ویروس کرونا چه زمانی مهار خواهد شد؟

به گزارش آریا بلاگ، تهران (پانا) - کرونا همچنان در دنیا جولان می دهد و در هفته های اخیر گونه ای جدید از ویروس کرونا در کشور انگلیس مشاهده شده که نگرانی ها را چند برابر نموده است، گرچه این ویروس هنوز به ایران نرسیده است اما به نظر می رسد قوانین سخت گیرانه تری باید برای مهار این ویروس در نظر گرفته گردد.

ویروس کرونا چه زمانی مهار خواهد شد؟

مسعود مردانی، عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا در گفت وگو با پانا درباره مصونیت واکسن کرونا در برابر ویروس کرونا اظهار کرد: ویروس کرونای جدید به شدت عفونی بوده و بسیار شدیدتر از ویروس قبلی است و سرعت شیوع آن نیز بیشتر است. اکنون در بعضی کشورهای اروپایی، آمریکایی و چین واکسن کرونا را به مردم تزریق می نمایند و نتیجه تحقیقات و مشاهدات آنها نشان داده که واکسن کرونا توانسته درصد بالایی مصونیت ایجاد کند.

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به ویروس جهش یافته کرونا در انگلیس گفت: ویروس جهش یافته کرونا از انگلیس شروع شده است و به بسیاری از کشورهای اروپایی نیز سرایت نموده است. البته نگرانی از اثرگذاری واکسن کرونا بر ویروس جهش یافته وجود دارد که طبق تحقیقات اجرا شده واکسن کرونا به ویروس جدید کرونا نیز اثربخشی نشان داده است.

وی درباره مشاهده ویروس جدید در کشور نیز گفت: در ایران مورد ثابت شده ای از این ویروس جدید وجود ندارد اما اگر مسافری از لندن وارد کشور گردد، همانگونه که به هلند رفته ممکن است وارد ایران هم گردد اما اینکه ما الان موردی پیدا نموده باشیم، آزمایش داده باشد و گفته باشیم که این فرم جهش یافته از ویروس کرونا است، تا به حال پیدا نشده است. اکنون پروازهای از مقصد لندن به تهران قطع است و سایر پروازهای مستقیم و غیر مستقیم از کشورهای اروپایی نیز رصد می گردد.

مردانی در پاسخ به این سوال که آیا ویروس کرونا ریشه کن خواهد شد، گفت: در خصوص این ویروس نمی توان از لفظ ریشه کن شدن استفاده کرد. این ویروس مهار می گردد و سپس مانند سایر بیماری های عفونی بومی خواهد شد.

این پزشک بیماری های عفونی همچنین در پاسخ به این سوال که ویروس کرونا چه زمانی مهار خواهد شد، شرح داد: با توجه به فراوری انواع واکسن کرونا در جهان که به تاییدیه های سازمان های نیز رسیده است به نظر می رسد پاندمی کرونا تا یکسال آینده کنترل گردد اما این به معنای ریشه کن شدن ویروس نیست. همچنین در قدم اول واکسن کرونا در اختیار گروه های پر خطر همچون سالمندان، بیماران زمینه ای، افراد دچار ضعف ایمنی مانند مبتلایان به سرطان و کادر بهداشت و درمان قرار می گیرد.

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: تا زمانی که واکسن کرونا وارد کشور می گردد و واکسن ایرانی نیز تایید و توزیع می گردد مردم باید دستورالعمل های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و پرهیز از تجمعات را رعایت نمایند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 20 بهمن 1399 بروزرسانی: 20 بهمن 1399 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 5776

به "ویروس کرونا چه زمانی مهار خواهد شد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویروس کرونا چه زمانی مهار خواهد شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید