افزایش چشمگیر مبتلایان تازه کرونایی در اسپانیا

به گزارش آریا بلاگ، مقام های بهداشتی اسپانیا از افزایش چشمگیر مبتلایان نو به کرونا در ین کشور در روزهای اخیر به ویژه در بین جوانان این کشور خبر داده اند.

افزایش چشمگیر مبتلایان تازه کرونایی در اسپانیا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از نشریه دی سایت آلمان، در اسپانیا تعداد مبتلایان نو به کرونا در روزهای اخیر فرایند افزایشی چشمگیری پیدا نموده است.

فرناندو سیمون، رئیس اپیدمیولوژی وزارت بهداشت این کشور شب گذشته در این باره گفت: آمار امروز به هیچ اسم خوب نیست. آمارها البته در گروه های سنی مختلف بسیار فرق دارد . وی درباره افزایش چشمگیر مبتلایان نو در بین گروه های سنی جوانان اطلاع داد و نرخ مبتلایان نو در ازای هر 100 هزار نفر در این گروه سنی را حدود 600 اسم کرد.

بر اساس اطلاعات نهادهای بهداشتی اسپانیا نرخ مبتلایان نو در این کشور به ازای هر 100 هزار نفر در 14 روز گذشته به 204 رسیده است. روز آدینه این رقم 152.8 بود.

سیمون اوضاع را پیچیده توصیف نموده و در عین حال تاکید نمود که تعداد پذیرش بیمارستان ها و مرگ و میرها افزایش پیدا ننموده است. کمپین واکسیناسیون در این کشور به سرعت در حال پیشرفت است و 40.3 درصد حدود 47 میلیون نفر در این کشور کاملا واکسینه شده اند. 56 درصد هم اولین دوز از واکسن کرونا را دریافت نموده اند.

اسپانیا با حدود 81 هزار فوتی کرونایی و بیش از 3.8 میلیون مبتلا جزو کشورهایی در اروپا است که بیشترین آسیب را از این بحران دیده است.

بر اساس نوترین آمارها در 24 ساعت اخیر در این کشور 10675 نفر به کرونا مبتلا شده و 7 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان که روز گذشته به مادرید اسپانیا سفر نموده بود با وجود تعداد روزافزون آمار مبتلایان در این کشور اما شرایط کرونایی را نگران نماینده ندانسته و گفت: هیچ مدرکی دال بر این وجود ندارد که ما نگران این باشیم که در زمان قابل پیش بینی باید دوباره تصمیماتی بگیریم که گردشگر های آلمانی نتوانند به این کشور سفر نمایند.

اخیرا آمار مبتلایان نو در بعضی کشورهای اروپایی از جمله انگلیس، فرانسه، پرتغال و بسیاری کشورهای دیگر به علت شیوع ویروس دلتا رو به افزایش است و بعضی کشورها طرح لغو محدودیت ها را به تعویق انداخته اند.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان | برای اجرای یک طرح بازسازی مقرون به صرفه با کارشناسان گروه ساختمانی آبان مشورت کنید

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 7354

به "افزایش چشمگیر مبتلایان تازه کرونایی در اسپانیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش چشمگیر مبتلایان تازه کرونایی در اسپانیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید