8 جاذبه برتر گردشگری آنکونا

به گزارش آریا بلاگ، بیشتر توریست هایِ این منطقه یا از کرواسی و یونان با کشتی می آیند و یا با کشتی کروز برای گشت ساحلی و به قصد دیدن لورتو و جاذبه های اطراف آن وارد می شوند؛ اما چیزهای جالبی در آنکونا وجود دارد که مسافران کروزی که برای چندمین بار به آنجا می آیند کم کم به لذت آن پی می برند مثل میدان های وسیع، کلیساها، سایت های تاریخی و سواحل شن سفید منطقه! آنکونا مرکز منطقه مارکه است و از زمان رومی ها مرکز تجاری مهمی بوده است، یعنی از هنگامی که امپراتور سزار و تراجان آنرا به عنوان یک پایگاه دریایی تقویت کرده و توسعه دادند. در ادامه به 8 جاذبه برتر آنکونا می پردازیم.

8 جاذبه برتر گردشگری آنکونا

1. بندر و میدان جمهوری | Harbor and Piazza della Repubblica

قطب یا مرکز فعالیت آنکونا (هم زمینی و هم هوایی) میدان جمهوری است که سمت غرب بندر قرار گرفته است، آبگیری بیضی شکل عظیم که از زمان رومی ها مورد استفاده بوده است. در قسمت انتهای شمالی موج شکن، طاقی رومی به نام طاق تراجان (Arco di Traiano) وجود دارد که حاوی کتیبه ای تاریخی است، کتیبه ای حاکی از اینکه در سال 115 میلادی به افتخار امپراطور تراجان و همسر و خواهرش بنا شده است. این منطقه در زمان رومی ها اسکله بوده و طی یک عملیات حفاری باستان شناسی عظیم، بقایای بندر و قسمت هایی از دیواری که در قرن دوم قبل از میلاد جهت محافظت از بندر ساخته شده بود نمایان شد. شما می توانید منطقه را با پای پیاده و در مسیرهایی که بدین منظور در نظر گرفته شده است بازدید کنید. بد نیست بدانید که طاق کلمنتینو (Arco Clementino) واقع در سمت غرب منطقه، در قرن 18 میلادی ساخته شده است.

2. کلیسای جامع سان سیریاکو | Cattedrale di San Ciriaco

با استفاده از پله ها و یا یک جاده مارپیچی پانارومیک به بالای کوه گواسکو (Guasco) می رسید، جایی که کلیسای جامع آنکونا در محل قبلی معبد ونوس یوپلی (الهه محافظ سربازان) ساخته شده است. از طریق پنل های شیشه ای کف اتاق می توان پایه ستون های معبد، همچنین بقایای کلیسای مسیحی متعلق به قرن ششم میلادی را در سرداب دید. کلیسای جامع گنبددار چلیپایی شکل که به سبک رومی بیزانسی ساخته شده متعلق به قرن 12 میلادی است و نمای بیرونی آن، یک درگاه سبک گوتیک دارد که با نقش برجسته ها تزیین شده است. از آن بالا منظره شهر و ساحل دریای آدریاتیک تماشایی است.

3. موزه ملی باستان شناسی | National Archeological Museum

کاخ فرتی (Palazzo Ferretti) قرن شانزدهم، یکی از معتبرترین موزه های باستان شناسی ایتالیا را در خود جای داده است، موزه ای مملو از یافته های حاصل از حفاری های سراسر منطقه مارکه (Marche)! اشیاء متنوع این موزه به دوره پالئولتیک تا اوایل قرون وسطی تعلق دارد، اما بیشتر آن ها مصنوعات رومی و ماقبل تاریخ یافت شده از مقبره ها هستند. 23 اتاق به تاریخ ابتدایی، شامل اشیاء متنوعی از قبیل ابزار و سلاح ها تا وسایل پخت و پز و جواهرات قدیمی اختصاص داده شده است که باعث درک خوبی از زندگی روزمره مردم می شود. ساختمان کاخ فرتی خودش به تنهایی نیز ارزش دیدن دارد، نمونه جالب از معماری قرن 16 (و بعد از آن) با نقاشی های دیواری پلگرینو تیبالدی (Pellegrino Tibaldi)!

4. میدان رفراندم | Piazza del Plebiscito

این میدان عمومی وسیع، محل محبوب آنکونایی ها برای استراحت و یا ملاقات با دوستان در یک کافه است، فضای باز دلپذیری که اطرافش پر از مجسمه و ساختمان های عمومی تاریخی است. در یک انتهای میدان، کلیسای سن دومینیک (San Domenico) قرار گرفته است که توسط مارچیونی (Marchionni) طراحی و در 1700 بنا شده است. داخل کلیسا، یک نقاشی از مصلوب شدن مسیح توسط تیتان دیده می شود. در مجاورت میدان، کاخ فرتی منگونی، برج مدنی و کاخ گاورنو محصول قرن 15 میلادی قرار گرفته است. در سمت غرب کاخ گاورنو، ساختمان لوگیا مرکانتی (Loggia dei Mercanti) واقع شده، ساختمانی متعلق به اواخر گوتیک که نمای آن کار جورجیو اورسینی (Giorgio Orsini) است و کنار آن، کاخ زیبای بنین کاسا (Benincasa) محصول قرن 15. در انتهای دیگر میدان مجسمه ای از پاپ کلمنت ششم قرار گرفته است که قسمت بالایی آن با پیکرک هایی تزیین شده است و دو چشمه در جلو آن قرار گرفته است، یکی متعلق به قرن 19 و دیگری قرن 15!

5. آمفی تئاتر رومی | Roman Amphitheater

در سراشیبی مونته گواسکو (Monte Guasco) که در بالای آن کلیسای جامع قرار گرفته است، بقایای آمفی تئاتر عظیم رومی آنکونا به چشم می خورد که در دوره سلطنت امپراطور آگوستوس ساخته شده است. چسبیده به آمفی تئاتر، ساختمانی متعلق به عصر آگوستان وجود دارد که با موزاییک تزیین شده و اعتقاد بر این است که مدرسه گلادیاتورها بوده است؛ در کنار آن ساختمان حمام های آب گرمی که با موزاییک های مرغوب ساخته شده قرار گرفته است. اگر دقت کنید خواهید دید که معماری ساختمان های مجاور نیز با شکل اصلی مجموعه تئاتر همگون می باشد.

6. میدان سانتا ماریا | Santa Maria della Piazza

داخل کلیسای اوایل قرن سیزده میدان سانتا ماریا، بقایای کف یک کلیسای قرن ششمی دیده می شود، یکی از دو کلیسایی که کلیسای فعلی بر آن ها بنا شده است. سردر، کنده کاری پیچیده ای دارد، در قسمت پایین آن، سطح نمای بیرونی با قوس های کوچکی از سنگ مرمر دالماتی به زیبایی تزیین شده است اما قسمت بالایی نمای بیرونی هیچ گاه تمام نشد. قسمت داخلی ساده به شکل یک صلیب لاتین و دارای یک شبستان، دو راهرو و یک محراب سکو مانند می باشد. کل کلیسا نمونه ای عالی از معماری رومی است و همراه با کلیسای جامع؛ یکی از دو کلیسای مهم آنکونا می باشد.

7. پاستو و بنای یادبود جنگ | Passetto and War Memorial

بر فراز تپه ای بلند، بالای سطح دریا و ساحل پاستو بنای یادبود مرمری سفید پاستو قرار گرفته است، یادبود جنگ جهانی اول که در سال 1930 ساخته شده است؛ بنایی که از نقوش تزیینی و سبک دوره فاشیست تأثیر زیادی گرفته است. بنا در بالای پلکان دو طرفه بلندی قرار گرفته که به شکل منحنی پایین می آید و به ساحل ختم می شود. یک ویژگی جالب ساحل (در تابستان می توان به جای پله ها از آسانسور مدرن استفاده کرد) وجود بندر ماهیگیری قدیمی شامل غارهایی است که در اوایل دهه 1900 در دل صخره ها کنده شده و در ابتدا توسط ماهیگیرها به عنوان انبار قایق و ابزار کارشان استفاده می شد. در یک روز صاف از آن بالا و از سمت جلو بنای یادبود می توان امتداد ساحل کرواسی را دید.

8. موزه دیاسزانو | Museo Diocesano

موزه دیاسزانو در قصر اسقف سابق و در سمت چپ کلیسای جامع قرار گرفته است. این موزه نه تنها شامل خزانه کلیسای جامع است، بلکه آثار هنری دیگر کلیساها را که بعضی در طی جنگ جهانی دوم هنگام بمباران شدید بندر آرکونا نابود شده و یا آسیب غیرقابل جبران دیده بودند در برمی گیرد. از جمله این آثار، بازسازی سر در کلیسای رومی سن پیترو است. همچنین تابوت سنگی کنده کاری شده اوایل مسیحیت متعلق به فلاویوس گورگونیوس (Flavius Gorgonius)، قاضی القضات قرن چهارم و تابوت سنگی سن داسیو (San Dasio)، شهید قرن ششم نیز در این موزه قرار گرفته است.

آژانس مسافرتی: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: گردشبان
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 4438

به "8 جاذبه برتر گردشگری آنکونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 جاذبه برتر گردشگری آنکونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید