هزینه 150میلیارد ریالی برای اجرای پروژه های مجموعه شیخ صفی الدین اردبیلی

به گزارش آریا بلاگ، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل، نادر فلاحی صبح امروز، 25 دی ماه اظهار کرد: طرح های مختلفی در سطح استان در حال انجام بوده که بنا داریم تا با تسریع در عملیات عمرانی شاهد بهره برداری این پروژه ها در آینده ای نزدیک باشیم.

هزینه 150میلیارد ریالی برای اجرای پروژه های مجموعه شیخ صفی الدین اردبیلی

او با قدردانی از یاری های استاندار برای تأمین اعتبار اظهار داشت: در سایه این یاری ها بسیاری از آرزوهای دیرینه مردم در حوزه میراث فرهنگی در حال تحقق است به طوری که در سفر دکتر مونسان به استان قسمتی از این طرح ها به بهره برداری خواهد رسید.

هزینه کرد 100 میلیارد ریالی برای سامان دهی میدان عالی قاپو

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل در خصوص اقدامات اجرا شده در میدان عالی قاپو برای جداره سازی و بازگشایی میدان، اضافه کرد: سامان دهی میدان با اعتباری بالغ بر 100میلیارد ریال اجرا شده است.

او از شروع نورپردازی، کاشی کاری، تزئینات و مقرنس کاری دروازه عالی قاپو در سفر وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به استان اطلاع داد و اضافه کرد: استاندار از محل بازآفرینی شهری اعتبارات مورد احتیاج برای جداره سازی میدان عالی قاپو را اختصاص داد تا هم زمان با کاشی کاری دروازه، در این زمینه اقدام گردد.

فلاحی با بیان این که بالغ بر 150 میلیارد ریال اعتبار برای مجموعه شیخ صفی الدین و جداره سازی عالی قاپو هزینه شده است، ادامه داد: افتتاح رسمی صحن قزلباش لار از مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی و راه اندازی پنج موزه شامل موزه سنگ، سکه، سفال، اسناد و فرش در این مجموعه از دیگر برنامه های افتتاحی در سفر دکتر مونسان به استان خواهد بود.

او با اشاره به شروع بازسازی مدرسه جعفری اسلامی از دو سال گذشته، از افتتاح این پروژه اطلاع داد و اظهار داشت: موزه های شهرستان های کوثر، بیله سوار، پارس آباد و دو موزه در شهرستان گرمی نیز به زودی افتتاح می گردد.

راه اندازی موزه باستان شناسی گرمی بعد از 14 سال

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل با بیان این که بعد از 14 سال توانستیم مطالبه مردمی در خصوص راه اندازی موزه باستان شناسی گرمی را محقق کنیم، بیان کرد: برای اولین بار در استان با دستور استاندار در راستای تمجید و تکریم عشایر غیور و مرزداران استان، موزه عشایری مغان در گرمی در سفر دکتر مونسان بهره برداری خواهد شد.

او ادامه داد با توجه به تأمین اعتبار بیش از 30میلیارد ریالی برای موزه باستان شناسی مشگین شهر که سال ها مطالبه مردم و افکار عمومی بود، این موزه اوایل سال 1400 مورد بهره برداری قرار می گیرد.

فلاحی از هزینه کرد 50میلیارد ریالی برای محوطه باستانی شهر یری اطلاع داد و گفت: برای تکمیل پوشش شهر یری تنها بخش لایت پنل ها باقی مانده بود که برای اجرای آن 20میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته و قرارداد نصب منعقد شده که سعی می کنیم تا انتها سال 99 به بهره برداری کامل برسد.

او اظهار کرد: در حوزه میراث فرهنگی یکی از کارهای اساسی بازسازی، بازآفرینی و احیای بازار تاریخی اردبیل بود، به طوری که سرای وکیل توسط اداره کل استان در یک سال و نیم گذشته افتتاح شد و قرار است در سفر دکتر مونسان بازدید گردد و عملیات عمرانی بازآفرینی و احیای سرای زنجیرلو و برنج فروشان این بازار تاریخی به صورت رسمی شروع گردد که استاندار اردبیل اعتبارات مورد احتیاج برای اجرای این پروژه را به میراث فرهنگی اختصاص داده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل با اشاره به تکمیل فاز اول محوطه باستان شناسی روستای تاریخی کنزق، ادامه داد: استان قبل از سال 97 فاقد پایگاه ملی بود که در دو سال اخیر برای اردبیل دو امتیاز پایگاه ملی اخذ شد که شامل پایگاه ملی شهر یری و پایگاه ملی روستای باستانی کنزق سرعین است که با اخذ امتیاز پایگاه هم در زمینه جذب نیروی انسانی و هم تعریف ردیف اعتباری معین برای بازسازی و بازآفرینی این مجموعه ها اقدام می گردد.

پیگیری تبدیل قلعه اولتان به پایگاه ملی

او از اخذ مجوز و شروع کاوش قلعه اولتان پارس آباد اطلاع داد و گفت: بعد از کاوش طبق قولی که به مردم داده شد، براساس نتایج کاوش، تبدیل قلعه اولتان به پایگاه ملی پیگیری خواهد شد.

فلاحی به پروژه های حوزه میراث فرهنگی در شهرستان بیله سوار اشاره نمود و اضافه کرد: با توجه به این که مهمترین میراث معنوی ما شهید و شهادت است، احداث یادمان شهدای مرزبانی بیله سوار با اعتبارات حوزه معاونت میراث فرهنگی در اولویت قرار گرفته و در طول مدت دو سال فاز اول آن اجرا شده که به زودی افتتاح می گردد.

هزینه کرد 26میلیارد ریالی برای فاز توسعه ای نمایشگاه صنایع دستی نمین

او در خصوص طرح های حوزه صنایع دستی اظهار داشت: در این حوزه نمایشگاه دائمی صنایع دستی در پارس آباد در حال احداث است و انتظار می رود در سه ماهه نخست سال 1400 این نمایشگاه افتتاح گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل از افتتاح فاز دوم و توسعه ای نمایشگاه صنایع دستی نمین در سفر دکتر مونسان به استان اطلاع داد و گفت: برای اجرای این پروژه بیش از 26میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: گردشبان
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 5919

به "هزینه 150میلیارد ریالی برای اجرای پروژه های مجموعه شیخ صفی الدین اردبیلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزینه 150میلیارد ریالی برای اجرای پروژه های مجموعه شیخ صفی الدین اردبیلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید