مونسان: اردبیل تمام ظرفیت های لازم را برای تبدیل شدن به قطب گردشگری داراست

به گزارش آریا بلاگ، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: استان اردبیل تمام امتیازات و ویژگی های لازم برای تبدیل شدن به قطب گردشگری در شمال غرب کشور را دارد.

مونسان: اردبیل تمام ظرفیت های لازم را برای تبدیل شدن به قطب گردشگری داراست

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری که به استان اردبیل سفر نموده است، امروز پنجشنبه 4 مرداد در مراسم گرامیداشت روز شیخ صفی الدین اردبیلی (روز اردبیل) که در مجموعه فرهنگی هنری فدک در اردبیل برگزار گردید، اضافه نمود: نام گذاری روز اردبیل نشان می دهد که مردم این خطه نقش مهمی در تحکیم مذهب شیعه داشته اند، و در طول دفاع مقدس و در دفاع از حریم اهل بیت نیز نقش ایفا نموده اند و همیشه مردمانی هستند که در دفاع از دین و مذهب و کشور پیشقدم بوده اند.

او اضافه نمود: خداوند جواب این مردم را به خوبی داده است و در بازدید از بخش های مختلف این استان و مشاهده طبیعت بکر، ظرفیت های خدادادی و جاذبه های زیبای گرشگری طبیعی در این استان به این پی بردم که خداوند به این استان عنایت ویژه ای دارد.

معاون رئیس جمهوری اضافه نمود: استان اردبیل از هر لحاظ شایستگی و امتیاز این را دارد تا در صنعت گردشگری بیش از پیش توسعه و رونق یابد و تبدیل به قطب گردشگری در شمال غرب کشور گردد. آثار فرهنگی تاریخی، جاذبه های گردشگری، تاریخ و تمدن غنی، آداب و رسوم زیبا، مهمان نوازی و خونگرمی مردمان اردبیل، غذاهای لذیذ و سنتی این استان و... همه و همه ظرفیت هایی هستند که می تواند به رونق گردشگری در استان اردبیل بیش از پیش یاری کند.

مونسان ادامه داد: امروز گردشگری به اقتصاد سوم جهان تبدیل شده و پیش بینی می گردد این صنعت به زودی رتبه اول را کسب کند. در حال حاضر یک میلیارد و 300 میلیون گردشگر در جهان تردد می نمایند و این صنعت در فراوری ناخالص ملی نقش ایفا می نماید.

گردشگری کمترین تأثیر را از تحریم ها می گیرد

او ادامه داد: توسعه گردشگری می تواند رونق مالی ایجاد کند و در بخش های مختلف درآمدزایی داشته باشد، صنعت گردشگری صنعتی است که کمترین تأثیر را از تحریم ها می گیرد و حتی اگر تمام ورودی ها به کشور قطع گردد، گردشگری داخلی ما ظرفیت بسیار بالایی برای ایجاد درآمد، اشتغال زایی و رونق مالی دارد.

او اضافه نمود: در دولت تدبیر و امید شخص آقای دکتر روحانی به عنوان رئیس جمهوری بر توسعه گردشگری تاکید ویژه ای دارد و به عنوان مثال تعداد هتل های چهار و پنج ستاره ای که در دولت تدبیر و امید احداث شده برابر با کل تاریخ هتل سازی در ایران است، ضمن این که در حال حاضر 1700 پروژه گردشگری در کشور در دست اجراست و امیدواریم تا سرانجام دولت دوازدهم بتوانیم 1500 پروژه را به سرانجام ببریم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خاطر نشان کرد: افق بسیار روشنی برای گردشگری در کشور وجود دارد و پیش بینی می گردد این صنعت در سال های آینده نقش مهمتری ایفا می نماید، سرعت ایجاد شغل در صنعت گردشگری دو و نیم برابر سایر حوزه ها است و از طرفی نیز با کمترین اعتبار می توان در این حوزه شغل ایجاد کرد.

مونسان در ادامه با اشاره به کوشش دشمنان برای ایجاد حس نا امیدی و تزریق یاس در جامعه اضافه نمود: ایجاد نشاط و شادابی یکی از مهمترین دستاوردهای رونق و توسعه گردشگری است و توجه به این صنعت می تواند به ایجاد نشاط اجتماعی یاری کند.

او در بخش دیگری از صحبت های خود به روند رو به رشد احداث اقامتگاه های بوم گردی و استقبال گردشگران داخلی و خارجی از این نوع از اقامتگاه ها گفت: توجه به اقامتگاه های بوم گردی باعث رونق مالی در روستاها شده و باعث شده تا شاهد مهاجرت معکوس روستاییان باشیم.

افق پیش روی گردشگری استان اردبیل

اکبر بهنام جو استاندار اردبیل نیز در این مراسم ضمن قدردانی از حضور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: با توجه به این که محور اصلی توسعه استان اردبیل گردشگری است، خوشحالیم که آقای مونسان به عنوان مهمان ویژه در این مراسم حضور دارد.

او خطاب به مونسان گفت: مردم استان اردبیل انسان های پاک و دوست داشتنی هستند که در طول انقلاب کوشش های زیادی را برای کشور و انقلاب از داشته اند و در طول دفاع مقدس و در موضوع دفاع از حرم در سوریه شهدای گرانقدری را تقدیم انقلاب نموده اند، لذا حق مردم استان اردبیل بیش از این است و امیدواریم گام های خوبی برای رونق این استان در حوزه گردشگری برداشته گردد.

او ادامه داد: خوشبختانه در مدت حضور دو روزه رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، اتفاقات بسیار خوبی روی داد و تصمیمات ارزشمندی برای توسعه استان گرفته شده است که پیشنهاد انتخاب سرعین به عنوان شهر گردشگر یکی از مهمترین اتفاقات این سفر دو روزه است.

بهنام جو با اشاره به طیعت بکر، چشمه های آب گرم و آب و هوای متبوع استان اردبیل اضافه نمود: یکی از موضوعاتی که به دنبال آن هستیم توسعه ورزش های زمستانی در اردبیل است و این نوید را به همه مردم اردبیل و گردشگران باید بدهم که تا دو سه سال دیگر، زمستان اردبیل کاملا بیدار خواهد شد و از این ظرفیت در راه توسعه استان یاری گرفته می گردد.

استاندار اردبیل اضافه نمود: در حال حاضر سه پیست اسکی در استان اردبیل در حال اره اندازی است و برنامه های خوبی برای توسعه ورزش های زمستانی در استان اردبیل داریم، ضمن این که توسعه آب گرم های استان اردبیل و استفاده از این ظرفیت نیز همچنان در اهداف و برنامه ریزی های ما برای این استان واقع شده است.

در این مراسم، با حضور استاندار اردبیل، نمایندگان این استان در مجلس و تعدادی از مدیران استان اردبیل از علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تجلیل به عمل آمد و نشان روز اردبیل (نشان سلاطین صفوی) به او اهدا شد.

هم چنین تصویر رئیس جمهوری اسلامی ایران، که با استفاده از هنر قلمزنی بر روی یک سینی نقره ای حک شده است، به مونسان تقدیم شد تا این هدیه از سوی مردم و مسئولان استان اردبیل به دکتر روحانی اهدا گردد.

در ابتدای این مراسم، از تابلوی معرفی آثار و اماکن فرهنگی تاریخی و مشاهیر استان اردبیل که با استفاده از مواد ضایعاتی مانند سر بطری های نوشیدنی ساخته شده است، توسط مونسان رونمایی شد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 29 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 479

به "مونسان: اردبیل تمام ظرفیت های لازم را برای تبدیل شدن به قطب گردشگری داراست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مونسان: اردبیل تمام ظرفیت های لازم را برای تبدیل شدن به قطب گردشگری داراست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید