کریشنا، ستاره سینمای هند درگذشت

به گزارش آریا بلاگ، کریشنا بازیگر، کارگردان و تهیه کننده هندی و ستاره سینمای هالیوود در سن 79 سالگی درگذشت.

کریشنا، ستاره سینمای هند درگذشت

به گزارش رسانه های هندی، کریشنا ستاره بزرگ صنعت فیلمسازی هند زبان تلوگوی، روز دوشنبه به علت مسائل شدید قلبی که احتیاج به احیا داشت به بیمارستانی در حیدرآباد هند منتقل شد و صبح سه شنبه در بیمارستان درگذشت.

این بازیگر، کارگردان و تهیه کننده هندی در سال 1943 با نام غتاماننی سیوا راما کریشنا مورتی به جهان آمد و کار در صنعت فیلم را در سال 1961 شروع کرد. او اولین نقش اصلی خود را در سال 1965 در فیلم Thene Manasulu بازی کرد.

او با کارگردانان بزرگی از جمله آدورتی سوبا رائو، وی. مادوسودان رائو، کی. ویسوانات، باپو، داساری نارایانا رائو و کی. راگاوندرا رائو کار نموده است. از شناخته شده ترین نقش های کرشنا می توان به ایفای نقش آلوری سیتاراما راجو، مبارز آزادی در آندرا پرادش اشاره نمود. بعلاوه کریشنا در 48 فیلم با ویجایا نیرمالا و 47 فیلم با جایا پرادا کار نموده است.

کریشنا علاوه بر فعالیت حرفه ای خود به عنوان بازیگر، کارگردان و تهیه کننده در طول پنج دهه و 350 فیلم، به عنوان پدر ستاره فعلی ماهش بابو نیز شناخته می گردد.

او مانند بسیاری از ستاره های سینمای هند وارد عرصه سیاست شد. او در سال 1989 به عنوان عضو حزب کنگره به مجلس راه یافت و در نتیجه در سال 2012 از سیاست بازنشسته شد.

نارندرا مودی، نخست وزیر هند در مورد مرگ کریشانا گفت: کریشنا گارو یک سوپراستار افسانه ای بود که با بازیگری همه کاره و شخصیت پر جنب و جوشش قلب مردم را به دست آورده بود. مرگ او ضایعه ای بزرگ برای جهانی سینما و تفریح است. در این ساعت غم انگیز افکار من با تمام خانواده اش است.

راجینیکانث بازیگر افسانه ای گفت: درگذشت کریشنا گارو ضایعه بزرگی برای صنعت فیلم تلوگو است. بعلاوه همکاری با او در سه فیلم خاطراتی است که من همواره آن را گرامی خواهم داشت.

خبرنگاران فرهنگی هنری سینما و تئاتر

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 24 آبان 1401 بروزرسانی: 24 آبان 1401 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 11206

به "کریشنا، ستاره سینمای هند درگذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کریشنا، ستاره سینمای هند درگذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید