دلسردی آمریکایی ها از بایدن پس از ملاقات وی با پوتین، ترامپ: نشست بایدن-پوتین برای ما هیچ دستاوردی نداشت

به گزارش آریا بلاگ، خبرگزاری خبرنگاران-با وجود نشست رهبران روسیه و آمریکا در ژنو، سخنگوی کرملین تاکید نمود که هیچ دلیلی برای حذف آمریکا از لیست کشورهای غیردوست روسیه وجود ندارد.

دلسردی آمریکایی ها از بایدن پس از ملاقات وی با پوتین، ترامپ: نشست بایدن-پوتین برای ما هیچ دستاوردی نداشت

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، دولت روسیه اواسط ماه مه لیست کشورهای خارجی که مرتکب اقدامات غیردوستانه علیه روسیه می شوند را تایید کرد. این لیست تنها شامل کشورهای آمریکا و جمهوری چک است.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت: هنوز هیچ دلیلی برای این کار وجود ندارد.

با این حال، سخنگوی کرملین توضیح داد که مذاکرات روز چهارشنبه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه و جو بایدن، همتای آمریکایی اش در ژنو تقریبا انتظارات مسکو را برآورده نموده است.

وی اضافه کرد: این مذاکرات در کل طبق انتظاراتمان پیش رفت اما همه چیز به گام های بعدی و آنچه در آینده رخ می دهد، بستگی دارد.

پسکوف همچنین اظهار کرد: هنوز معین نیست چه کسی رهبری هیئت روسیه در مذاکرات ثبات استراتژیک با آمریکا را برعهده خواهد گرفت

آمریکایی ها دیدار بایدن با پوتین را ضعیف دانستند

خوانندگان وبسایت فاکس نیوز در خصوص نتایج نشست سران روسیه و آمریکا در ژنو با شرکت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و ولادیمیر پوتین رهبر روسیه اظهار نظر کردند.

به گزارش اسپوتنیک، بسیاری از کاربران احساس می کردند که بایدن برخلاف پوتین به ویژه در جریان کنفرانس های مطبوعاتی پس از دیدار با رئیس جمهور روسیه حضور خوبی نداشته است.بسیاری از کاربران بایدن را در دیدار با پوتین ضعیف توصیف کردند.

اولین دیدار پوتین و بایدن روز چهارشنبه در ژنو برگزار گردید و مذاکرات آنها 4 ساعت و نیم ادامه داشت. رهبر روسیه در انتها این مذاکرات گفت که با همتای آمریکایی خود توافق نموده که رایزنی ها را در خصوص ثبات استراتژیک در سطح ادارات مربوطه دو کشور شروع گردد. به گفته وی، هر دو کشور مطلع هستند که مسئولیت خاصی در خصوص ثبات استراتژیک در دنیا دارند.

علاوه بر این ، سران دو کشور بیانیه مشترکی را صادر کردند. در این بیانیه از تعهد مسکو و واشنگتن به این اصل صحبت می گردد که در جنگ هسته ای هیچ برنده ای نمی تواند وجود داشته باشد و هرگز نباید چنین جنگی رخ دهد. همین اصل توسط رهبران اتحاد جماهیر شوروی و ایالات متحده در دیدار آنها در ژنو در سال 1985 مطرح شده بود..

به دنبال نشست روز چهارشنبه، پوتین گفت که رهبران روسیه و آمریکا به توافقی برای شروع رایزنی های ثبات استراتژیک دست یافتند چرا که آنها به عنوان دو ابرقدرت، مسؤولیت ویژه ای در این زمینه برعهده دارند.

ترامپ: نشست بایدن-پوتین برای ما هیچ دستاوردی نداشت

رئیس جمهوری سابق آمریکا تاکید نمود، چهارشنبه شب که نشست رهبران روسیه و آمریکا در ژنو برگزار گردید، روز خوبی برای مسکو بود اما برای واشنگتن هیچ دستاوردی نداشت.

به نوشته نشریه نیویورک پست، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا به شبکه فاکس نیوز گفت: ما هیچ دستاوردی نداشتیم. ما یک صحنه نمایش عظیم در اختیار روسیه گذاشتیم اما هیچ چیزی نصیب خودمان نشد. ما از چیزی دست کشیدیم که به طرز باور نکردنی با ارزش است. من خط لوله نورد استریم 2 را متوقف کردم و پروژه این خط لوله متوقف شد. ما این پروژه را پس دادیم اما در ازایش هیچ چیزی بدست نیاوردیم.

دولت بایدن ماه گذشته گفت که تحریم ها علیه شرکت Nord Stream 2 AG را لغو نموده است؛ شرکتی که بر ساخت خط لوله گاز طبیعی که روسیه و آلمان را از کف دریای سیاه به یکدیگر متصل می سازد، نظارت دارد.

قانون گذاران از هر دو حزب دموکرات و جمهوری خواه پروژه خط لوله نورد استریم 2 را یک خطر امنیتی می دانند که با نزدیک تر کردن آلمان به روسیه و محروم کردن اوکراین از درآمدهای کلیدی، منافع آمریکا و ناتو را متزلزل می سازد.

ترامپ که اواخر سال 2019 میلادی تحریم ها علیه شرکت Nord Stream 2 AG را اعمال نموده بود، از آلمان و دیگر متحدان اروپایی آمریکا به خاطر روی آوردن به روسیه برای برطرف احتیاجهایشان در حوزه انرژی انتقاد کرد.

وی گفت: من به آلمان رفتم و گفتم ما با ناتو با هزینه اندکی از شما حفاظت می کنیم. ما در آنجا 52 هزار سرباز داریم که صریحا بگویم بیشتر شبیه یک شهر عظیم است. آنها با ما ثروت بدست می آورند و آن وقت میلیاردها دلار برای دریافت انرژی به روسیه پرداخت می نمایند. کشورهای اروپایی در حوزه تجارت ما را فریب داده اند. این تنها کلمه ای است که واقعا اوضاع را توصیف می نماید چرا که آنها از بسیاری جهات از چین در حوزه تجارت بدتر هستند.

ترامپ اضافه کرد: چه تعداد شورلت در برلین فروخته می شوند؟ خیلی زیاد نیست. چه تعداد شورلت در پاریس فروخته می شوند؟ شاید یکی. اما ما محصولات آنها را در سراسر کشورمان می فروشیم.

ترامپ درخصوص نشست روز چهارشنبه جو بایدن، رئیس جمهوری کنونی آمریکا و ولادیمیر پوتین، همتای روسی اش گفت: بایدن خیلی خوب با پوتین کنار آمد. من فکر می کنم ما فرصت بسیار خوبی در برقررای یک رابطه باور نکردنی با روسیه داشتیم. این می توانست فوق العاده باشد. این می توانست برای هر دو کشور سودمند باشد. همان طور که می دانید آنها به اقتصاد احتیاج دارند و ما به چیزهایی که آنها دارند. آنها از نظر حقوق معدنی و بسیاری موارد دیگر، زمین بسیار ارزشمندی دارند و بسیاری از اتفاقات خوب می توانست رخ دهد. من روابط بسیار خوبی با پوتین داشتم و هیچ کس به اندازه من به او سخت نمی گرفت.

کاخ سفید از هدایای بایدن به پوتین در حاشیه اجلاس ژنو پرده برداشت

کاخ سفید گفت، رئیس جمهوری آمریکا در انتها نشست روز چهارشنبه اش با رئیس جمهوری روسیه در ژنو، به وی مجسمه ای کریستالی از یک گاومیش آمریکایی (بایسون آمریکایی) و یک جفت عینک آفتابی خلبانی هدیه داد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، یکی از مقامات کاخ سفید در بیانیه ای گفت: جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا به ولادیمیر پوتین، همتای روس خود مجسمه ای کریستالی از یک گاومیش آمریکایی که تعبیر باشکوهی از باعظمت ترین پستاندار کشورمان و بیانگر قدرت، اتحاد و مقاومت است، هدیه داد. بایدن همچنین یک جفت عینک آفتابی خلبانی ساخت شرکت راندولف آمریکا به پوتین تقدیم کرد.

در ادامه این بیانیه آمده است: در سال 1978 میلادی شرکت راندولف اینجینیرینگ به ارتش آمریکا پیوست تا عینک های آفتایی را مخصوص خلبان های جنگی فراوری کند. از آن موقع تا کنون آنها در کارخانه شان در ماساچوست عینک های آفتابی بسیار باکیفیت و مقاومی را برای نیروهای ارتش آمریکا و شرکای ناتو ساخته اند.

انتقاد جمهوریخواستار از دیدار بایدن با پوتین

حزب جمهوری خواه آمریکا با انتقاد از سیاست خارجی جو بایدن در برابر ولادیمیر پوتین در اولین نشست دو رهبر آمریکا و روسیه واکنش منفی نشان داد.

به گزارش روزنامه نیویورک پست حزب جمهوری خواه آمریکا از عملکرد جو بایدن رئیس جمهور این کشور در اولین نشست رسمی میان دو کشور روسیه و آمریکا به شدت انتقاد کرد. الیز استفانیک رئیس کنفرانس حزب جمهوری خواه در مصاحبه با شبکه خبری فاکس اند فرندز از سیاست خارجی جو بایدن در برابر ولادیمیر پوتین به شدت انتقاد کرد و اضافه کرد بایدن با قدرت در این جلسه حاضر نشده است .

برپایه سخنان استفانیک، بایدن در این جلسه ضعف خود را با تصمیم ها و امتیازاتی که به دولت پوتین داد، ثابت کرد. برای مثال حزب جمهوری خواه به برداشتن تحریم ها درباره خطوط لوله گاز مناقشه برانگیز نورد استریم از روسیه به آلمان که در زمان دولت ترامپ تحریم شده بود اشاره نمود.

با این وجود بایدن در پاسخ به این انتقادها گفته که او از تکمیل این پروژه ناراضی بود، اما هنگامی که کار دولتش شروع شد، این پروژه هم تقریبا تمام شده بود. آلمان نیز هوادار تکمیل و اجرای این پروژه بوده است.

استفانیک در ادامه گفت و گو با این رسانه به تمدید معاهده نیو استارت هم اشاره نمود؛ تواقفی که در سال 2010 درباره کنترل سلاح هسته ای میان آمریکا و روسیه بسته شده بود و بایدن در هفته های ابتدایی ریاست جمهوری خود آنرا تمدید کرد. وی در ادامه اضافه کرد تمدید این پیمان بدون تغییرات، هدف اصلی کرملین بود که از سوی جو بایدن به آنها تقدیم شد.

در ادامه این گزارش آمده است بسیاری از جمهوری خواستار دیگر از جمله ریچارد هادسون عضو کمیته اقتصاد و انرژی خانه نمایندگان آمریکا مخالفت و انتقاد خود را به روشنی از سیاست های بایدن و به ویژه نشست روز گذشته روسای جمهور روسیه و آمریکا نشان دادند و گفتند این جلسه جز پیغام های اشتباه و عملنمودهای بد ماحصلی نداشته است.

روز گذشته جو بایدن و ولادیمیر پوتین در اولین دیدار خود از زمان شروع ریاست جمهوری بایدن در ژنو توافق کردند تا درباره مسائل امنیت سایبری و کنترل سلاح های هسته ای گفت و گو نمایند. در این دیدار آنتونی بلینکن و سرگئی لاوروف وزرای خارجه دو کشور نیز حضور داشتند.

این دیدار دو جانبه واکنش های مثبت و منفی بسیاری در میان سیاست مداران و احزاب هر دو کشور به دنبال داشت، اما همانگونه که پیش بینی می شد، این دیدار گزک را به دست جمهوری خواستاری داد که تا روزها بعد از اعلام نهایی شکست ترامپ هنوز امید داشتند که کنترل کاخ سفید را از دست ندهند

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 18 تیر 1400 بروزرسانی: 18 تیر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 7281

به "دلسردی آمریکایی ها از بایدن پس از ملاقات وی با پوتین، ترامپ: نشست بایدن-پوتین برای ما هیچ دستاوردی نداشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلسردی آمریکایی ها از بایدن پس از ملاقات وی با پوتین، ترامپ: نشست بایدن-پوتین برای ما هیچ دستاوردی نداشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید