واشرهای لاستیکی نانوکامپوزیتی فراوری شد

به گزارش آریا بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از ستاد توسعه فناوری نانو، یک شرکت دانش بنیان واشرهای لاستیکی نانوکامپوزیتی برای بهبود عملکرد اتصالات فراوری و به بازار عرضه می نماید. عمر این واشرها نسبت به محصولات رایج در بازار بیشتر بوده و استحکام بالاتری دارند.

واشرهای لاستیکی نانوکامپوزیتی فراوری شد

کنترل و نظارت دائمی بر خطوط لوله انتقال آب و فاضلاب در بهداشت و کیفیت آب آشامیدنی و آب مورد استفاده در زندگی شهری و فرایند جمع آوری پسماندهای آبی اهمیت بالایی دارد. تمامی قطعات مورد استفاده در خطوط لوله اعم از لوله ها از طریق انواع اتصال مانند اتصالات ثابت، متحرک، فلنچی، رابطی پلی اتیلن، رزوه ای و قابل انعطاف به یکدیگر مرتبط می شوند. به منظور ممانعت از نشت آب در محل اتصال لوله ها به یکدیگر از واشرهای پلیمری یا کائوچوئی استفاده می گردد.

خواصی مانند استحکام، الاستیسیته و پایداری حرارتی و شیمیایی از جمله پارامتراهای مهم در انتخاب یک واشر مناسب است. امروزه به منظور بهبود این خواص، استفاده از نانوذرات در فراوری واشرها مورد توجه قرار گرفته است.

این شرکت با بهره گیری از نانوذرات در ساخت واشرهای آب بندی اتصالات، پیروز به فراوری صنعتی محصولی با کارایی بالاتر نسبت به واشرهای رایج در بازار شده است. عمر این واشرها نسبت به نمونه های مشابه بالاتر و استفاده از آن ها از لحاظ مالی مقرون به صرفه تر است.

این شرکت با به کارگیری نانوذرات سیلیکا، اقدام به فراوری واشرهای نانوکامپوزیتی با خواص بهبود یافته نموده است. عمر واشرهای نانوکامپوزیتی فراوری شده نسبت به نمونه های مشابه بالاتر است که این امر کاهش ضایعات و همچنین کاهش هزینه های فراوری را در پی خواهد داشت. همچنین به دلیل استحکام مکانیکی این قطعات، مجموعه های استفاده نماینده از آن ها در دوره های زمانی بیشتری از آن ها استفاده می نمایند و از این طریق بهره وری در صنایع افزایش می یابد.

هر چه سطح فعال ذرات استفاده شده در نانوکامپوزیت های الاستومری بیشتر باشد خواص به دست آمده با توجه به روش اختلاط مناسب بالاتر بوده و در نتیجه قطعات هم از نظر ظاهری و هم از نظر خواص فیزیکی و مکانیکی از کیفیت مطلوب تری برخوردار هستند.

در این میان نانوذرات به دلیل برخورداری از نسبت سطح به حجم بالا، سطح فعال بالاتری را ارائه نموده و همچنین حجم بیشتری از آن ها در ساختار زمینه درگیر می گردد، ازاین رو بر اساس شرایط کارکرد قطعه، خواص تورمی کمتری را در حلال های مختلف از خود بروز می دهند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 بهمن 1399 بروزرسانی: 24 بهمن 1399 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 5880

به "واشرهای لاستیکی نانوکامپوزیتی فراوری شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واشرهای لاستیکی نانوکامپوزیتی فراوری شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید