شروع به کار نهمین نمایشگاه ایران ساخت از فردا ، 15 محصول با فناوری پیشرفته فراوری برای اولین بار عرضه می گردد

به گزارش آریا بلاگ، بیست و دومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری و نهمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت، از 23 آذرماه، شروع به کار می نماید.

شروع به کار نهمین نمایشگاه ایران ساخت از فردا ، 15 محصول با فناوری پیشرفته فراوری برای اولین بار عرضه می گردد

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، نمایشگاهی برای عرضه محصولات و خدمات فناورانه ایران ساخت. این رویداد به کاهش وابستگی آزمایشگاه های داخلی به تجهیزات و مواد وارداتی و بعلاوه استفاده از توانمندی های داخلی و حمایت از فعالیت های دانش بنیان درزمینه ساخت تجهیزات و فراوری مواد آزمایشگاهی منجر می گردد.

نشست خبری مشترک این دو نمایشگاه با حضور محمدحسین بهشتی سرپرست معاونت نوآوری و تجاری سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و رییس نهمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت و پیمان صالحی معاون پژوهش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار گردید.

عرضه بیش از 9 هزار محصول فناورانه

سرپرست معاونت نوآوری و تجاری سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این نشست خبری با اشاره به ارائه 15 محصول فراوری بار اول در این نمایشگاه، گفت: روز افتتاحیه، از محصولات تازه رونمایی خواهد شد.

وی اضافه کرد: در نهمین دوره این نمایشگاه، 370 شرکت با بیش از 9 هزار محصول حضور دارند و محصولات آنها پس از خاتمه حضوری نمایشگاه، به شکلی مجازی تا برگزاری دوره بعدی فرصت عرضه و فروش دارند.

به گفته بهشتی، طی 8 سال برگزاری نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت، بیش از یک 1 هزار و 100 میلیارد تومان فروش قطعی برای شرکت ها ثبت شد که این فروش با حمایت 35 درصدی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری رخ داد. بعلاوه برگزاری این رویداد در این سال ها منجر به ایجاد اشتغالی پایدار برای 7 هزار نفر شده است.

رییس نهمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت بعلاوه اعلام کرد: هر سال اندازه فروش شرکت ها سیری صعودی داشته است. در دوره ششم این رویداد 115 میلیارد تومان، دوره هفتم 295 میلیارد تومان و دوره هشتم 325 میلیارد تومان فروش قطعی ثبت شده است.

به گفته بهشتی، نمایشگاه سال جاری میزبان رویدادی تازه است. این کار با همکاری مرکز طراحی ایران برای ارتقای سطح طراحی و کیفیت بسته بندی محصولات و نوع ارائه خدمات انجام می گردد. قرار است در نهمین دوره این نمایشگاه بهترین طراحی در زمینه ارائه تجهیزات، طراحی خدمات و طراحی بسته بندی انتخاب و معرفی شوند. همه شرکت هایی که در این نمایشگاه حصور دارند می توانند در این رویداد شرکت نمایند. تا به امروز 80 مجموعه ثبت نام نموده اند.

وی اضافه کرد: محصولات دارای فناوری پیچیده از 40 درصد، محصولات با فناوری پیچیده فراوری بار اول از 50 درصد، محصولات سطح 2 فناوری از 25درصد و سطح 3 فناوری از 10 تخفیف برخوردار می شوند. مدارس با 40درصد و بعلاوه پژوهش سراهای دانش آموزی نیز می توانند نیازهای خود را با 70 درصد تخفیف با تایید ستادهای توسعه فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از این نمایشگاه تامین نمایند.

توسعه علوم انسانی و اجتماعی در اولویت کاری وزارت علوم

پیمان صالحی معاون پژوهش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز در این مراسم، گفت: بیست و دومین دوره نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار وزارت علوم به صورت مشترک با نهمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت کار خود را در بخش هایی چون نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری و فن بازار(عرضه)، نمایشگاه تقاضا(تستا) و نمایشگاه فناوری های نوپدید و آینده نگر شروع می نماید.

وی اضافه کرد: 19 دانشگاه، 17 پژوهشگاه، 2 پارک علم و فناوری و مراکز رشد شرکت ها و 14 شرکت و سازمان در نمایشگاه سال جاری حضور دارند و 3 هزار و 132 فناوری ارائه خواهد شد. بعلاوه 41 فناوری نیز رونمایی خواهد شد.

صالحی با اشاره به عزم جدی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ریاست جمهوری برای ارتقای همکاری ها با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، اعلام کرد: یکی از نمادهای مهم این همکاری ها برگزاری همزمان و مشترک این دو نمایشگاه با هم است تا زمینه همکاری های فناورانه میان دو نهاد بیشتر گردد.

به گفته رییس بیست و دومین دوره نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار، در تلاشیم تا در کنار حفظ اقتدار ایران در زمینه فراوری علم و فناوری در دنیا، سهم و اثربخشی علوم انسانی و اجتماعی را بیشتر کنیم.

وی در ادامه گفت: از دیگر اقدامات ما کاربردی کردن پژوهش های دانشگاهی و تحقیقات علمی و انطباق آنها با نیازهای کشور است که این کار را نیز با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شتاب خواهیم داد. بعلاوه دیپلماسی فناوری با دیگر کشورها را نیز در اولویت داریم تا ارتباط میان دانشمندان ایرانی با دنیا قطع نگردد و ارتقا یابد.

معاون پژوهش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اضافه کرد: دانشمندان سفیران پرقدرت ایران در دنیا هستند که می توانند حضور کشورمان در بازارهای دنیای را تثبیت و توانمندی علمی ایران در بازار دنیای را نیز عرضه نمایند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 2 بهمن 1400 بروزرسانی: 2 بهمن 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 8852

به "شروع به کار نهمین نمایشگاه ایران ساخت از فردا ، 15 محصول با فناوری پیشرفته فراوری برای اولین بار عرضه می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع به کار نهمین نمایشگاه ایران ساخت از فردا ، 15 محصول با فناوری پیشرفته فراوری برای اولین بار عرضه می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید