اقدامات سفارت ایران در مسکو برای تسهیل بازگشت هموطنان ایرانی به کشور

به گزارش آریا بلاگ، در پی کوشش ها و رایزنی های صورت گرفته از سوی سفارت ایران برای بازگشت هموطنان ایرانی به کشور، هزینه بلیت پروازهای آینده ماهان از 28 فروردین در جهت مسکو به تهران ثابت و غیر پلکانی شد.

اقدامات سفارت ایران در مسکو برای تسهیل بازگشت هموطنان ایرانی به کشور

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران٬ سفارت جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه امروز (شنبه) در اطلاعیه ای در مورد هموطنان ایرانی که در پی شیوع کرونا قصد بازگشت به ایران را داشته اند و با مشکلاتی از جمله افزایش قیمت بلیت پرواز روبرو شده اند٬ اعلام نمود: سفارت ایران در مسکو طی چند روز اخیر با اطلاع از مشکل به وجود آمده برای آن دسته از هموطنان ایرانی که به دلیل شیوع بیماری کرونا در روسیه، قصد بازگشت به کشورمان به وسیله راستا هوایی را دارند، تماس های مکرری با مسئولان هواپیمایی ماهان و مقامات روسیه برای حفظ خط پرواز هفتگی مسکو به تهران و کاهش بهای بلیت داشته است.

این سفارتخانه با اشاره به رایزنی های سفیر ایران در این خصوص اظهار داشت: کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران با توجه به افزایش نگرانی هموطنان ایرانی حاضر در مسکو، با مدیران شرکت هواپیمایی ماهان نیز رایزنی های جداگانه ای داشته است تا ضمن حفظ خط پروازی به تهران، علاوه بر آنالیز مجدد قیمت ها، امکان تخفیف بیشتر به هموطنان ایرانی فراهم گردد تا زمینه بازگشت دانشجویان ایرانی به میهن در شرایط کنونی شیوع بیماری کرونا در روسیه فراهم گردد.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه در همین خصوص اعلام نمود که با توجه به پیگیری های مستمر سفارت ایران و همکاری و پیگیری مدیران شرکت هواپیمای ماهان، پروازهای آینده هواپیمایی ماهان از مقصد مسکو به تهران با قیمتی ثابت انجام خواهد شد و اضافه کرد: بر این اساس، هزینه بلیت تمامی پروازهای آینده ماهان از 16 ماه آوریل (28 فروردین ماه) در راستا مسکو به تهران از این پس مبلغ ثابت و غیر پلکانی 23 هزار و 517 روبل برای جایگاه عادی (اکونومیک) در نظر گرفته شده است.

براساس این اطلاعیه به دلیل پلکانی شدن قیمت بلیت هواپیمایی ماهان، در روزهای گذشته بهای بلیت بازگشت به تهران به وسیله این خط هوایی تا 36 هزار و 500 روبل افزایش یافته بود که با اقدام انجام شده هزینه خرید بلیت نزدیک به 13 هزار روبل (حدود 200 دلار) کاهش یافته است.

در این اطلاعیه آمده است: به دلیل محدودیت های اعمال شده از سوی دولت روسیه مبنی بر توقف پروازهای ورودی، با کوشش های به عمل آمده جهت حفظ پروازها و تسهیل عزیمت هموطنانمان به کشور، هواپیمایی ماهان در حال حاضر به صورت یک طرفه و تنها از راستا مسکو به تهران مسافرگیری می نماید.

از سوی دیگر رایزنی علمی سفارت ایران در روسیه نیز در اطلاعیه ای به دانشجویان ایرانی مقیم روسیه توصیه کرد که تا زمان بهبود شرایط به کشور بازگشته و برنامه آموزشی را از راه دور دنبال نمایند.(اینجا بخوانید)

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 14 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 2926

به "اقدامات سفارت ایران در مسکو برای تسهیل بازگشت هموطنان ایرانی به کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقدامات سفارت ایران در مسکو برای تسهیل بازگشت هموطنان ایرانی به کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید