نرخ ناباروری در بعضی استان ها به 20 درصد رسیده است

به گزارش آریا بلاگ، خبرگزاری خبرنگاران- رییس مرکز درمان ناباروی ابن سینا گفت: حدود 15 درصد از زوجین در کشور نابارور هستند که در بعضی از استان ها این آمار به 20 درصد رسیده است.

نرخ ناباروری در بعضی استان ها به 20 درصد رسیده است

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ سرگرمی و سفر بیشتر بدانید.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، آقای محمدرضا صادقی دیروز در نشست تخصصی نقد و آنالیز چالش های پوشش بیمه ای ناباروری که با حضور نمایندگان بیمه های پایه در این مرکز برگزار گردید اضافه نمود: دغدغه جمعیت در کشور جدی است بطوویکه در اینده ای نه چندان دور اگر نرخ رشد جمعیت به همین صورت باشد کشوری سالخورده خواهیم داشت.

وی گفت:بر اساس آخرین آمارها، ما 26 میلیون زوج جوان در کشور داریم و بر اساس مطالعات کشوری و همچنین آمارهای جهانی، حدود پانزده درصد از زوج هایی که در سنین باروری قرار دارند، یعنی 25 تا 42 سال، با مشکل ناباروری روبرو اند. البته در مطالعه آماری پژوهشگاه ابن سینا در سال های 92 تا 94 در خوشه های جمعیتی گوناگون در سطح کشور، تعیین شد که نرخ ناباروری در بعضی استان ها بیش از این میزان و حدود 20 درصد است. به هر حال، اگر حداقل های آماری را نیز در نظر بگیریم، حدود 4 میلیون زوج نابارور در کشور داریم که تمایل به فرزندآوری دارند و باید آنها را یک سرمایه جمعیتی بالقوه به حساب آورد.

وی گفت: حدود 10 میلیون جوان در آستانه ازدواج در کشور وجود دارد که به علت مسائل فرهنگی و دغدغه های مالی زمینه ازدواج ان ها فراهم نیست.

آقای صادقی به تعداد فرزندان یک مادر در بین سال های 1355 تا1360 که به عدد 6 نیز می رسید اشاره نمود و اضافه نمود: این عدد امروز به یک و هشت دهم رسیده است.

وی اضافه نمود: اگر مشوق ها و موانع فرهنگی و مالی برای زوجین نابارور برطرف گردد بطور تقریبی می توان ده میلیون تولد داشته باشیم.

صادقی با تاکید بر حمایت سیاستگذاران و حضور سازمان های بیمه گر از این زوجین گفت: رسانه ها نیز در این حوزه می توانند با اطلاع رسانی با گسترش فرهنگ فرزندآوری و کوشش در برطرف موانع برای یاری به زوجین نابارور نقش موثری داشته باشند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 10 تیر 1400 بروزرسانی: 10 تیر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 7200

به "نرخ ناباروری در بعضی استان ها به 20 درصد رسیده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نرخ ناباروری در بعضی استان ها به 20 درصد رسیده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید