چگونه مشکل کُندی حرکت خودروی خود را رفع کنیم؟

به گزارش آریا بلاگ، با در نظر دریافت نکته کلیدی می توان مسائل مربوط به کُندی خودرو را رفع کرد.

چگونه مشکل کُندی حرکت خودروی خود را رفع کنیم؟

به گزارش، در این مطلب قصد داریم شما را با مسائلی که باعث کاهش شتاب اولیه و کشش خودرو می گردد، آشنا کنیم.

مشکل در سیستم سوخت رسانیمشکل در سیستم برقی خودروکم بودن باد لاستیک هابالانس نبودن چرخ های خودرونوع سوخت مصرف شده در خودرومشکل در سیستم انتقال قدرت خودرو به چرخ ها

موارد بالا به صورت کلی بیان شده و هر کدام می توانند به بخش های جزئی تقسیم شوند. مورد اول که مشکل در سیستم سوخت رسانی است می تواند از پمپ بنزین خودرو که به صورت الکترونیکی کار می نماید، نشأت گرفته باشد. مشکل بعدی می تواند از ضعیف شدن موتور یا به اصطلاح مکانیک ها نیم سوز شدن موتور نشأت گرفته باشد، به این ترتیب که بنزین به کندی به موتور انتقال می یابد یا در زمانی که خودرو در ترافیک قرار داد، پمپ بنزین کُند عمل می نماید. در صورت بروز این نقص، شما کُندی را در شتاب خودرو حس می کنید که برای برطرف آن باید به مکانیک های مجرب مراجعه کنید.

مشکل دیگری که می تواند در سیستم سوخت رسانی وجود داشته باشد تعویض نکردن به موقع صافی بنزین خودروست که تأثیر زیادی در حرکت آن دارد و معمولاً بهتر است با هر بار تعویض روغن تعویض گردد.

مسائل دیگری در خصوص سیستم سوخت رسانی مطرح می گردد، اما موارد شایع همین دو مورد بالاست و موارد دیگر را می توان با زدن دیاگ یا با یاری دریافت از مکانیک های مجرب تشخیص داد و برطرف کرد.

در ادامه، مسائل سیستم برقی خودرو را نیز به اختصار شرح دهیم: یکی از آن ها می تواند مشکل در سیستم باتری یا دینام خودرو باشد که عملکرد نامناسب هر یک از آن ها در حرکت خودرو تأثیرگذار است. برای برطرف این مشکل به باتری سازی مراجعه کنید تا با تست باتری و دینام خودرو با تستر های مخصوص آن ها عیب یابی صورت گیرد.

در بحث مسائل برقی خودرو می توان به مواردی، چون مشکل شمع ها اشاره نمود که اگر معمولی یا فابریکی باشند باید هر 20 هزار کیلومتر یکبار تعویض یا سرویس شوند که ما تعویض شدن آن ها را توصیه می کنیم.

مورد بعدی که مربوط به بحث برقی خودروست می تواند به مشکل در کوئل خودرو که وظیفه انتقال برق با آمپر بالا به شمع ها را به عهده دارد، مربوط باشد. در بعضی خودرو ها مانند سمند و 405 کوئل مستقیم به شمع ها وصل نیست و به وسیله کابل هایی که به وایر معروف است به آن ها وصل می گردد که معمولاً خود وایر به مرور دچار مشکل خواهد شد. اما در خودرو هایی مثل ال 90 کوئل به طور مستقیم سر شمع ها واقع شده است و این مشکل را نخواهند داشت. لازم به ذکر است معمولاً خود کوئل ها نیم سوز می شوند که در این صورت بهتر است آن ها را تعویض کنید. در صورت تعویض نشدن مشکل کندی و ضعف در جرقه زنی مطرح است که این مورد هم کندی در شتاب و کشش خودرو را به دنبال خواهد داشت.

منبع: تسنیم

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 20 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 71

به "چگونه مشکل کُندی حرکت خودروی خود را رفع کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه مشکل کُندی حرکت خودروی خود را رفع کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید