اقلیت های قومی بریتانیا، آسیب پذیرترین قشر در برابر کرونا

به گزارش آریا بلاگ، بیشترین میزان ابتلا و مرگ و میر ناشی از کووید-19 در بریتانیا، مربوط به اقلیت های قومی اعلام شد که در مناطق محروم و خانه های پرازدحام زندگی می کنند.

اقلیت های قومی بریتانیا، آسیب پذیرترین قشر در برابر کرونا

گاردین در مطلبی با عنوان تأثیر کووید-19 بر اقلیت های قومی مرتبط با آلودگی مسکن و هوا نوشت: اقلیت های قومی دو برابر بیش از افراد دیگر در محیط های محروم زندگی می کنند و به همان اندازه هم نسبت به سایرین در بخش مراقبت های ویژه بستری می شوند.

در مطالعه ای که توسط گروهی از محققان در یکی از بیمارستان های شهر بیرمنگام انگلیس انجام شد، تأثیر شدید کووید-19 بر روی اقلیت ها با مطالعه 400 بیمار تحت تاثیر آلودگی هوا و خانه های پر ازدحام مورد بررسی قرار گرفته است.

در مطلب درج شده در این روزنامه بریتانیایی آمده است: به نظر می رسد اقلیت های قومی دو برابر بیش از سفید پوستان در مناطق محروم زندگی می کنند و افراد این مناطق دو برابر بیش از افراد دیگر در معرض ابتلا به کووید-19 قرار گرفته و در بخش مراقبت های ویژه بستری می شوند.

به همین دلیل اقلیت های قومی به طور نامتناسبی بیش از دیگران در معرض کرونا قرار گرفته اند؛ به این ترتیب در حالیکه این اقلیت ها تنها 14 درصد جمعیت انگلیس را تشکیل می دهند، 34 درصد بیماران کرونایی با شرایط وخیم را هم شامل می شوند. این نخستین بار است که چنین بررسی در خصوص نقش محرومیت های محیط زندگی انجام گرفته است.

در این مطالعه همچنین مشخص شده است که بیماران اقلیت های قومی به طور متوسط 10 سال جوانتر از بیماران سفید پوست هستند.

نتیجه این مطالعه می گوید: بیماران سیاه پوست، آسیایی و سایر اقلیت های قومی که در بخش مراقبت های ویژه بستری می شوند، بیشتر در مناطقی با بالاترین میزان آلودگی هوا، کیفیت مسکن و محرومیت زندگی می کنند.

دیوید تیکت استاد طب تنفسی دانشگاه بیرمنگام و یکی از اعضای این تیم مطالعه در این خصوص گفت: جای تعجب نیست که افرادی ساکن مناطق فقیر بیش از دیگران در معرض ابتلا به کووید-19 قرار دارند.

یک گزارش بهداشت عمومی انگلیس که در ماه ژوئن (خرداد) منتشر شد، ارتباط میان محرومیت عمومی و ابتلای حاد به ویروس کرونا را نشان داد، هرچند انواع خاص محرومیت را بررسی نکرد. در آن زمان، کمی بادنوچ معاون پارلمانی در رسیدگی به امور برابری انگلیس این ادعاها را که بی عدالتی سیستمی دلیل این شکاف طبقاتی است، رد کرد. در این گزارش همچنین بر تاثیر رابطه میان هوای آلوده و ابتلا به کرونا و مرگ و میر تاکید شده بود.

این مطالعه که به نشریه پزشکی ارسال شده و به صورت آنلاین در دسترس قرار گرفته است، 400 بیمار مبتلا به کووید-19 را در بیمارستان ملکه الیزابت بیرمنگام مورد بررسی قرار داده است. دو سوم بیماران مورد بررسی سفیدپوست، 21 درصد آسیایی- انگلیسی و 7 درصد سیاه پوست دارای تبار آفریقایی بودند.

پیش از این نقش آلودگی هوا و ازدحام خانوار در ابتلای به ذات الریه ثابت شده، ضمن آنکه بیشترین میزان آلودگی هوا مربوط به محلات با جمعیت زیاد اقلیت های قومی است.

براساس آخرین آمار منتشر شده تا به امروز بیش از 294 هزار و 700 نفر در بریتانیا به کووید-19 مبتلا شده و از این میان 45 هزار و 300 نفر جان خود را از دست داده اند. این آمار سبب شده است تا بریتانیا رتبه دهم را از نقطه نظر ابتلا و نرخ مرگ و میر ناشی از کرونا از آن خود کند. ،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 23 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 3891

به "اقلیت های قومی بریتانیا، آسیب پذیرترین قشر در برابر کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقلیت های قومی بریتانیا، آسیب پذیرترین قشر در برابر کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید