پارچه های نانویی با قابلیت از بین بردن بوی نامطلوب عرضه تجاری می شوند

به گزارش آریا بلاگ، یک شرکت ژاپنی با استفاده از فناوری نانو پارچه ای فراوری نموده که قادر است بوی بد را از بین ببرد و این پارچه در مرحله عرضه تجاری قرار گرفته است.

پارچه های نانویی با قابلیت از بین بردن بوی نامطلوب عرضه تجاری می شوند

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، آیا منسوجات می توانند بو را از بین ببرند؟ بله، درست خواندید. تورای اینداستریز (Toray Industries) به تازگی اعلام نموده که محصولی با نام Mushon 4 X را فراوری نموده است که بو را به وسیله فناوری نانو از بین می برد.

این شرکت از فناوری نانو انحصاری استفاده می نماید که در آن چندین روش پردازش برای جلوگیری از بو دریافت و از بین بردن بو استفاده شده است. این فناوری دارای خواص عملکردی ضدباکتری و آنتی اکسیدانی نیز است. تورای اینداستریز به زودی پارچه ای را برای کاربرد های متنوع مورد احتیاج برای کنترل بوی نامطبوع تجاری سازی خواهد نمود.

این پارچه می تواند در بخش داخلی لباس ها، پیراهن، جین و سایر لباس های معمولی و همچنین روکش های فوتونی (futon)، ملحفه ها، لباس کار، منسوجات مورد استفاده در بخش خدمات، پزشکی و مدرسه به کار گرفته گردد.

پیش بینی شرکت تورای اینداستریز برای فروش اولیه این محصول حدود 200،000 متر در سال اقتصادی 2021 است و این شرکت برای سال 2025 افزایش فروش تا 500،000 متر را هدف قرار داده است.

تورای اینداستریز در سال 2008 با همکاری آژانس اکتشاف هوافضا ژاپن، Mushon را برای معطرسازی آمونیاک ناشی از تعریق توسعه داده است. این محصول برای عملکرد جالب توجه خود در بخش داخلی لباس های معمولی، لباس فرم، لباس ورزشی و سایر موارد مورد تقدیر قرار گرفته است.

Mushon 4 X با سرکوب بو، قابلیت بوگیری Mushon را افزایش می دهد. روز های شرجی و گرم تابستان در ژاپن، احتیاج به کنترل و از بین بردن بوی تعریق را افزایش داده است.

تورای اینداستریز از محفظه های شبیه سازی هوا موسوم به Technorama GII و Technorama GIII برای بازسازی طیف وسیعی از شرایط دما و رطوبت استفاده نموده تا تأیید مجدد عملکرد فناوری و ارزیابی علل بو دریافت را انجام دهد. نتایج این کار نشان داده است که تجزیه اکسیداتیو سبوم منشاء اصلی بو است.

Mushon 4 X با جلوگیری از تجمع سبوم در پارچه از ایجاد لکه جلوگیری نموده و بر بوی آمونیاک غلبه می نماید. این فناوری رشد باکتری های ایجاد کننده بو را نیز سرکوب می نماید. این فناوری همچنین به عنوان یک آنتی اکسیدان در مهار تجزیه اکسیداتیو سبوم نقش مهمی ایفا می نماید.

Mushon 4 X سازگار با محیط زیست است چرا که در فرآیند فراوری آن از ترکیبات پایه فلورین استفاده نمی گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 4 دی 1399 بروزرسانی: 4 دی 1399 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 5250

به "پارچه های نانویی با قابلیت از بین بردن بوی نامطلوب عرضه تجاری می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پارچه های نانویی با قابلیت از بین بردن بوی نامطلوب عرضه تجاری می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید