اسوشیتدپرس:شرکت های آمریکایی بیشترین زیان را از تحریم هوآوی می بینند

به گزارش آریا بلاگ، تهران - خبرنگاران - با توقف مذاکرات و تشدید جنگ تجاری میان آمریکا و چین، خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی نوشت ؛ از آنجا که بخش عظیمی از ریزتراشه های تولیدات هوآوی ساخت آمریکا است، در نتیجه این شرکت های آمریکایی هستند که زیان اصلی تحریم هوآوی را متحمل خواهند شد.

اسوشیتدپرس:شرکت های آمریکایی بیشترین زیان را از تحریم هوآوی می بینند

بسیاری از قطعات فن آوری هوآوی از جمله ریزپردازنده های استفاده شده در میکروفن ها، کامپیوترها و شبکه های اینترنتی ساخت شرکت های آمریکایی هستند و به دنبال تشدید جنگ تجاری دونالد ترامپ با چین، ارزش سهام شرکت های آمریکایی فراوری کننده این ریزتراشه ها با کاهش همراه بوده است.

شرکت هوآوی یکی از اصلی ترین خریدار تجهیزات فن آوری شرکت های مایکرون، کوآلکوم و اسکای وردز آمریکا است. این شرکت ها در گزارش سالانه خود بیشترین حجم صادراتی را به شرکت هوآوی عنوان نموده اند.

به گفته تحلیلگران صنعتی، علاوه بر این شرکت ها، دیگر شرکت های کوچک در آمریکا هستند که با تحریم هوآوی بسیار متضرر خواهند شد.

اسوشیتد پرس همچنین یاد آور شد با اجرای افزایش تعرفه کالاهای چینی که توسط دونالد ترامپ اعمال شده است، بخش فن آوری فراوری ریزتراشه های آمریکا نیز باید خود را برای ضرر مالی بزرگی آماده کند.

به رغم فشارهای دولت آمریکا تا کنون کشورهای بزرگ اروپا از جمله فرانسه، آلمان، انگلیس و هلند از تحریم های شرکت هوآوی استقبال ننموده اند و همچنان به همکاری ارتباطاتی خود با این شرکت چینی ادامه می دهند.

به دنبال تشدید تحریم های امریکا، رن جـنگ فـی، بنیان گذار هوآوی می گوید دولت آمریکا توانایی ها و ظرفیت های این شرکت را دست کم گرفته است.

رن در کنفرانسی خبری با رسانه های چینی گفت، شرکت او درزمینهٔ نسل پنجم اینترنت (5G) به مرحله ای رسیده که دیگران برای رسیدن به آن دو یا سه سال دیگر زمان لازم دارند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، در 25 اردیبهشت فرمانی صادر کرد که شرکت های آمریکایی را از خرید تجهیزات مخابراتی و فناوری از هر شرکتی که تهدیدی برای امنیت ملی باشد، منع می نماید؛ این فرمان عملاً راستا ممنوعیت استفاده از تجهیزات و خدمات هوآوی را هموار کرد.

گوگل، ارائه دهنده سیستم عامل اندروید و دیگر خدمات کلیدی به تلفن های همراه، گفت که به دلیل تحریم هوآوی احتمالاً از ارائه بعضی فناوری های سخت افزاری، نرم افزاری و خدماتی به این شرکت دست خواهد کشید.

آساق**9473** 1546

منبع: ایرنا
انتشار: 2 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 132

به "اسوشیتدپرس:شرکت های آمریکایی بیشترین زیان را از تحریم هوآوی می بینند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسوشیتدپرس:شرکت های آمریکایی بیشترین زیان را از تحریم هوآوی می بینند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید