بایدن: واضح است که در راستا کسب 270 رأی الکترال هستیم

به گزارش آریا بلاگ، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با بیان اینکه فعلا اعلام پیروزی نمی کند اما گفت واضح است که در جهت پیروزی در ایالت های کافی برای کسب 270 رأی الکترال واقع شده است.

بایدن: واضح است که در راستا کسب 270 رأی الکترال هستیم

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، جو بایدن نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بامداد پنجشنبه (به وقت تهران) در ایالت زادگاه خود دِلاوِر حاضر شده و به همراه کاملا هریس معاون خود در جمع هوادارانش به سخنرانی پرداخت.

به نوشته رسانه های آمریکایی، بایدن در این سخنرانی گفت: مشارکت در انتخابات استثنایی بود. بیش از 150 میلیون آمریکایی برای دولتی که از بین مردم باشد، رأی دادند. فقط مردم هستند که رئیس جمهور را مشخص می کنند.

وی ادامه داد: تا خاتمه شمارش آراء، اعلام پیروزی نمی کنم. بعد از یک شب طولانی انتخابات، گمان داریم که به اندازه کافی رأی به دست آورده ایم.

نامزد حزب دموکرات با بیان اینکه به نتیجه آراء ایالت پنسیلوانیا اعتماد دارد، شرح داد: تمام شواهد حاکی از آن است که ما در آستانه پیروزی قرار داریم. من اکثریت آراء مردمی را از آن خود کرده ام و ما 3 میلیون رأی مردمی بیشتر داریم.

بایدن شرح داد: حاشیه پیروزی من در ایالات های ویسکانسین و میشیگان از حاشیه پیروزی ترامپ در انتخابات قبلی بیشتر است.

وی همچنین افزود: واضح است که در حال پیروز شدن در تعداد کافی ایالت برای کسب 270 رأی الکترال هستیم.

بر اساس نتایج غیررسمی که تا کنون توسط رسانه های آمریکایی از انتخابات ریاست جمهوری این کشور ارزیابی شده (تا لحظه نگارش این خبر) بایدن با حدود 70 میلیون و 800 هزار رأی مردمی و 248 رأی الکترال نسبت به دونالد ترامپ رئیس جمهور فعلی آمریکا با 67 میلیون و 800 هزار رأی مردمی و 214 رأی الکترال پیش است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 13 آذر 1399 بروزرسانی: 13 آذر 1399 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 4992

به "بایدن: واضح است که در راستا کسب 270 رأی الکترال هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بایدن: واضح است که در راستا کسب 270 رأی الکترال هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید