شرایط پروازهای خارجی ایران

به گزارش آریا بلاگ، شرایط پروازهای خارجی ایران | لغو مجدد پروازهای ترکیه

در حال حاضر شرایط پروازهای خارجی ایران به مقاصد اروپایی رو به بهبود است و چندین پرواز از جمله پروازهای پاریس، لندن، آمستردام و منچستر به صورت هفتگی توسط ایران ایر انجام می گردد. در این میان بعضی کشورهای همسایه نیز میزبان ایرلاین های ایرانی هستند.

شرایط پروازهای خارجی ایران

پروازهای ترکیه

طی یک ماه اخیر مرزهای کشور ترکیه به روی مسافران ایرانی باز شد و ایرلاین های ایرانی ازجمله هواپیمایی ایران ایر، هواپیمایی ماهان، هواپیمایی آسمان، هواپیمایی قشم ایر و هواپیمایی معراج در جهت تهران استانبول مجددا پروازهای خود را از سر گرفتند. قرار بود پروازهای هواپیمایی ترکیش نیز در این جهت آغاز گردد که روز گذشته بیست وهشتم تیرماه، با اعلام دولت ترکیه مجددا مرز هوایی ایران و ترکیه بسته شد و تا اطلاع ثانوی هیچ پروازی میان مرز ایران و ترکیه انجام نخواهد شد. پیش از این هواپیمایی ترکیش نقش به سزایی در پروازهای ترانزیتی ایران داشت و بسیاری از مسافران اروپایی از پروازهای این ایرلاین برای سفر از فرودگاه امام خمینی بهره می بردند. در حال حاضر تنها پروازهای هواپیمایی قطر به صورت غیر مستقیم میان تهران و استانبول انجام می گردد.

پروازهای دبی

از دیگر پروازهای خارجی که به مقصد ایران انجام می گردد، می توان به پروازهای ایرلاین های خارجی نظیر هواپیمایی امارات و قطر ایرویز و پروازهای ایرلاین های ایرانی نظیر هواپیمایی ماهان در جهت تهران دبی اشاره نمود. البته این پروازها نیز با شرایط خاصی در این جهت انجام می شوند. مسافران این پروازها باید پیش از سفر به این کشور گواهی عدم ابتلا به کرونا داشته باشند.

با برنامه ریزی های اجرا شده، قرار است پروازهای هواپیمایی ایران ایر نیز در جهت تهران دبی از سر گرفته گردد.

پروازهای اروپایی

در حال حاضر شرایط پروازهای خارجی ایران به مقاصد اروپایی از شرایط بهتری برخوردار است. هواپیمایی ایران ایر پروازهایی را به صورت هفتگی به شهرهای آمستردام، پاریس، لندن و منچستر انجام می دهد و طی مذاکراتی که با هواپیمایی کشور آلمان داشته است قرار است پروازهای هما در جهت ایران آلمان نیز از سر گرفته گردد.

ماه گذشته آژانس ایمنی حمل و نقل هوایی اتحادیه اروپا فهرستی از فرودگاه های امن را برای سفر منتشر کرد که ایران هم در این فهرست جای داشت. همین امر باعث شد تا امیدها برای برطرف محدودیت های سفر به کشورهای اروپایی افزایش پیدا کند.

در حال حاضر هواپیمایی قطر ایرویز با روزانه بیش از دو پرواز از تهران به دوحه، در میان ایرلاین های خارجی بیشترین سهم جابجایی مسافران ترانزیتی را از ایران دارد و بسیاری از مسافران ایرانی برای سفر به کشورهای اروپایی از مرز هوایی قطر به اروپا سفر می نمایند.

تا پیش از شیوع کرونا هواپیمایی ترکیش با برقراری بیش از هفت پرواز در هفته ار فرودگاه امام خمینی نقش به سزایی در جابجایی مسافران ترانزیتی داشت. در صورت بازگشایی مجدد مرزهای ترکیه و آغاز پروازهای هواپیمایی ترکیش، حجم عظیمی از مسافران نیز قادر به سفر با این شرکت هواپیمایی خواهند بود.

سایر پروازهای خارجی ایران

از دیگر پروازهای خارجی که اکنون توسط ایرلاین های ایرانی از ایران به کشورهای دیگر انجام می گردد می توان به پروازهای هواپیمایی ماهان به گوانجو، بیروت و کوالالامپور اشاره نمود.

منبع: فلای تودی
انتشار: 22 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 3879

به "شرایط پروازهای خارجی ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط پروازهای خارجی ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید