آمریکا 30 نهاد و 10 فرد روسی را تحریم می کند

به گزارش آریا بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از سی بی اس نیوز، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در نظر دارد علیه 30 نهاد و 10 فرد روسی تحریم هایی را اعمال کند.

آمریکا 30 نهاد و 10 فرد روسی را تحریم می کند

این تصمیم به دلیل ادعای آمریکا در مورد دست داشتن روسیه در جاسوسی از سیستم های توربین های بادی ایالات متحده و همچنین دخالت روس ها در انتخابات ریاست جمهوری 2020 اتخاذ شده است.

پیشتر بلومبرگ گزارش داده بود که دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا قصد دارد، 12 فرد روس از جمله مقام های دولتی و اطلاعاتی و 20 نهاد روس را به اتهام مداخله در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و حمله هکری به شرکت های آمریکایی تحریم کند.

خبرگزاری روسی اسپوتنیک در این خصوص گزارش کرد، در پی انتشار گزارش هایی مبنی بر دعوت بایدن از ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه برای دیدار دوجانبه در یک کشور سوم، جان سالیوان سفیر آمریکا در روسیه برای دیدار با یوری یوشاکوف دستیار ویژه کاخ کرملین فراخوانده شد و به وی ابلاغ شد که مسکو به صورت قاطعانه به هرگونه تحریم های احتمالی جدید واکنش نشان خواهد داد.

تنش ها میان واشنگتن و مسکو اخیراً پس از آن تشدید شد که روسیه سفیر خود در واشنگتن را به دنبال اظهارات جنجالی بایدن علیه پوتین فراخواند.

طبق گزارش بلومبرگ، واشنگتن همچنین قصد دارد علاوه بر وضع تحریم هایی علیه افراد و نهادهای روس، 10 دیپلمات روس را نیز اخراج کند.

این خبر در حالی منتشر می شود که اوایل روز گذشته، کاخ سفید اعلام کرد که دولت جدید آمریکا در تلاش است تا روابط باثباتی با روسیه داشته باشد اما به جای اعتماد بین دو کشور خواهان قابل پیش بینی بودن روسیه در عرصه سیاسی است.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان | برای اجرای یک طرح بازسازی مقرون به صرفه با کارشناسان گروه ساختمانی آبان مشورت کنید

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 6773

به "آمریکا 30 نهاد و 10 فرد روسی را تحریم می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا 30 نهاد و 10 فرد روسی را تحریم می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید