نام دانشگاه سمنان در رتبه بندی بین المللی شانگهای نهاده شد

به گزارش آریا بلاگ، معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه گفت: نام این دانشگاه در جدیدترین نظام رتبه بندی موضوعی بین المللی شانگهای 2020 در میان دانشگاه های برتر دنیا و 35 دانشگاه ایرانی ثبت شد.

نام دانشگاه سمنان در رتبه بندی بین المللی شانگهای نهاده شد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل فوق لیسانس در انگلیس هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی انگلیس، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی انگلستان، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های انگلیس انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، سیف الله سعدالدین روز چهارشنبه 11 تیتر گفت: رتبه بندی بین المللی شانگهای یکی از معتبرترین رتبه بندی های جهانی است که نتایج آن توسط دانشگاه شانگهای ژیائوتنگ منتشر می گردد و در جدیدترین رتبه بندی آن نام 35 دانشگاه ایرانی در حوزه های مختلف به چشم می خورد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان اضافه نمود: بر اساس این رتبه بندی در حوزه های مهندسی عمران، مهندسی مکانیک، و علوم و مهندسی انرژی، دانشگاه سمنان رتبه 300 -201 جهانی را کسب کرد.

سعدالدین گفت: این رتبه بندی بر اساس موضوعات در 54 رشته دسته بندی شده که در آن نام دانشگاه های پرافتخار ایرانی در 33 موضوع ، 168 بار در این نظام رتبه بندی تکرار شده است.

نظام رتبه بندی شانگهای از سال 2009 منتشر می گردد و شامل رتبه بندی دانشگاه ها در موضوعات علوم طبیعی، مهندسی، علوم زیستی، علوم پزشکی و علوم اجتماعی است.

دانشگاه سمنان از سال 2018 در این رتبه بندی بین المللی با حوزه موضوعی مهندسی شیمی وارد شد و در سال 2019 توانست در حوزه های موضوعی مهندسی عمران، مکانیک، علوم و مهندسی انرژی و مهندسی شیمی حائز رتبه گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 6 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 3694

به "نام دانشگاه سمنان در رتبه بندی بین المللی شانگهای نهاده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نام دانشگاه سمنان در رتبه بندی بین المللی شانگهای نهاده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید