نتیجه جالب یک مطالعه :چند درصد از مردم آرزو دارند ثروت ایلان ماسک داشتند؟

به گزارش آریا بلاگ، خبرنگاران : اگر دارا بودن پول نامحدود به میزان ثروت ایلان ماسک برای شما مجذوب کننده به نظر می رسد باید بدانید نتایج یک مطالعه تازه نشان می دهد که همه این تفکر را ندارند و شما جزو اقلیت هستید!

نتیجه جالب یک مطالعه :چند درصد از مردم آرزو دارند ثروت ایلان ماسک داشتند؟

به گزارش ایسنا ،در این مطالعه محققان بیش از هفت هزار نفر را که در کشورهای سراسر دنیا از جمله بریتانیا، ایالات متحده، چین، فرانسه، هند و استرالیا زندگی می نمایند را مورد مطالعه قرار دادند. آنها دریافتند که بیشتریت مردم برای داشتن یک زندگی کاملا ایده آل ثروتی بیش از 8.2 میلیون پوند(10 میلیون دلار) نمی خواهند.

نتایج این مطالعه حاکی از آن است که خواسته های نامحدود(یک اصل مالی که مردم میزان نامحدودی پول و دارایی می خواهند) نادرست است.ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس، در حال حاضر با دارایی خالص 216 میلیارد دلار(176 میلیارد پوند) ثروتمندترین فرد دنیا است.

اما بیشتر مردم در طول عمر احتمالا به این علت که فکر می نمایند داشتن چنین میزان عظیمی از ثروت بیش از حد حریصانه است، در حالت ایده آل کمتر از این میزان را می خواهند.این مطالعه به وسیله روان شناسان دانشگاه های باث، باث اسپا و اکستر صورت گرفته و نتایج آن در مجله Nature Sustainability منتشر شده است.

دکتر پال بین(Paul Bain) نویسنده این مطالعه از دانشگاه باث گفت: ایدئولوژی خواسته های نامحدود زمانی که به عنوان ماهیت انسان به تصویر کشیده گردد، می تواند فشار اجتماعی برای مردم ایجاد کند تا بیشتر از آنچه واقعا می خواهند و احتیاج دارند، بخرند. کشف و درک اینکه زندگی ایده آل بیشتر مردم در واقع کاملا در حد وسط و متعادل است، می تواند رفتارهای اجتماعی را برای افراد آسان تر کند تا با آنچه که آنها را واقعا شادمان می نماید همسو شوند و از سیاست های قوی تر برای یاری به محافظت از سیاره حمایت نمایند.

در این مطالعه، محققان از 7860 نفر در 33 کشور در شش قاره نظرسنجی کردند تا ببینند آنها چقدر پول می خواهند تا به یک زندگی کاملا ایده آل دست یابند.در 86 درصد کشورها، بیشتریت مردم فکر می کردند که با 10 میلیون دلار یا کمتر به زندگی ایده آل خود می رسند و در بعضی کشورها این میزان کمتر از یک میلیون دلار(830 هزار پوند) یا کمتر بود.

ثروت ایلان ماسک، ثروتمندترین فرد دنیا با دارایی بیش از 200 میلیارد دلار برای آنکه بیش از 200 هزار نفر به زندگی کاملا ایده آل خود برسند، کافی است.محققان در مقاله خود اظهار کردند بعضی افراد ممکن است برای آنکه فردی حریص دیده نشوند حتی خواسته های محدودتری هم داشته باشند. عموما افرادی که خواسته های نامحدود دارند جوان تر و ساکن شهر هستند که برای موفقیت، قدرت و استقلال ارزش بیشتری قائل هستند.

داشتن خواسته های نامحدود بعلاوه در کشورهایی که نابرابری در آنجا بیشتر دیده می گردد و در کشورهایی که بیشتر جمع گرا هستند و بیشتر بر مسئولیت ها و پیامدهای گروهی تمرکز می نمایند، رایج تر بود.

جمع گرایی(Collectivism) واژه ایست که بر نوع تعامل رفتاری بین افراد، گروه ها یا اقوام مختلف اطلاق می گردد که بر رفتار گروهی و تعامل گروهی پایدار می گردد. جمع گرایی نقطه مقابل فردگرایی است. جمع گرایی بر جامعه و گروه متمرکز می گردد در حالی که فردگرایی بر فرد و خواسته های شخصی او پایدار است.

نمونه ای از یک جامعه جمع گرا، اندونزی است که بیشترین افراد با خواسته های نامحدود را داشت، در حالی که بریتانیا که بیشتر فردگرا و نگران برابری بود، تعداد افراد با خواسته های نامحدود کمتری داشت.با این حال در کشوری مانند چین نیز ناهنجاری هایی وجود داشت چرا که افراد کمی به رغم جمع گرایی فرهنگی بالا و پذیرش نابرابری، خواسته های نامحدود داشتند.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 28 تیر 1401 بروزرسانی: 28 تیر 1401 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 10235

به "نتیجه جالب یک مطالعه :چند درصد از مردم آرزو دارند ثروت ایلان ماسک داشتند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نتیجه جالب یک مطالعه :چند درصد از مردم آرزو دارند ثروت ایلان ماسک داشتند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید