برگزاری رزمایش لحظه صفر در پالایشگاه گاز ایلام

به گزارش آریا بلاگ، خبرگزاری خبرنگاران- مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام از برگزاری رزمایش لحظه صفر به منظور تمرین آموخته ها و آمادگی، سرعت عمل و افزایش توان عملیاتی نیروهای در این پالایشگاه اطلاع داد.

برگزاری رزمایش لحظه صفر در پالایشگاه گاز ایلام

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران از ایلام، روح اله نوریان روز سه شنبه گفت: رزمایش مذکور در یکی از شیفت های نوبت کاری شب و با فراخوان اعضای کمیته مدیریت شرایط اضطراری این واحد صنعتی برگزار و نشست ارزیابی پس از انجام در محل سالن جلسات اتاق کنترل عملیات نوبتکاری انجام شد.

وی اضافه نمود: این رزمایش با اهداف از پیش معین شده از جمله تمهیدات لازم برای استمرار فراوری گاز طبیعی در فصل سرد زمستان و در زمان حوادث احتمالی، ارزیابی سطح آمادگی و حضور به موقع اعضای کمیته مدیریت بحران ، آماده به کار بودن نفرات، تجهیزات و ادوات اطفا حریق، تجهیزات لجستیکی، ترابری، امداد و نجات و درمانگاه صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام به دیگر اهداف برگزاری این برنامه اشاره و توضیح داد: این رزمایش به منظور سنجش اندازه آمادگی و هماهنگی پرسنل نوبتکاری در واحدهای عملیاتی، HSE ، حراست و دیگر واحدهای پشتیبانی پالایشگاه برای مقابله و کنترل حوادث محتمل برگزار گردید.

نوریان ادامه داد: این رزمایش بدون هماهنگی و اطلاع قبلی پرسنل و مسوولان پالایشگاه و در سطح 2 برگزار و علیرغم غیر منتظره بودن مانور، عملکرد تیم های عملیاتی درگیر در حادثه از جمله آتش نشانی، ایمنی، درمانگاه، حراست، مخابرات و واحدهای بهره برداری و تعمیرات مطلوب ارزیابی شد.

وی ادامه داد: در این حرکت، پس از فراخوان اعضای کمیته مدیریت شرایط اضطراری به وسیله مخابرات پالایشگاه که راس ساعت 19 شب اعلام شد ، تمامی اعضای کمیته در ساعت مقرر در محل پالایشگاه حضور پیدا کردند.

نوریان ابزار امیدواری کرد: پس از رفع شدن نقص ها و نقاط ضعف این گونه رزمایش ها به وسیله واحدهای ذی ربط و بعلاوه ارتقای نقاط قوت تیم های درگیر ، شاهد برگزاری رزمایش هایی با کیفیت و سطح بالاتر از آمادگی تیم های شرکت کننده در آینده باشیم.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 28 فروردین 1401 بروزرسانی: 28 فروردین 1401 گردآورنده: ariyablog.ir شناسه مطلب: 9378

به "برگزاری رزمایش لحظه صفر در پالایشگاه گاز ایلام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری رزمایش لحظه صفر در پالایشگاه گاز ایلام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید