محاکمه عموی 82 ساله بشار اسد در پاریس ، اتهام: 90 میلیون یورو اختلاس

به گزارش آریا بلاگ، عموی سالخورده رئیس جمهوری سوریه به اتهام اختلاس 90 میلیون یورو از دارایی های مردم کشورش در پاریس محاکمه می گردد.

محاکمه عموی 82 ساله بشار اسد در پاریس ، اتهام: 90 میلیون یورو اختلاس

به گزارش خبرنگاران به نقل از گاردین، رفعت الاسد 82 ساله که عموی بشار الاسد و مقیم ازوپاست، متهم شده حدود 90 میلیون یورو از دارایی های مردم سوریه را اختلاس و صرف خریدن ملک در اروپا نموده است. او که بین فرانسه و بریتانیا در رفت و آمد است، به دلایل پزشکی در دادگاه پاریس حضور نمی یابد و وکلای آقای اسد این موضوع را به آگاهی قاضی پرونده رسانده اند.

محاکمه آقای اسد یکی از پرونده های موسوم به دارایی های غیرقانونی است که در فرانسه رسیدگی می گردد و متهمان اصلی آن خانواده های خارجی با شیوه زندگی پرخرج و اشرافی برخلاف زندگی دیگر شهروندان هستند. تئودورین اوبیانگ، پسر رئیس جمهوری گینه استوایی یکی از متهمان است که در جلسه دادگاه روز سه شنبه نسبت به حکم سه سال زندان سال 2017 اعتراض و درخواست تجدید نظر می نماید.

پرونده اختلاس رفعت اسد از 2014 با شکایت سازمان های بین المللی ضدفساد به جریان افتاد. عموی رئیس جمهوری سوریه در 1984 پس از یک کودتای نافرجام علیه برادرش حافظ اسد (رئیس جمهوری وقت و پدر بشار اسد) از سوریه خارج و با چهار همسر و 16 فرزندش در اروپا ساکن شد. حافظ اسد از 1971 تا 2000 رئیس جمهوری سوریه بود و برادرش رفعت تا 1998 سمت معاون رئیس جمهوری را یدک می کشید.

او بین سال های 2009 تا 2011 در خانه ای 10 میلیون پوندی در بریتانیا زندگی می کرد اما گفته می شد این خانه و چند ملک دیگر را در لندن فروخته است. از دارایی های رفعت اسد می توان به یک خانه سه هزار متری در پاریس، یک مزرعه پرورش اسب و ملکی در لیون اشاره نمود. بازرسان پرونده معتقدند پول خریدن این املاک از شرکت هایی در پاناما، لیختن شتاین و لوکزامبورگ به دست آمده است، او و خانواده اش صدها ملک در اسپانیا هم دارند که همکی توقیف شده اند.

رفعت اسد ادعا نموده پول هایش عمدتا از سوی اعضای خاندان سلطنتی عربستان سعودی تامین شده و خودش چندان درگیر کارهای تجاری نبوده است. او در سوئیس هم به اتهام دست داشتن در جنایت های جنگی بازپرسی شده و همه اتهام ها را رد نموده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 5 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 1735

به "محاکمه عموی 82 ساله بشار اسد در پاریس ، اتهام: 90 میلیون یورو اختلاس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محاکمه عموی 82 ساله بشار اسد در پاریس ، اتهام: 90 میلیون یورو اختلاس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید