانی می توانید نور و سایه دلخواه خود را برای سوژه موردنظر ایجاد کنید.

چراغ های مصنوعی: برای کنترل بیشتر بر روی گزینه های نورپردازی استفاده می گردد. بعلاوه این ابزار، برای تعدیل نور طبیعی موجود کاربرد دارد.

پایه های نور: اگر چراغ هایی که خریداری می کنید پایه های مخصوص به خود را ندارند، از این وسیله برای کنترل ارتفاع و زاویه نور، استفاده کنید. درصورتی که بخواهید از انواع چراغ های نور در کار خود استفاده کنید، حتما پایه های مناسب آن را نیز تهیه کنید.

پس زمینه عکاسی از لوازم عکاسی از محصول

بک گراند عکاسی جزو ابزاری ست که به بزرگ نمایی و جان بخشیدن به موضوع عکس شما بسیار یاری می نماید. این ابزار می تواند پشت سوژه و یا در زیر آن قرار بگیرد. اگر در مرحله آغاز و کسب تجربه در عرصه عکاسی تبلیغاتی هستید، توصیه می گردد که از پس زمینه هایی با رنگ خنثی استفاده کنید، زیرا ریسک آن بسیار پایین است. انتخاب لوازم عکاسی از محصول مناسب، تاثیر بسیار زیادی را بر کیفیت کار شما دارد. در استفاده از این ابزار مهم، مطمئن شوید که کاملاً تمیز باشد، به این شکل احتیاجی به صرف زمان زیادی برای ویرایش عیوب تصاویر خود نخواهید داشت. اگر می خواهید بعضی سوژه ها را کمی مجذوب کننده کنید، می توانید تشک ها و کاغذهای پس زمینه خریداری کنید تا از آنها به عنوان پس زمینه یا سطح استفاده کنید و کمی سبک به تصاویر خود اضافه کنید.

نرم افزار یا برنامه های ویرایش عکس

وقتی کار عکاسی خود را تمام کردید، به ابزاری برای ویرایش عکس های محصول خود احتیاج دارید. برترین نرم افزار ویرایش عکس، به نوع احتیاج شما بستگی دارد. شما می توانید به راحتی از نرم افزار رایگان ویرایش عکس یا اپلیکیشن های موبایل استفاده کنید. بعلاوه با پیشرفت سطح کار، می توانید نرم افزار یا برنامه های پولی با ویژگی های بیشتر و برای برطرف احتیاجهای ویرایشی پیچیده تر تهیه کنید.

باتوجه به گستردگی صنعت تبلیغات و وجود محصولات مختلف در بازار، عکاسی تبلیغاتی رونق زیادی پیدا نموده است. افراد فعال در این حوزه، احتیاج به لوازم عکاسی از محصول دارند. قبل از تهیه این تجهیزات، بهتر است ابتدا فهرستی از الویت ها و بعلاوه ویژگی های مورد احتیاج خود را تهیه کنید. دوربین، انواع لنزها، تجهیزات مختلف نورپردازی، پس زمینه مناسب و دیگر موارد را باید در استودیو و کیف عکاسی خود داشته باشید. در این مطلب سعی داشتیم که مهم ترین این لوازم را معرفی و آنالیز کنیم.

در صورتی که قصد آموزش و یادگیری در حوزه عکاسی و خرید اکسسوری های مورد احتیاج در این حوزه دارید پیشنهاد می کنیم اکسسوری های دست ساز بابافت Babaft.com را از دست ندهید و حتما از هدایت و مشاوره تیم فنی و با تجربه بابافت غافل نشوید!

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 11 بهمن 1400 بروزرسانی: 11 بهمن 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 8932

به "لوازم عکاسی از محصول که داشتن آنها لازم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لوازم عکاسی از محصول که داشتن آنها لازم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید