9 ماسک مو خانگی معجزه گر

به گزارش آریا بلاگ، اگر ماسک موی خانگی خود را از مواد کاملا طبیعی تهیه کنید، حس رضایت دوچندانی را احساس خواهید کرد. به قول اسکات وسترفلد، طبیعت برای زیباشدن هیچ نیازی به عمل جراحی ندارد. اما طبیعت، سخاوتمندانه فرمول های زیبایی را در اختیارمان قرار می دهد و خود بدون تیغ جراحی، موهایمان را زیبا و نرم تر می نماید.

9 ماسک مو خانگی معجزه گر

در ادامه طرز تهیه چند ماسک موی خانگی آسان و مجذوب نماینده را یاد می گیرید که برای درست کردنشان کافی ست به آشپزخانه تان سری بزنید. اگر موهای فر یا رنگ شده دارید یا در پی نرم شدن موهای خود هستید، چند ماسک فوق العاده به شما معرفی نموده ایم.

ماسک مو خانگی با عسل، تخم مرغ و سرکه سیب

اگر احساس می کنید مو هایتان حالتی خشک و شنماینده دارد، ماسک مو خانگی با عسل، تخم مرغ و سرکه سیب را امتحان کنید. این ماسک یک آب رسان فوق العاده است و با تامین مواد مغذی مورد احتیاج موهایتان، موجب درخشندگی آن ها می گردد.

مواد لازم

  • یک قاشق چای خوری عسل
  • یک قاشق چای خوری سرکه سیب
  • یک عدد تخم مرغ

دستورالعمل

این مواد را در یک کاسه کوچک با هم ترکیب کنید. بسته به بلندی موهایتان، می توانید مواد ترکیب شده را نصف یا دو برابر کنید. اجازه دهید ماسک بین 30 تا 40 دقیقه روی موهایتان باقی بماند و سپس آن را بشویید. این ماسک مقوی را می توانید برای هر نوع مویی به کار ببرید.

ماسک مو خانگی چای سبز و سرکه سیب

چای سبز فواید زیادی برای سلامتی و به خصوص پوست سر دارد. آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی چای سبز، خارش و التهاب پوست سر را از بین می برند. روغن نعناع یک مکمل کامل است، خواص ضد التهابی دارد و به تسکین و هیدراته شدن پوست خشک یاری می نماید.

مواد لازم

  • 1 فنجان چای سبز
  • 2 قطره روغن اسانس نعناع
  • 1 قاشق سوپ خوری سرکه سیب

دستورالعمل

تمام مواد را به خوبی مخلوط کنید و روی پوست سر قرار دهید. سپس سر خود را ماساژ دهید و بعد از گذشت حداقل 5 دقیقه، سرتان را بشویید. یک الی دو بار در هفته همزمان با حمام، این ماسک مو خانگی را امتحان کنید تا به معجزه آن پی ببرید.

ماسک مو خانگی سفیده تخم مرغ و لیمو

یکی از آسان ترین مواد برای یک ماسک مو خانگی مقوی، سفیده تخم مرغ و لیمو است که در هر خانه ای پیدا می گردد. اگر مستعد داشتن موهایی چرب هستید، یک ماسک مو خانگی بر پایه تخم مرغ معجزه می نماید. سفیده تخم مرغ دارای آنزیم های پروتئینی ست که به حذف چربی اضافی مو ها یاری می نماید.

مواد لازم

  • 1 عدد سفیده تخم مرغ
  • نصف آب یک لیمو

دستورالعمل

مو ها را از ریشه به بالا به ماسک آغشته کنید و اجازه دهید مواد از 30 دقیقه تا یک ساعت روی موها باقی بمانند. سپس مو ها را با آب ولرم (نه داغ) بشویید.

ماسک مو خانگی روغن نارگیل و دارچین

حتما می دانید که روغن نارگیل فواید زیادی برای مو دارد و یکی از مواد اصلی ماسک مو خانگی محسوب می گردد. اگر رشد مو هایتان کم شده، بهتر است این ماسک ضد میکروب و بر پایه دارچین را امتحان کنید. این ماسک مو گردش خون را افزایش می دهد و باعث تقویت و بهبود رشد مو می گردد.

مواد لازم

  • دارچین آسیاب شده
  • روغن نارگیل

دستورالعمل

مواد اولیه را به خوبی ترکیب کنید. ماسک را روی ریشه ها و ساقه مو بمالید و پوست سر را خوب ماساژ دهید. بگذارید ماسک 30 تا 45 دقیقه روی سرتان بماند، سپس آن را آبکشی کنید. بهتر است حداقل هفته ای یک بار از این ماسک بهره ببرید.

ماسک مو خانگی آووکادو، تخم مرغ و روغن زیتون

موی شما در اثر عوامل متعددی از جمله ابزار های آرایشی مانند سشوار و اتوی مو یا عوامل خارجی مانند آلودگی هوا، ممکن است دچار آسیب دیدگی و شنمایندگی گردد. اما خبر خوب این است که آسیب دیدگی مو را می توان از بین برد و دوباره مویی سالم و زیبا داشت.

برای این کار، ما به شما ماسک مو خانگی روغن زیتون و آووکادو را پیشنهاد می کنیم. این ماسک سرشار از اسید های چرب امگا 3 است و موهایی ضخیم و درخشان را به ارمغان می آورد. این ماسک بعلاوه دارای آنتی اکسیدان است و مو هایتان را از گزند رادیکال های آزاد که به خصوص در کلان شهر ها زیادتر است، محافظت می نماید. جوان سازی و آب رسان بودن، از دیگر ویژگی های این ماسک به شمار می رود.

مواد لازم

  • نصف یک آووکادو
  • 1 عدد تخم مرغ
  • 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون
  • یک قاشق غذاخوری عسل

دستورالعمل

ماسک را با یاری نوک انگشتان دست از ریشه مو به سمت بالا روی مو های نم دار بکشید. پیشنهاد می کنیم پس از گذاشتن ماسک، مو ها را ببندید و کلاه رنگ مو یا نایلون روی سر قرار دهید. اجازه دهید موهایتان به مدت 10 دقیقه داخل پوشش باقی بمانند. در مرحله بعد 20 دقیقه دیگر صبر کنید (ولی این بار بدون پوشش)، پس از آن مو های خود را بشویید.

ماسک مو خانگی برای نرم شدن مو

بعضی اوقات دوست داریم بدون استفاده از نرم نماینده های شیمیایی، موهای خود را ابریشمین و نرم کنیم. آسان ترین ماسک مو خانگی برای نرم شدن مو، ماسک عسل، موز و ماست است. موز سرشار از پروتئین، کربوهیدرات و پتاسیم است. ماست اسیدلاکتیک سرشاری دارد و ترکیب این دو ماده با عسل یعنی رطوبت رسانی عالی به مو. این ماسک را بعد از سی دقیقه، شستشو دهید و موهای خود را با شامپو بشویید.

طرز تهیه دو ماسک مو خانگی برای موهای فر

اگر موهای فر دارید و دوست دارید موهایتان نرم و صاف شوند، می توانید از ماسک مو خانگی برای موهای فر بهره ببرید: ماسک آب برنج و آووکادو. ترکیب این دو ماده، علاوه بر تقویت موها، برای نرم کردن موهای فر کارساز است. دو پیمانه برنج را خیس کنید و آب آن را با نصف آووکادوی له شده ترکیب کنید. این ماسک مو خانگی را پس از 20 الی 25 دقیقه آبکشی کنید.

اگر به نظرتان آووکادو گران است و صرفه مالی ندارد، نگران نباشید! باز هم ترکیب عسل و تخم مرغ به یاریتان می آید. تخم مرغ از ریزش مو جلوگیری می نماید و عسل هم یک نرم نماینده طبیعی و خالص به شمار میرود. برای تهیه این ماسک مو خانگی، سفیده تخم مرغ را با یک قاشق غذاخوری عسل ترکیب کنید و روی ریشه سرتان بمالید. بعد از گذشت 20 دقیقه که مواد کاملا خشک شدند، سرتان را با آب ولرم و شامپو بشویید.

ماسک مو خانگی برای موهای رنگ شده

موها پس از رنگ شدن آسیب می بینند و حالتی شنماینده پیدا می نمایند. شاید باورتان نگردد، اما شما می توانید با شیرموز، ماسک مو خانگی برای موهای رنگ شده تهیه کنید! کافی ست یک عدد موز له شده را با شیر پرچرب ترکیب کنید و کاملا روی پوست سر خود بمالید. بعد از 20 الی 30 دقیقا سرتان را بشویید.

نتیجه گیری

گاهی اوقات مو ها در اثر بی توجهی و عدم رسیدگی دچار آسیب می شوند. در بعضی موارد هم ممکن است بیماری یا مشکل درونی عامل بروز این مسئله باشد. به هر حال، اغلب آسیب دیدگی های مو با درمان های خانگی و انواع ماسک های طبیعی قابل درمان هستند. در موارد جدی تر هم می توان با مراجعه به پزشک، دلیل و شیوه صحیح درمان را شناسایی کرد.

اما اگر محصولات کارخانه ای را به ماسک موی طبیعی ترجیح می دهید و قصد خرید آنلاین انواع ماسک مو یا خرید شامپو و محصولات مراقبت مو را دارید، بهتر است جهت اطمینان از اصالت کالای مورد نظرتان، آن را از فروشگاه ها و مراکز معتبر تهیه کنید.

منبع: اسنپ مارکت
انتشار: 28 خرداد 1401 بروزرسانی: 28 خرداد 1401 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 9959

به "9 ماسک مو خانگی معجزه گر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "9 ماسک مو خانگی معجزه گر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید