کیت تشخیص اُمیکرون در بوشهر موجود است

به گزارش آریا بلاگ، خبرنگاران/بوشهر معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: کیت تشخیص ویروس جهش یافته کرونا در این استان موجود است.

کیت تشخیص اُمیکرون در بوشهر موجود است

دکتر عبدالمحمد خواجه ئیان در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا اظهار کرد: در حاضر جهش تازه ویروس کرونا که بانام اُمیکرون شناخته می گردد در استان به ثبت نرسیده است اما این موضوع به معنی عدم وجود ویروس در استان نمی تواند باشد. خوشبختانه کیت تشخیص ویروس جهش یافته کرونا در استان بوشهر موجود است.

وی با ابراز تشکر از آحاد مردم استان بوشهر در زمینه استقبال از واکسن کرونا اضافه نمود: در حال حاضر 780 هزار نفر از جمعیت استان بوشهر دوز اول، 687 هزار نفر دوز سوم و بیش از 64هزار نفر دوز سوم واکسن کرونای خود را دریافت نموده اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر توضیح داد: با توجه به افزایش استقبال مردم برای دریافت دوز سوم واکسن کرونا و افزایش تراکم جمعیتی در مراکز تجمیعی واکسیناسیون، درخواست می گردد فعالیت پایگاه های واکسن به روال قبل بازگردد.

خواجه ئیان اضافه نمود: با توجه به شرایط آب و هوایی مناسب و در صورت همکاری سایر دستگاه های اجرایی انجام واکسیناسیون خودرویی نیز امکان پذیر است.

این مقام مسئول بهداشتی در استان بوشهر توضیح داد: با اقدام به موقع واحدهای بهداشتی از شیوع و توسعه کرونا در جمعیت دانش آموزی استان بوشهر جلوگیری به عمل آمده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: در حال حاضر دوز اول واکسن کرونا به 86.5 درصد و دوز دوم آن به 69.7 درصد از جمعیت دانش آموزی بالای دوازده سال استان بوشهر تزریق شده است.

به گزارش خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، خواجه ئیان گفت: برنامه آموزش در مدارسی که استانداردهای بهداشتی به تائید کارشناسان ما نمی رسد باید به شکل غیرحضوری ادامه یافته و پیشنهاد می کنیم برای پرهیز از شیوع ویروس تازه تا یک ماه آینده امتحانات مدارس غیرحضوری برگزار گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 بهمن 1400 بروزرسانی: 19 بهمن 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 9006

به "کیت تشخیص اُمیکرون در بوشهر موجود است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کیت تشخیص اُمیکرون در بوشهر موجود است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید