اعلام زمان پرداخت وام به واحدهای آسیب دیده از کرونا

به گزارش آریا بلاگ، به گزارش خبرنگاران، عبدالناصر همتی در حاشیه جلسه هیات دولت گفت: مقرر شده بود 75 هزار میلیارد تومان به وسیله سیستم بانکی، به کسانی که از بیماری کرونا آسیب دیده اند و همچنین به صورت وام قرض الحسنه به مردم پرداخت گردد.

اعلام زمان پرداخت وام به واحدهای آسیب دیده از کرونا

وی اضافه کرد: 19 میلیون و 300 هزار نفر وام قرض الحسنه یک میلیون تومانی را دریافت نموده اند و وزارت کار در حال آنالیز مشخصات و اطلاعات افرادی است که به هر دلیلی نتوانسته اند این وام را دریافت نمایند.

همتی گفت: در مورد بنگاه های آسیب دیده از کرونا نیز در بانک مرکزی و وزارت رفاه جلسات مشترکی داشتیم و هفدهم اردیبهشت پیامکی برای این افراد ارسال خواهد شد و تا 20 اردیبهشت پفراینده های آن ها دریافت و آنالیز خواهد شد و از اواخر اردیبهشت شروع به پرداخت 50 هزار میلیارد تومان تسهیلات با کارمزد 12 درصد به این بنگاه ها خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: این میزان وام به بنگاه هایی تعلق می گیرد که نیروی کار خود را حفظ نموده اند و به ازای هر نیروی کار که حفظ نموده باشند 12 میلیون تومان به ازای هر سه ماه تعلق می گیرد.

رئیس کل بانک مرکزی گفت: شاخص بهای فراورینماینده در فروردین به عدد منهای 8 دهم درصد رسید که در اسفند حدود یک و 6 دهم درصد بود و 2 و 4 دهم درصد نسبت به اسفند در فروردین کاهش داشته است.

همتی گفت: شاخص بهای فراوری نماینده نسبت به فروردین سال گذشته حدود 20 درصد رشد داشته است.

وی اضافه کرد: کاهش شاخص بهای فراورینماینده نشاندهنده کاهش تورم انتظاری است و امیدواریم بتوانیم این فرایند را ادامه دهیم و فرایند بازار پول و بازار سرمایه نیز نشان می دهد که در آینده خواهیم توانست تورم را بهتر کنترل کنیم.

منبع: مهر

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 11 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 3192

به "اعلام زمان پرداخت وام به واحدهای آسیب دیده از کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام زمان پرداخت وام به واحدهای آسیب دیده از کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید