معرفی 5 معبد غیرقابل دسترس در دنیا

به گزارش آریا بلاگ، معابد معمولا در نقاطی خارج از دسترس عموم ساخته می گردد تا جایی که رفتن به بعضی از این معبدها غیرممکن است. ایده ساخت معابد در ارتفاعات و در منطقه ها دور از دسترس از آنجا آمده که بیشتر افراد را از آمدن به این مکان ها بازدارد و فقط تعداد خاصی بتوانند به این معابد دسترسی داشته باشند. در اینجا با تعدادی از این معابد آشنا می شوید.

معرفی 5 معبد غیرقابل دسترس در دنیا
معابد بودایی معمولا در منطقه ها دورافتاده و به دور از شهر ها و مراکزشان قرار دارند و رسیدن به آن ها عزم جزمی می خواهد، اما بعضی از این ها واقعا غیرقابل دسترس هستند. ایده آن ها این است که به جز متعهدترین پیروانشان همه را از این مکان های مقدس دور نگه دارند درحالیکه باعث می گردد راهبان نیز در یک جای آرام و دورافتاده احساس نزدیکی بیشتری به خداوند داشته باشند. بااین حال امروزه بیشتر این معابد مقاصد گردشگری هستند، به همین علت چندین روش دسترسی مثل پله و طنابراه برای آن ها ایجاد شده است. بااین حال هنوز احتیاج به صد ها متر پیاده روی عمودی دارند و بهتر است یک جفت پای خوب و سالم داشته باشید اگر قصد بازدید از آن ها را دارید.

معابد متئورا در یونانمعابد متئورا یا معلق گروهی از شش معبد است و یکی از بزرگترین و مهمترین مجموعه معابد ارتدوکس شرقی در یونان است. این شش معبد روی یک صخره ماسه ای طبیعی ساخته شده و یکی از قدرتمندترین نمونه های معماری است. این صخره 400 متر بالاتر از سطح دره اطرافش نهاده شده است. در دوران ترسناک ناپایداری سیاسی در قرن چهاردهم، معابد روی قله های غیرقابل دسترس ساخته می شدند و تا خاتمه قرن پانزدهم 24 معبد بدین شکل ساخته شد. امروزه تنها چهار معبد هنوز جوامع مذهبی هستند. دسترسی به معابد در اصل و عمدا بسیار مشکل بود و احتیاج به نردبان های بلند متصل به هم یا تورهای بلندی داشت که برای کشیدن انسان و کالا استفاده می شد.

معبد تائونگ کلات در برمهاین معبد بالای یک کوه آتشفشانی نهاده شده است که 737 متر از محیط اطرافش در برمه بلندتر است. برای دسترسی به این معبد باید از 777 پله بالا بروید و آن هایی که بالا می فرایند می توانند از چشم انداز تماشایی لذت ببرند. به سمت شمال غرب چشم انداز ای به معابد دورافتاده بگان مشاهده می گردد و از شرق قله جنگلی تاونگ ما گی دیده می گردد. یک دهانه آتشفشانی بزرگ به عرض 610 متر و عمق 914 متر در ایجا وجود دارد بنابراین از جهات مختلف شکل متفاوتی از کوه دیده می گردد. بسیاری از میمون های ماکائو در اینجا زندگی می نمایند که تبدیل به جاذبه توریستی تائونگ کلات شده اند.

معبد تکتسنگ پالفونگ در بوتاناین صومعه که با نام آشیانه ببر نیز شناخته می گردد روی یک صخره بلند حدود 900 متر بالاتر از دره پارو در بوتان نهاده شده است. دامنه های سنگی آن بسیار شیبدار است، تقریبا عمودی و ساختمان معبد در دامنه آن ساخته شده است؛ بنابراین اگرچه ترسناک به نظر می رسد، اما معبد از چندین جهت راستا دسترسی دارد. یک راستا قاطر که از جنگل های کاج عبور می نماید با پرچم و خزه آراسته شده است. در بسیاری از روزها، ابر ها معبد را احاطه می نمایند و احساس دورافتادگی بی نظیری القا می نمایند.

معبد سوملا در ترکیهمعبد سوملا روی صخره های سنگی در دره ای در ترکیه ساخته شده است و در ارتفاع 1200 متری نهاده شده است و یکی از جاذبه های اصلی گردشگری پارک ملی Altındere است. این معبد در سال 386 میلادی در زمان سلطنت امپراتور تئودوسیس ساخته شده است. گفته می گردد دو کشیش بعد از کشف معجزه ای از مریم مقدس در غار این کوه، ساخت معبد را به عهده گرفتند. این معبد در تاریخ طولانی خود بار ها ویران شد و از طریق امپراتوری های مختلف بازسازی شد. معبد بعد ازجنگ جهانی اول و آغاز تبادل جمعیت بین یونان و ترکیه متروکه شد تا اینکه چند دهه بعد بخشی از آن بازسازی و به عنوان موزه مورد استفاده نهاده شد.

معبد معلق در چینمعبد معلق در دره ای در پای کوه هنگ در چین نهاده شده است. این معبد داخل صخره و در 75 متری سطح زمین نهاده شده است و از طریق کریدورهای سنگی مخفی و تیرهای چوبی داخل کوه نگه داشته شده است. بیش از 40 سالن، اطاقک و پاویلیون در فضایی به مساحت 152 مترمربع از طریق راهروها، پل ها و سکو ها به هم متصل شده و معبد را شکل داده اند. درون معبد بیش از 80 مجسمه برنزی، آهنی، گلی و سنگی نهاده شده است.

منبع: سایت برترینها

منبع: راسخون
انتشار: 20 بهمن 1400 بروزرسانی: 20 بهمن 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 9012

به "معرفی 5 معبد غیرقابل دسترس در دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی 5 معبد غیرقابل دسترس در دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید