اصلاح پلیس نیویورک برای مقابله با نژادپرستی

به گزارش آریا بلاگ، این اصلاحات به انتها استفاده بیش از حد پلیس از زور و تعصب نژادی تا انتها سال 2021 در کلانتری ها منجر خواهد شد.

اصلاح پلیس نیویورک برای مقابله با نژادپرستی

اندرو کومو فرماندار ایالت نیویورک آمریکا در یک فرمان ویژه خواهان اصلاحات بنیادی در صدها اداره پلیس در سراسر این ایالت شده است.

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، در روزهای گذشته و پس از شکل گیری اعتراضات جهانی در پی مرگ جورج فلوید سیاه پوست در شهر مینیاپلیس آمریکا، مقامات ایالتی و فدرال این کشور خواهان ایجاد تکنیک های بازدارنده پلیس و حتی اصلاح بودجه و ساختارهای آن شده اند.

یک افسر پلیس در شهر مینیاپلیس آمریکا با قرار دادن زانوی خود بر گردن یک سیاهپوست باعث مرگ وی شد.

فرماندار نیویورک نیز در دستوری ویژه قانونی را برای اصلاح اساسی نیروهای پلیس امضا کرد.

کومو فرماندار ایالت نیویورک در این باره تهدید کرد: از این پس بودجه مراکز پلیسی که به این اصلاحات توجه ننمایند قطع خواهد شد. این اصلاحات به خاتمه استفاده بیش از حد پلیس از زور و تعصب تا آوریل سال 2021 در مراکز و ماموریت های منجر خواهد شد.

اندرو کومو فرماندار نیویورک قانون جدیدی را برای اصلاح پلیس نیویورک امضا کرد- مادران دو سیاه پوست نیویورکی که در سال های گذشته در روبرو با پلیس آمریکا کشته شدند نیز در کنار فرماندار ایالت نیویورک حضور داشتند/ عکس:AP

کومو خاطرنشان کرد که این دستورالعمل جدید شهرداری ها و مراکز پلیس را برای نبرد با نژادپرستی سیستماتیک احیا و نوسازی خواهد نمود.

کومو پس از مرگ جورج فلوید سیاه پوست و شکل گیری تظاهرات گسترده خاطرنشان کرد: این کار باید در تمامی مراکز پلیس این کشور اجرایی گردد.

او صحبت های خود را در کنار مادران اریک گارنر و شن بل که به دلیل رفتار پلیس نیویورک کشته شدند، ایراد کرد.

اریک گارنر در سال 2014 در محله استین آیلند نیویورک توسط یک افسر پلیس کشته شد. افسر پلیس با نشستن بر روی سینه و فشردن گلوی این مرد سیاه پوست و باعث خفگی او شد. او نیز در حال مرگ جمله نمی توانم نفس بکشم را ادا کرد. این جمله از آن موقع به عنوان یک شعار در تظاهرات های مربوط به جنبش زندگی سیاهان مهم است مطرح شد.

فلوید 46 ساله سیاه پوست نیز در آخرین دقایق زندگی خود خطاب به افسر سفیدپوست پلیسی که زانویش را به مدت 9 دقیقه روی گردن او گذاشته بود، گفت: لطفا، نمی توانم نفس بکشم،.

ترامپ نیز در روزهای گذشته خاطرنشان کرد که با تکنیک فشار دادن گلو از سوی پلیس موافق است.

با این وجود معترضان همچنان در خیابان های آمریکا تظاهرات می نمایند. در روز گذشته (آدینه) صدها نفر در برابر برج ترامپ تجمع کردند و پس از آن به سمت شمال نیویورک راهپیمایی کردند.

آنها شعارهای هفته های گذشته را خاطرنشان کردند و خواهان اجرای عدالت برای فلوید و رسیدگی بیشتر به زندگی سیاهان شدند. آنها در شعارهای خود خواهان برکناری پلیس های نژادپرست شدند. معترضان تاکید کردند که تا برآورده شدن خواسته هایشان به تجمعات مسالمت آمیز ادامه خواهند داد.

به گزارش شاهدان عینی تظاهرات روز گذشته با تعداد کمتری برگزار شده و انتظار می رود در روز تعطیلات آخر هفته میلادی شرکت تعدا بیشتری از معترضان ابعاد بزرگتری به خود بگیرد.

با این وجود در هفته های گذشته بعضی از انتظارات معترضان برآورده شده و بعضی از قوانین ایالتی در جهت خواسته های معترضان تغییر نموده است. برای معترضان این میزان از تغییرات کافی نیست و آنها برای احیای حقوق بیشتر به جنبش جان سیاهان مهم است ادامه می دهند.

در هفته گذشته نیز مقامات شورای شهر مینیاپلیس، از منحل کردن پلیس و ایجاد تشکیلات موازی جامعه محور و حضور مردم در محلات خبر دادند. آنها قانون انحلال پلیس را تصویب نموده و مقدمات قانونی برای ایجاد ساختارهای مردم محور را آنالیز می نمایند.

پلیس شهر نیویورک یکی از بزرگترین نهادهای اجرای قانون در آمریکاست و هر تغییر در ساختار آن می تواند در تغییرات اساسی در کل آمریکا موثر باشد.

--

منبع: عصر ایران
انتشار: 23 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 3528

به "اصلاح پلیس نیویورک برای مقابله با نژادپرستی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اصلاح پلیس نیویورک برای مقابله با نژادپرستی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید