هر آنچه که باید درباره تارا اتوماتیک بدانید

به گزارش آریا بلاگ، تارا اتوماتیک محصول نو ایران خودرو سال گذشته رونمایی شد، اما آبی پوشان جاده مخصوص تحویل آن را به یک سال بعد موکول کردند. براساس اعلام ایران خودرو، قرار است 2هزار و 500 دستگاه تارا اتوماتیک تا سرانجام سال وارد جاده های کشور گردد.

هر آنچه که باید درباره تارا اتوماتیک بدانید

به گزارش خبرنگاران؛ ابتدای آبان ماه بود که ایران خودرویی ها با حضور وزیر صمت، خط فراوری انبوه تارا اتوماتیک را افتتاح کردند. خطی که قرار است فراوری روزانه این محصول را از 10 دستگاه در روز به 200 دستگاه برساند.

آبی پوشان جاده مخصوص می گویند که در حال حاضر داخلی سازی تارا اتوماتیک به 75 درصد رسیده است. اما آن ها وعده 80 درصدی داخلی سازی این خودرو را داده اند.

البته ایران خودرویی ها مشکلاتی هم برای تحویل تارا اتوماتیک دارند. طبق گفته مسئولان این شرکت خودروسازی، عدم معین قیمت تارا اتوماتیک به مانع بزرگی برای تحویل این خودرو بدل شده است.

اما بعضی از کارشناسان خودرو پیش بینی می نمایند که تارا اتوماتیک در نهایت با قیمت حدود 415 میلیون تومان به دست متقاضیان برسد.

مشخصات فنی و امکانات رفاهی تارا اتوماتیک

آنالیز مشخصات تارا اتوماتیک در سایت شرکت ایران خودرو نشان می دهد که این محصول اشتراکات بسیار زیادی با نسخه دستی تارا دارد. هر دو از پیشرانه 1.6 لیتری بهره می برند که می تواند 114 اسب بخار با گشتاور 144نیوتن متر فراوری کند.

علاوه بر این تارا اتوماتیک به یک گیربکس شش سرعته مجهز است. گیربکسی که پیش از این در دنا پلاس توربو اتوماتیک به کار رفته است.

البته ایران خودرو مدعی است که تارا اتوماتیک از امکانات بیشتری نسبت به نسخه دنده ای برخوردار است.

طبق اعلام آبی پوشان جاده مخصوص سانروف، ورود بدون کلید و استارت دکمه ای (کیلس استارتر)، دوربین عقب، شیشه دودی، ایربگ های جانبی، جایگاه برقی راننده، آینه های تاشو، فرمان و دسته دنده با روکش چرم، کروز کنترل، زیر آرنجی جلو و رینگ های 16 اینچی آلمینیومی از جمله امکاناتی است که به تارا اتوماتیک افزوده شده است.

بعلاوه گفته می گردد که مصرف ترکیبی تارا اتوماتیک در هر 100 کیلومتر 7.15 لیتر است.

منبع: فرارو
انتشار: 13 دی 1400 بروزرسانی: 13 دی 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 8681

به "هر آنچه که باید درباره تارا اتوماتیک بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هر آنچه که باید درباره تارا اتوماتیک بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید