مهرداد پهلوان زاده: شطرنج ایران اتفاق بزرگی را رقم زد، فقط کمبود تجربه مانع رفتن تیم روی سکو شد

به گزارش آریا بلاگ، رئیس فدراسیون شطرنج گفت: کسب مقام ششمی در مسابقات تیمی قهرمانی دنیا اتفاق بزرگی بود که در قزاقستان رقم خورد.

مهرداد پهلوان زاده: شطرنج ایران اتفاق بزرگی را رقم زد، فقط کمبود تجربه مانع رفتن تیم روی سکو شد

مهرداد پهلوان زاده رئیس فدراسیون شطرنج در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران، درباره کسب عنوان ششمی تیم ایران در رقابت های شطرنج تیمی قهرمانی دنیا در قزاقستان گفت: بازی کردن در این رقابت ها خودش یک اتفاق و شانس بزرگ است که به دلیل قهرمانی در جام ملت های آسیا نصیب تیم ایران شد. به نظرم کسب مقام ششمی در مسابقات تیمی قهرمانی دنیا اتفاق بزرگی بود که در قزاقستان رقم خورد.

وی اضافه کرد: ملی پوشان ایران بازی های خوبی را ارائه کردند و حتی تیم ایران می توانست روی سکو هم برود، اما فقط به دلیل نداشتن تجربه کافی به این مهم نرسید. به هر حال پیروزی مقابل مصر، سوئد و قزاقستان و تساوی با آذربایجان و هند که همگی نفرات بزرگی را در ترکیب تیم خود دارند، کار آسانی نبود، اما ملی پوشان توانستند عملکرد خوبی ارائه بدهند.

رئیس فدراسیون شطرنج با اشاره به اینکه میانگین سنی تیم ایران کمتر از 20 سال بود و همین تیم می تواند در آینده افتخارات بزرگتری را کسب کند، ادامه داد: در تیم ایران 4 بازیکن با ریتینگ بالاتر از 2600 حضور دارند و نفر پنجم هم باید همین گونه باشد و از قدرت بیشتری بهره ببرد، چرا که گاهی اوقات احتیاج است که بازیکنان یک دور استراحت نمایند و در اینجا نقش نفر پنجم معین می گردد.

پهلوان زاده با اشاره به کسب مدال طلای میز چهار توسط علیرضا فیروزجا بیان کرد: به نظرم باید فیروزجا و مقصودلو از ریتینگ 2700 عبور نمایند تا در آینده بتوانند عنوان های بسیار خوبی را بدست بیاورند و همیشه جزو مدعیان قرار بگیرند.

وی با اشاره به شرایط تیم ایران با دیگر تیم های حاضر در این مسابقات گفت: شرایط تیم ما با سایر تیم ها قابل مقایسه نیست؛ نه به لحاظ بودجه و نه امکانات. می دانیم شرایط سخت است، اما نهایت کوشش مان را می کنیم تا روند موفقیت ها تداوم داشته باشد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 6 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 93

به "مهرداد پهلوان زاده: شطرنج ایران اتفاق بزرگی را رقم زد، فقط کمبود تجربه مانع رفتن تیم روی سکو شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهرداد پهلوان زاده: شطرنج ایران اتفاق بزرگی را رقم زد، فقط کمبود تجربه مانع رفتن تیم روی سکو شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید